Show simple item record

dc.contributor.authorFrąckowiak-Sochańska, Monika
dc.contributor.authorMroczkowska, Dorota
dc.contributor.authorKubacka, Małgorzata
dc.date.accessioned2022-12-01T10:53:07Z
dc.date.available2022-12-01T10:53:07Z
dc.date.issued2022-11-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44460
dc.description.abstractThis paper aims to reconstruct the emotional experiences of working parents facing the changes caused by the COVID-19 pandemic, related to the blurring of temporal and spatial boundaries between professional work and private life. The authors argue that the work-family configuration is a crucial factor mediating the macro-social (global) crisis and the emotional condition of individuals. The theoretical framework of the present analyses includes the boundary theory and work-family border theory, enriched with selected assumptions of the sociological theories of emotions located on the border of the interactionist and cultural approaches. The paper’s empirical basis involves the authors’ research, including in-depth interviews with parents of at least one child under 12 years of age who worked professionally at home due to the pandemic. The conclusions from the research make it possible to describe how the global processes result in the transformation of professional work and family life, leading to an emotional destabilization of individuals. Moreover, the authors take a stand in the discussion on the boundary theory, describing the relations between professional work and private life in light of an increasing complexity, fluidity, and uncertainty of contemporary connections between them.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest rekonstrukcja doświadczeń emocjonalnych pracujących zawodowo rodziców w kontekście zmian wywołanych przez pandemię COVID-19, związanych z rozmyciem czasowych i przestrzennych granic między pracą zawodową a życiem prywatnym. Autorki stawiają tezę, że konfiguracja praca zawodowa–rodzina stanowi kluczowy czynnik pośredniczący pomiędzy kryzysem makrospołecznym (globalnym) a kondycją emocjonalną jednostek. Ramy teoretyczne podjętych analiz wyznaczają teorie obszarów granicznych (ang. boundary theory i work-family border theory) wzbogacone o wybrane założenia teorii z zakresu socjologii emocji sytuujących się na pograniczu podejść interakcjonistycznego i kulturowego. Podstawę empiryczną artykułu stanowią badania własne obejmujące wywiady pogłębione z pracującymi zawodowo rodzicami co najmniej jednego dziecka poniżej 12. roku życia, którzy na skutek pandemii pracowali w domu. Wnioski z badań pozwalają opisać warunki, w których na skutek działania procesów globalnych dochodzi do przekształceń w obszarach pracy zawodowej i życia rodzinnego, prowadzących do destabilizacji emocjonalnej jednostek. Wyniki badań pozwalają również sformułować głos w dyskusji dotyczącej teorii obszarów granicznych – opisujących relacje pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym wobec narastającej złożoności, płynności i niepewności współczesnych powiązań między nimi.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;4pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectCOVID-19 pandemicen
dc.subjectlife-work border/boundaryen
dc.subjectemotional dynamicsen
dc.subjectprofessional work versus care worken
dc.subjectpandemia COVID-19pl
dc.subjectobszary granicznepl
dc.subjectdynamika emocjipl
dc.subjectrelacje praca zawodowa–praca opiekuńczapl
dc.titleDynamika i kontekst doświadczeń emocjonalnych pracujących zawodowo rodziców w czasie pandemii COVID-19pl
dc.title.alternativeThe Dynamics and the Context of Working Parents’ Emotional Experiences During the COVID-19 Pandemicen
dc.typeArticle
dc.page.number118-151
dc.contributor.authorAffiliationFrąckowiak-Sochańska, Monika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.contributor.authorAffiliationMroczkowska, Dorota - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.contributor.authorAffiliationKubacka, Małgorzata - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.identifier.eissn1733-8069
dc.referencesAhmed Sara (2013) Ekonomie afektywne. Przełożyła Monika Głosowicz. „Opcje”, nr 2, s. 16–22.pl
dc.referencesAlexander Jeffrey C. (2004) Toward a Theory of Cultural Trauma [w:] Jeffrey C. Alexander, Ron Eyerman, Bernard Giesen, Neil Smelser, Piotr Sztompka, red., Cultural Trauma and Collective Identity. Berkeley, CA: University of California Press, s. 1–31.pl
dc.referencesAllen Tammy, Cho Eunae, Meier Laurenz L. (2014) Work–Family Boundary Dynamics. „Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior”, vol. 1(1), s. 99–121 https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-031413-091330pl
dc.referencesAmbroziak Ewa (2020) Wpływ pandemii COVID-19 na funkcjonowanie rodziny https://wuplodz.praca.gov.pl/documents/1135458/4472799/Wp%C5%82yw%20pandemii%20Covid19%20na%20funkcjonowanie%20rodziny%20%28p.%20Ewa%20Ambroziak%29.pdf/1c3b682d-3d03-4667-b64a-6bd9cfe61fe2?t=1614858338028 [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesAmmons Samantha K. (2013) Work-family boundary strategies: Stability and alignment between preferred and enacted boundaries. „Journal of Vocational Behavior”, vol. 82(1), s. 49–58 https://doi.org/10.1016/j.jvb.2012.11.002pl
dc.referencesAshforth Blake E., Kreiner Glen E., Fugate Mel (2000) All in a Day’s Work: Boundaries and Micro Role Transitions. „The Academy of Management Review”, vol. 25, no. 3, s. 472–491 https://doi.org/10.2307/259305pl
dc.referencesBerry Bonnie (1999) Social Rage: Emotion and Cultural Conflict. New York, NY: Garland Publishing.pl
dc.referencesBielecka-Prus Joanna (2012) Opis gęsty (Thick description) [w:] Krzysztof T. Konecki, Piotr Chomczyński, red., Słownik socjologii jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Difin, s. 201–206.pl
dc.referencesBinder Piotr (2022) Praca zdalna w czasie pandemii i jej implikacje dla rodzin z dziećmi – badanie jakościowe. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XVIII, nr 1, s. 82–110 https://doi.org/10.18778/1733-8069.18.1.05pl
dc.referencesBittman Michael, Wajcman Judy (2000) The Rush Hour: The Character of Leisure Time And Gender Equity. „Social Forces”, vol. 79(1), s. 165–189 https://doi.org/10.2307/2675568pl
dc.referencesCBOS (2020a) Obawy Polaków w czasach pandemii. Komunikat z badań nr 155/2020 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2020/K_155_20.PDF [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesCBOS (2020b) Życie codzienne w czasach zarazy. Komunikat z badań nr 60/2020 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2020/K_060_20.PDF [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesCharmaz Kathy (2009a) Teoria ugruntowana w XXI wieku. Zastosowanie w rozwoju badań nad sprawiedliwością społeczną. Przełożył Konrad Miciukiewicz [w:] Norman K. Denzin, Ivonna S. Lincoln, red., Metody badań jakościowych, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 707‒746.pl
dc.referencesCharmaz Kathy (2009b) Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Przełożyła Barbara Komorowska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesClarke Adele (2003) Situational Analysis: Grounded Theory Mapping After the Postmodern Turn. „Symbolic Interaction”, vol. 2(4), s. 553–576 https://doi.org/10.1525/si.2003.26.4.553pl
dc.referencesClark Sue (2000) Work/Family Border Theory: A New Theory of Work/Family Balance. „Human Relations”, vol. 53, no. 6, s. 747–770 https://doi.org/10.1177/0018726700536001pl
dc.referencesCollins Caitlyn, Landivar Liana C., Ruppanner Leah, Scarborough William J. (2021) COVID-19 and the gender gap in work hours. „Gender, Work & Organization”, no. 28, s. 101–112 https://doi.org/10.1111/gwao.12506pl
dc.referencesDragan Małgorzata, Grajewski Piotr, Shevlin Mark (2021) Adjustment disorder, traumatic stress, depression and anxiety in Poland during an early phase of the COVID-19 pandemic. „European Journal of Psychotraumatology”, vol. 12(1), s. 1–9 https://doi.org/10.1080/20008198.2020.1860356pl
dc.referencesDrozdowski Rafał, Frąckowiak Maciej, Krajewski Marek, Kubacka Małgorzata, Luczys Piotr, Modrzyk Ariel, Rogowski Łukasz, Rura Przemysław, Stamm Agnieszka (2021a) Życie codzienne w czasach pandemii. Raport z drugiego etapu badań wersja pełna. Poznań: Wydział Socjologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza http://socjologia.amu.edu.pl/images/pliki/Zycie_codzienne_w_czasach_pandemii._Raport_z_drugiego_etapu_badan_wersja_pe%C5%82na.pdf [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesDrozdowski Rafał, Frąckowiak Maciej, Krajewski Marek, Kubacka Małgorzata, Luczys Piotr, Modrzyk Ariel, Rogowski Łukasz, Rura Przemysław, Stamm Agnieszka, Sztop-Rutkowska Katarzyna (2021b) Życie codzienne w czasach pandemii. Raport z trzeciego etapu badań. Poznań: Wydział Socjologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza http://socjologia.amu.edu.pl/images/%C5%BBycie_codzienne_w_czasach_pandemii._Raport_z_trzeciego_etapu_bada%C5%84.pdf [dostęp: 2.10.2021].pl
dc.referencesEdley Paige (2001) Technology, employed mothers, and corporate colonization of the lifeworld: A gendered paradox of work and family balance. „Women and Language”, vol. XXIV, no. 2, s. 28–35.pl
dc.referencesElias Norbert (2011) O procesie cywilizacji. Analizy socjo- i psychogenetyczne. Przełożyli Tadeusz Zabłudowski, Kamil Markiewicz. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.pl
dc.referencesEurofound (2020) Living, working and COVID-19. Publications Office of the European Union, Luxembourg https://www.eurofound.europa.eu/sites/default/files/ef_publication/field_ef_document/ef20059en.pdf [dostęp: 28.04.2021].pl
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska Monika (2015) Poznawcza i emocjonalna adaptacja do sytuacji choroby psychicznej w rodzinie. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XI, nr 4, s. 88–112.pl
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska Monika (2019) Społeczne konstruowanie kategorii zdrowia, choroby i zaburzenia psychicznego w społeczeństwie późnej nowoczesności. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.pl
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska Monika (2020) Mental health in the pandemic times. „Society Register”, vol. 4(3), s. 67–78 https://doi.org/10.14746/sr.2020.4.3.03pl
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska Monika (2022) Emocjonalna praca graniczna jako kategoria użyteczna w badaniach relacji pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym w czasie pandemii COVID-19. „Studia Socjologiczne”, nr 2(245), s. 85–112 https://doi.org/10.24425/sts.2022.141424pl
dc.referencesGambin Małgorzta, Sękowski Marcin, Woźniak-Prus Małgorzata, Wnuk Anna, Oleksy Tomasz, Cudo Andrzej, Hansen Karolina, Huflejt-Łukasik Mirosława, Kubicka Karolina, Łyś Agnieszka Ewa, Gorgol Joanna, Holas Paweł, Kmita Grażyna, Łojek Emilia, Maison Dominika (2021) Generalized anxiety and depressive symptoms in various age groups during the COVID-19 lockdown in Poland. Specific predictors and differences in symptoms severity. „Comprehensive Psychiatry”, no. 105, 152222 https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2020.152222pl
dc.referencesGarase Maria L. (2006) Road Rage. New York, NY: LFB Scholarly Publishing LLC.pl
dc.referencesGlaser Barney G., Strauss Anselm L. (2009) Odkrywanie teorii ugruntowanej. Przełożył Marek Gorzko. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.pl
dc.referencesGonzales Ana M. (2012) Introduction: Emotional Culture and the Role of Emotions in Cultural Analysis [w:] A.M. Gonzales, red., The Emotions and Cultural Analysis. Farnham: Ashgate, s. 7–23.pl
dc.referencesGordon Stephen (1989) Institutional and Impulsive Orientations in Selectively Appropriating Emotions to Self [w:] David D. Franks, E. Doyle McCarthy, red., The Sociology of Emotions. Greenwich: JAI Press, s. 115–135.pl
dc.referencesGordon Steven (1990) Social Structural Effects on Emotions [w:] Theodore D. Kemper, red., Research Agenda for Sociology of Emotions. New York, NY: SUNY Press, s. 145–179.pl
dc.referencesGuba Egon G., Lincoln Yvonna S. (2009) Kontrowersje wokół paradygmatów, sprzeczności i wyłaniające się zbieżności. Przełożyła Monika Bobako [w:] Norman K. Denzin, Ivonna S. Lincoln, red., Metody badań jakościowych, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 281–313.pl
dc.referencesGuest David E. (2002) Perspectives on the Study of Work-life Balance. „Social Science Information”, vol. 41(2), s. 255–279 https://doi.org/10.1177/0539018402041002005pl
dc.referencesGUS (2021) Wpływ epidemii COVID-19 na wybrane elementy rynku pracy w Polsce w IV kwartale 2020 r. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/popyt-na-prace/wplyw-epidemii-covid-19-na-wybrane-elementy-rynku-pracy-w-polsce-w-czwartym-kwartale-2020-r-,4,4.html [dostęp: 29.04.2021].pl
dc.referencesHjálmsdóttir Andrea, Bjarnadóttir Valgerður S. (2021) “I have turned into a foreman here at home”: Families and work–life balance in times of COVID-19 in a gender equality paradise. „Gender, Work & Organization”, vol. 28(1), s. 268–283 https://doi.org/10.1111/gwao.12552pl
dc.referencesHochschield Arlie R. (1990) Ideology and Emotion Management: A Perspective and Path for Future Research [w:] Theodore D. Kemper, red., Research Agenda for Sociology of Emotions. Albany, NY: State University of New York Press, s. 117–142.pl
dc.referencesHochschild Arlie R. (1997) Time bind: When work becomes home and home becomes work. New York, NY: Metropolitan Books.pl
dc.referencesHochschild Arlie R. (2009) Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć. Przełożył Jacek Konieczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesHochschield Arlie R. (2012) Praca emocjonalna, reguły odczuwania i struktura społeczna [w:] Małgorzata Rajtar, Justyna Straczuk, red., Emocje w kulturze. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury, s. 213–244.pl
dc.referencesHochschild Arlie R., Machung Anne (1989/2012) The second shift: Working parents and the revolution at home. New York, NY: Viking Penguin.pl
dc.referencesIPSOS (2020) The COVID-19 pandemic’s impact on workers’ lives. 28-country IPSOS survey for The World Economic Forum https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2020-12/impact-of-the-covid-19-pandemic-on-workers-lives-report.pdf [dostęp: 31.03.2022].pl
dc.referencesJacyno Małgorzata (2007), Kultura indywidualizmu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesKociuba Jolanta (2009) Kultura psychologizmu [w:] Marian Filipiak, red., Wprowadzenie do socjologii kultury. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, s. 206–221.pl
dc.referencesKrajewski Marek (2020) (Nie)nawidzenia. Świat przez nienawiść. Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.referencesKreiner Glen E., Hollensbe Elaine C., Sheep Mathew L. (2009) Balancing Borders and Bridges: Negotiating the Work-Home Interface via Boundary Work Tactics. „Academy of Management Journal”, vol. 52(4), s. 704–730 https://doi.org/10.5465/amj.2009.43669916pl
dc.referencesKubacka Małgorzata, Luczys Piotr, Modrzyk Ariel, Stamm Agnieszka (2021) Pandemic rage: Everyday frustrations in times of the COVID-19 crisis. „Current Sociology”, s. 1–18 https://doi.org/10.1177/00113921211050116pl
dc.referencesLinde C. (2001) Narrative and social tacit knowledge. „Journal of Knowledge Management”, vol. 5(2), s. 160–171.pl
dc.referencesLuetke Maya, Hensel Devon, Herbenick Debby, Rosenberg Molly (2020) Romantic Relationship Conflict Due to the COVID-19 Pandemic and Changes in Intimate and Sexual Behaviors in a Nationally Representative Sample of American Adults. „Journal of Sex & Marital Therapy”, no. 46, s. 747–762 https://doi.org/10.1080/0092623X.2020.1810185pl
dc.referencesLwin May, Jiahui Lu, Sheldenkar Anita, Schulz Peter Johannes, Shin Wonsun, Gupta Raj, Yang Yinping (2020) Global Sentiments Surrounding the COVID-19 Pandemic on Twitter: Analysis of Twitter Trends. „JMIR Public Health Surveillance”, vol. 6(2) https://doi.org/10.2196/19447pl
dc.referencesMarkowska-Manista Urszula, Zakrzewska-Olędzka Dominika (2020) Family with children in times of pandemic – what, where, how? Dilemmas of adult-imposed prohibitions and orders. „Society Register”, vol. 4(3), s. 89–110 https://doi.org/10.14746/sr.2020.4.3.05pl
dc.referencesMroczkowska Dorota, Kubacka Małgorzata (2020) Teorie pracy granicznej jako wyzwanie dla koncepcji work-life balance. Zarys perspektywy dla badania relacji praca–życie. „Studia Socjologiczne”, nr 4(239), s. 37–59 https://doi.org/10.24425/sts.2020.135146pl
dc.referencesMurawiec Sławomir, Wierzbiński Piotr (2016) Depresja 2016. Gdańsk: Via Medica.pl
dc.referencesNalaskowski Filip (2020) Indoor Education in Poland during the Covid-19. „Dialogo”, vol. 6, no. 2, s. 57–62.pl
dc.referencesNippert-Eng Christena (1996) Calendars and keys: The classification of “home” and “work”. „Sociological Forum”, vol. 11(3), s. 563–582 https://doi.org/10.1007/BF02408393pl
dc.referencesParczewska Teresa (2020) Difficult situations and ways of coping with them in the experiences of parents homeschooling their children during the COVID-19 pandemic in Poland. „Education 3 – 13 International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education”, vol. 49, issue 7, s. 889–900 https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1812689pl
dc.referencesPopyk Anzhela (2021) Home as a mixture of spaces during the COVID-19 pandemic: the case of migrant families in Poland. „Kultura i Społeczeństwo”, nr 3, s. 27–45 https://doi.org/10.35757/KiS.2021.65.3.2pl
dc.referencesPower Kate (2020) The COVID-19 pandemic has increased the care burden of women and families. „Sustainability: Science, Practice and Policy”, vol. 16(1), s. 67–73 https://doi.org/10.1080/15487733.2020.1776561pl
dc.referencesSawicka Maja (2015) Pojęcie kultury emocjonalnej jako narzędzie analizy socjologicznej. „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1, s. 181–195 https://doi.org/10.35757/KiS.2015.59.1.10pl
dc.referencesSchieman Scott, Badawy Philip J., Milkie Melissa A., Bierman Alex (2021) Work–life Conflict During the COVID-19 Pandemic. „Socius”, no. 7, s. 1–19 https://doi.org/10.1177/2378023120982856pl
dc.referencesSilverman David (2008) Prowadzenie badań jakościowych. Przełożyła Joanna Ostrowska. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesSokoloff William W. (2017) Confrontational Citizenship: Reflections on Hatred, Rage, Revolution, and Revolt. New York, NY: SUNY Press.pl
dc.referencesSonnentag Sabine, Binnewies Carmen (2013) Daily affect spillover from work to home: Detachment from work and sleep as moderators. „Journal of Vocational Behavior”, no. 83, s. 198–208 https://doi.org/10.1016/j.jvb.2013.03.008pl
dc.referencesStankowska Magdalena (2022) Sytuacja rodziców małych dzieci w trakcie pandemii COVID-19. Wybrane praktyki rodzinne. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XVIII, nr 1, s. 62–81 https://doi.org/10.18778/1733-8069.18.1.04pl
dc.referencesSztompka Piotr (2002) Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.referencesThoits Peggy A. (1985) Social Support and Psychological Well-Being: Theoretical Possibilities [w:] Irwin G. Sarason, Barbara R. Sarason, red., Social Support: Theory, Research and Applications. NATO ASI Series, vol. 24. Dordrecht: Springer, s. 51–72 https://doi.org/10.1007/978-94-009-5115-0_4pl
dc.referencesThoits Peggy A. (1990) Emotional deviance: Research agendas [w:] Theodore D. Kemper, red., Research agendas in the sociology of emotions. Albany, NY: State University of New York Press, s. 180–203.pl
dc.referencesThomson Blake (2020) The COVID-19 Pandemic: A Global Natural Experiment. „Circulation”, vol. 142(1), s. 14–16 https://doi.org/10.1161/CIRCULATIONAHA.120.047538pl
dc.referencesTurner Jonathan H., Stets Jan E. (2009) Socjologia emocji. Przełożyła Marta Bucholc. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesWang Ke i in. (2020) A global test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic. „Nature Human Behaviour”, vol. 5, s. 1089–1110 https://doi.org/10.1038/s41562-021-01173-xpl
dc.referencesWenham Clare (2020) The gendered impact of the COVID-19 crisis and post-crisis period. European Parliament: Policy Department for Citizens’ Rights and Constitutional Affairs Directorate-General for Internal Policies PE 658.227 https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2020/658227/IPOL_STU(2020)658227_EN.pdf [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesWHO (2022a) COVID-19 pandemic triggers 25% increase in prevalence of anxiety and depression worldwide https://www.who.int/news/item/02-03-2022-covid-19-pandemic-triggers-25-increase-in-prevalence-of-anxiety-and-depression-worldwide [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesWHO (2022b) World mental health report: Transforming mental health for all https://www.who.int/publications/i/item/9789240049338 [dostęp: 30.08.2022].pl
dc.referencesWikipedia (2020) Pandemia COVID-19 w Polsce https://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia_COVID-19_w_Polsce [dostęp: 15.04.2022].pl
dc.referencesYin Robert K. (2015) Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Przełożyła Joanna Gilewicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.referencesZawadzki Bogdan, Popiel Agnieszka, Bielecki Maksymilian, Mroziński Błażej, Pragłowska Ewa (2021) COVID-STRES Raport nr 15 z badania przeprowadzonego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Uniwersytetem SWPS podczas epidemii COVID-19 w 2020 r. https://covid.psych.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/50/2021/03/Raport_Covid_Stres.pdf [dostęp: 31.03.2022].pl
dc.referencesZerubavel Eviatar (1991) The Fine Line: Making Distinctions in Everyday Life. New York, NY: Free Press.pl
dc.contributor.authorEmailFrąckowiak-Sochańska, Monika - monikafs@amu.edu.pl
dc.contributor.authorEmailMroczkowska, Dorota - drmrocz@amu.edu.pl
dc.contributor.authorEmailKubacka, Małgorzata - malgorzata.kubacka@amu.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/1733-8069.18.4.05
dc.relation.volume18


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0