Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica – Aesthetica – Practica: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 422
-
Vorwort
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Preface
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
W kwestii estetyki natury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Jacob von Uexküll: uniwersum życia w miejsce obiektywnego świata astronomów i fizyków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Samookreślenie człowieka i jego stosunek do przyrody
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Ekologia, etyka a nowe formy działań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Odpowiedzialność uczonych we współczesnym świecie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Zasięg techniki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Człowiek i przyroda w erze technicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Człowiek wobec przyrody
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Kosmos - człowiek - ekologia. Etologiczna diagnoza sytuacji człowieka w cywilizacji zachodniej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Kant o obowiązkach dotyczących przyrody
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Od panowania nad naturą do naturalizacji człowieka. Uwagi do heideggerowskiej krytyki techniki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Socjobiologia versus filozofia. Kilka uwag o realistycznym antropocentryzmie etycznym E.O.Wilsona
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Problemy teoretycznego przezwyciężania kryzysu ekologicznego w świetle filozofii natury i krytyki społeczeństwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
W poszukiwaniu porządku. Przyrodniczo-filozoficzne rozważania nad ewolucją obrazów świata
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993) -
Some Troubles with Defining Pedagogical Notions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)Język nauk pedagogicznych wielokrotnie poddawany był krytyce. Jego porządkowanie należy rozpocząć od sprecyzowania pojęć: „wychowanie” , „kształcenie” i „nauczanie” , uważanych za podstawowe pojęcia pedagogiczne, a dotąd ... -
Les aspects pragmatiques de ľanalyse logique des questions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)Artykuł dotyczy pragmatycznych aspektów badań nad pytaniami. Przedmiot rozważań stanowiły relacje między pytaniami a użytkownikiem języka, posługującym się pytaniami dla realizacji różnych celów. Problematyka zastosowań ... -
A la recherche d'un (impossible) démonstrateur intelligent
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1993)W ostatnich latach wraz z rozwojem nauk komputerowych, pojawiło się wiele programów mających wspomagać nauczanie logiki. Większość z tych programowań sluży do sprawdzania rachunków, a nic do dowodzenia twierdzeń, ponieważ ...