Parallelism in prose narration: the prose of Anton Chekhov
dc.contributor.author | Winner, Thomas G. | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T08:13:00Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T08:13:00Z | |
dc.date.issued | 1988 | |
dc.identifier.issn | 0084-4446 | |
dc.identifier.issn | 2451-0335 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43895 | |
dc.description.abstract | Artykuł zajmuje się zagadnieniem istnienia w tekstach artystycznych prozą tego rodzaju fonetyczno-semantycznych paralelizmów, jakich obecność zakładamy w poezji od starożytności, a w szczególności od czasów Herdera. Czy możemy twierdzić, że ujęcie Jakobsona, według którego w tekstach artystycznych projekcja osi wyboru na oś kombinacji, ma tak semantyczną, jak i fonetyczną wartość nie tylko w poezji, ale także i w tekstach artystycznych” prozą ? Jakobson uważał, że takie paralelizmy, choć stanowią ważny aspekt prozy artystycznej, były nade wszystko uwarunkowane właściwościami semantycznymi tekstów. 'T'ezą tego artykułu jest, iż również i opowiadania prozą wykazują istotne paralelizmy tak na poziomie semantycznym, jak i fonetycznym tekstu, co zilustrowano na przykładzie szczegółowej analizy dojrzałego tekstu artystycznego A. Czechowa Anna na see. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Łódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiu | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zagadnienia Rodzajów Literackich;1-2 | |
dc.subject | parallelism in prose narration | pl_PL |
dc.subject | Anton Chekhov | pl_PL |
dc.subject | formal rhythms | pl_PL |
dc.title | Parallelism in prose narration: the prose of Anton Chekhov | pl_PL |
dc.title.alternative | Paralelizm w opowiadaniu prozą: proza Antoniego Czechowa | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 27-45 | pl_PL |
dc.relation.volume | 31 | pl_PL |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |