Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzybowska, Magda
dc.date.accessioned2023-01-19T07:13:45Z
dc.date.available2023-01-19T07:13:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45403
dc.description.abstractDynamicznie rozwijający się rynek pracy przekłada się na rosnące zapotrzebowanie w zakresie znajomości języków obcych, a także ich specjalistycznych wariantów. Wynika to z wielu czynników, a przede wszystkim z postępu technologicznego, zwiększonej mobilności, ale także globalizacji i specjalizacji zawodów. Dziś jednak zawody na całe życie są coraz rzadsze, a wszechobecny rozwój wiąże się z ciągłą potrzebą szkolenia się, zmiany branży oraz poszukiwania nowych rozwiązań. Tendencje te znajdują odzwierciedlenie w tym, co obecnie określa się mianem kształcenia przez całe życie, które jest lub powinno być wpisane w każdy efektywny proces edukacyjny. Pogląd ten dostrzegalny jest także w przypadku filologów, których wykształcenie filologiczne stało się bardziej kompetencją niż faktycznym zawodem w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Niniejsza rozprawa stanowi refleksję nad obecnym stanem kształcenia filologicznego i dydaktycznego w zakresie filologii germańskiej w Polsce. Poświęcona jest procesowi kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych na kierunkach filologia germańska, w przyszłości mających znaleźć zatrudnienie jako lektorzy kursów języków specjalistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru nowoczesnych usług dla biznesu. Praca stanowi zatem wkład w aktualny międzynarodowy dyskurs na temat szans, wyzwań i ograniczeń dla dydaktyki języków obcych i specjalistycznych na studiach germanistycznych w kontekście ścisłej współpracy szkolnictwa wyższego z otoczeniem gospodarczym i społecznym.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.subjectjęzyk specjalistycznypl_PL
dc.subjectnauczanie na potrzeby rynku pracypl_PL
dc.subjectkształcenie nauczycieli języków specjalistycznychpl_PL
dc.subjectkomunikacja zawodowapl_PL
dc.titleFachsprachenvermittlung für den modernen Arbeitsmarkt. Ausbildung von Fachsprachenlehrern in Curricula des Germanistikstudiums am Beispiel Polenspl_PL
dc.title.alternativeNauczanie języków fachowych na potrzeby nowoczesnego rynku pracy. Kształcenie nauczycieli języków specjalistycznych w programach studiów filologii germańskiej na przykładzie Polskipl_PL
dc.title.alternativeTeaching LSP for the needs of modern labour market. Teacher training for languages for specific purposes in courses at the department of German Philology on the example of Polandpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number260pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Językoznawstwa Niemieckiegopl_PL
dc.contributor.authorEmailmagda.grzybowska@uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorMakowski, Jacek
dc.dissertation.reviewerOpiłowski, Roman
dc.dissertation.reviewerPędzisz, Joanna
dc.dissertation.reviewerHanus, Anna
dc.date.defence2023
dc.date.defence2023-02-28
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord