Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKamińska-Jatczak, Izabela
dc.contributor.authorSosnowska, Joanna
dc.date.accessioned2022-10-13T13:45:27Z
dc.date.available2022-10-13T13:45:27Z
dc.date.issued2022-09-30
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43729
dc.description.abstractThe text describes the creation and subsequent work of the research and self-learning team devoted to the issues of the historical generation of Helena Radlińska and to the reading of her works in historical and social contexts in which she functioned. The team’s activity contributed to the formation of the 15th issue of NOWIS, which was created in the course of collaborative activities and was born in discussions with the authors.en
dc.description.abstractTekst stanowi omówienie genezy powstania i prac zespołu badawczo-samokształceniowego poświęconego problematyce pokolenia historycznego Heleny Radlińskiej i odczytywaniu jej twórczości na tle kontekstów historycznych i społecznych, w których funkcjonowała. Działalność zespołu stała się przyczynkiem do powstania 15 numeru NOWIS, który tworzył się w toku działania kolaboratywnego i rodził się w dyskusji z autorami/autorkami.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;2pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectresearch teamen
dc.subjectself-learningen
dc.subjectHelena Radlińskaen
dc.subjecthistorical generationen
dc.subjectacademic discussionen
dc.subjectzespół badawczypl
dc.subjectsamokształceniepl
dc.subjectHelena Radlińskapl
dc.subjectpokolenie historycznepl
dc.subjectdyskusja akademickapl
dc.titleHelena Radlińska i jej pokolenie historyczne – przykład współdziałania interdyscyplinarnego w zespole badawczym afiliowanym w Łódzkim Towarzystwie Naukowym w latach 2019–2022pl
dc.title.alternativeHelena Radlińska and Her Historical Generation – An Example of Interdisciplinary Cooperation in a Research Team Affiliated with the Lodz Scientific Society in 2019–2022en
dc.typeArticle
dc.page.number342-350
dc.contributor.authorAffiliationKamińska-Jatczak, Izabela - Uniwersytet Łódzkipl
dc.contributor.authorAffiliationSosnowska, Joanna - Uniwersytet Łódzkipl
dc.referencesDewey J. (1975) Sztuka jako doświadczenie, tłum. A. Potocki, Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo.pl
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2019) Helena Radlińska i jej pokolenie historyczne: uwspólnianie doświadczeń i wzajemność oddziaływań w: Dziedzictwo idei i pęknięcia międzypokoleniowe w pedagogice polskiej. Wprowadzenie do problemu, L. Witkowski (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 106‒122.pl
dc.referencesMarynowicz-Hetka E. (2020) Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji w: Wielowymiarowość dobrostanu człowieka i społeczeństw, czyli o tym, jak szlachetne jest zdrowie: księga jubileuszowa dedykowana profesor Ewie Syrek, E. Jarosz (red.), Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 21‒35.pl
dc.referencesRadlińska H. (1947) Samokształcenie, „Rzeczy Ciekawe. Miesięcznik Popularno-Naukowy”, r. II, nr 6 (18), s. 1−5.pl
dc.referencesWilkoszewska K. (2009) Wspólnota doświadczenia, „Sztuka i Filozofia”, t. 34, s. 9–17.pl
dc.referencesKonwersatorium: Szkoły i zespoły naukowe Łodzi akademickiej – Helena Radlińska i jej pokolenie historyczne (2022), https://www.ltn.lodz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=%C2%AD685&catid=70&Itemid=185 [dostęp: 21.07.2022].pl
dc.contributor.authorEmailKamińska-Jatczak, Izabela - izabela.kaminska@now.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailSosnowska, Joanna - joanna.sosnowska@now.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.15.19
dc.relation.volume15


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0