Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWinner, Thomas G.
dc.date.accessioned2022-10-25T08:13:00Z
dc.date.available2022-10-25T08:13:00Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.issn2451-0335
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43895
dc.description.abstractArtykuł zajmuje się zagadnieniem istnienia w tekstach artystycznych prozą tego rodzaju fonetyczno-semantycznych paralelizmów, jakich obecność zakładamy w poezji od starożytności, a w szczególności od czasów Herdera. Czy możemy twierdzić, że ujęcie Jakobsona, według którego w tekstach artystycznych projekcja osi wyboru na oś kombinacji, ma tak semantyczną, jak i fonetyczną wartość nie tylko w poezji, ale także i w tekstach artystycznych” prozą ? Jakobson uważał, że takie paralelizmy, choć stanowią ważny aspekt prozy artystycznej, były nade wszystko uwarunkowane właściwościami semantycznymi tekstów. 'T'ezą tego artykułu jest, iż również i opowiadania prozą wykazują istotne paralelizmy tak na poziomie semantycznym, jak i fonetycznym tekstu, co zilustrowano na przykładzie szczegółowej analizy dojrzałego tekstu artystycznego A. Czechowa Anna na see.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Zakład Narodowy im. Ossolińskich we Wrocławiupl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1-2
dc.subjectparallelism in prose narrationpl_PL
dc.subjectAnton Chekhovpl_PL
dc.subjectformal rhythmspl_PL
dc.titleParallelism in prose narration: the prose of Anton Chekhovpl_PL
dc.title.alternativeParalelizm w opowiadaniu prozą: proza Antoniego Czechowapl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number27-45pl_PL
dc.relation.volume31pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord