Show simple item record

dc.contributor.authorDembowska-Wosik, Iwona
dc.date.accessioned2022-12-30T07:24:38Z
dc.date.available2022-12-30T07:24:38Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44992
dc.description.abstractThe aim of the review is the critical analysis of a series of grammar textbooks Gramatyka dla praktyka by Kamila Dembińska, Karolina Fastyn-Pleger, Agnieszka Małyska and Marta Ułańska. The author discusses the methodological assumptions which govern material organization in the textbooks, the content of each part of the series, topics and forms of the proposed exercises, the metalanguage and texts genres used in the textbooks, as well as the stylistic, sociocultural and cultural information provided in the series.en
dc.description.abstractCelem recenzji jest krytyczne omówienie serii trzech podręczników do nauki gramatyki polskiej jako obcej Gramatyka dla praktyka autorstwa Kamili Dembińskiej, Karoliny Fastyn-Pleger, Agnieszki Małyski i Marty Ułańskiej. Omówiono sposób realizacji zamysłu metodycznego, który stanowi podstawę organizacji materiału w podręcznikach, zawartość poszczególnych części serii, tematykę i stosowane formy ćwiczeń, metajęzyk, obecne w podręcznikach gatunki tekstów oraz warstwę stylistyczną, socjokulturową i realioznawczą.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectteaching Polish as a foreign languageen
dc.subjectfunctional grammaren
dc.subjectpedagogical grammaren
dc.subjecttextbooken
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcegopl
dc.subjectgramatyka funkcjonalnapl
dc.subjectgramatyka pedagogicznapl
dc.titleGramatyka w praktyce i teorii. O serii podręczników do nauki języka polskiego jako obcego Gramatyka dla praktyka. Funkcjonalne ćwiczenia gramatyczne z języka polskiego jako obcego dla obcokrajowców na poziomie A1, A2, B1pl
dc.title.alternativeGrammar in Practice and Theory. On the Polish as a Foreign Language Textbook Series Gramatyka Dla Praktyka. Funkcjonalne Ćwiczenia Gramatyczne Z Języka Polskiego Jako Obcego Dla Obcokrajowców Na Poziomie A1, A2, B1en
dc.typeReviews and Reports
dc.page.number377-382
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesDembińska K., Fastyn-Pleger K., Małyska A., Ułańska M., 2017, Gramatyka dla praktyka. Fleksja i słowotwórstwo, Potsdam.pl
dc.referencesDembińska K., Fastyn-Pleger K., Małyska A., Ułańska M., 2021, Gramatyka dla praktyka. Czasownik, Potsdam.pl
dc.referencesDembińska K., Fastyn-Pleger K., Małyska A., Ułańska M., 2022, Gramatyka dla praktyka. Składnia, Potsdam.pl
dc.referencesGrochala B., 2016, Metajęzyk w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 23, s. 73–82.pl
dc.referencesIzdebska-Długosz D., 2016, Uczyć czy nie uczyć? – Przemiany miejsca i roli gramatyki w świetle metod nauczania języków obcych, „Acta Humana”, nr 7, s. 93–103.pl
dc.referencesJanowska I., 2020, Zadaniowa koncepcja kształcenia językowego w materiałach do nauczania języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 27, 505–526.pl
dc.referencesKaczmarski S. P., 2002, Gramatyka a funkcjonalno-komunikacyjne nauczanie języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2, s. 15–19.pl
dc.referencesNassaji H., Fotos S., 2011, Teaching Grammar in Second Language Classroom, Nowy Jork i Londyn.pl
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl
dc.contributor.authorEmailiwona.dembowska-wosik@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.29.25


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0