Turystyka i Hotelarstwo 2003, nr 3
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Sprawozdanie z II warsztatów tematycznych z zakresu dydaktyki hotelarstwa nt. "Tematyka prac dyplomowych, licencjackich i magisterskich"
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003) -
Turystyka międzynarodowa a zatrudnienie
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003) -
Łódzkie puby jako atrakcja turystyczna miasta w opinii przechodniów i osób przyjeżdżających do Łodzi
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)The article has been devoted to pubs of Łódź and its main aim is to prove that pubs are treated as one of significant attractions of the city. The research conducted by the author shows changes in quantitative structure ... -
Agroturystyka jako forma usług hotelarskich
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)In the recent years an increased interest in farm tourism has been observed in Poland. Farm tourism is considered to be an activity of letting no more than 5 rooms (with full board or without) to holidaymakers who rest in ... -
Zmiany w największych systemach hotelowych świata na przełomie XX i XXI w.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Keeping track of the history of the world’s hospitality from the turn of the 19th century and the history of the largest hotel systems specially, 5 different stages can be observed. The first one comprised the years to the ... -
Systemy, łańcuchy hotelowe oraz inne struktury funkcjonalno-organizacyjne w hotelarstwie – próba definicji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)In times of an extremely dynamic development of world’s hotel establish-ments both in their quality and quantity, a tendency of constructing many various structures comprising even several thousands of hotels, with several ... -
Wykorzystanie wybranych koncepcji, metod oraz technik organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi
(2003)The main aim of this paper is to present results of the survey conducted among 69 hotels about their knowledge and their usage of modern conceptions, methods and techniques of organisation and management. The survey among ... -
O jakości usług świadczą nie tylko gwiazdki, czyli o zarządzaniu jakością w hotelach
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2003)Any hotel to boast high occupancy rate must be managed in agreement with recognized needs of its guests. Such services are rendered when the rules of complex policy of total quality management (TQM) have been introduced. ...