Search
Now showing items 1-5 of 5
Treści kształcenia a uczenie się, aby żyć wspólnie. Przykłady z podstawy programowej kształcenia ogólnego z przedmiotu etyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
The aim of this paper is twofold. First, to analyze the different understandings of the content in Polish general education core curriculum and then to produce a reliable model for practitioners, mainly ethics teachers how ...
Komentarz do opublikowanego projektu podstaw programowych nauczania etyki w szkole podstawowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
The text is a commentary on the project of core curricula in ethics, which was published by the Polish Ministry of Education in 2016 in connection with the reform of education in Poland. The authors draw attention to the ...
Komentarz do projektu podstawy programowej nauczania filozofii w zakresie podstawowym w szkole średniej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
The text is a critical commentary on the project of the curriculum of philosophical education in secondary schools. The authors – an interdisciplinary team of school and academic teachers – analyse the goals of the project ...
Jak podstawa programowa kształcenia ogólnego w polskiej szkole podstawowej ujmuje umiejętność oceniania jako kompetencję ucznia?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
In this article, I analyze a legally established core curriculum for basic education in Poland. This analysis aims to draw attention to the risk that in Polish primary school the student’s ability to make such evaluations ...
Etyka w polskiej szkole w opiniach nauczycieli praktyków (analiza danych jakościowych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
The article presents the results of empirical analysis of the transcription of twenty-two in-depth free interviews conducted with ethics teachers, teaching this subject in Polish schools at various levels of education. The ...