Przeglądaj według

 

Najnowsze pozycje

  • Profil turysty odwiedzającego Indie 

    Kriesmair, Tina; Kuźnicka, Ewa (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    A systematic growth of tourists visiting India results from a considerable interest in this country. In 2007 in the ranking of Asian countries and the Pacific Rim countries India was placed on the 11th position (WTO ...
  • Styl życia i sposób spędzania czasu wolnego aktywnych zawodowo mieszkańców Warszawy 

    Gheribi, Edyta (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    The huge development of education and science influenced the civilization progress and the improvement of living conditions of the life of the population, but it also caused changes in the lifestyle and the way of spending ...
  • Zarządzanie relacjami z klientami jako trwały czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku turystyki biznesowej w sektorze targowym 

    Drożdżyk, Maria (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    Business tourism is a customer related industry where providing the service that is actually needed and at a level that is required by the client is crucial to make a success. It is often taken for granted that the service ...
  • Szanse i ograniczenia rozwoju turystyki w Indiach 

    Kuźnicka, Ewa; Kriesmair, Tina (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    Although India is, first of all, an agricultural country, tourism plays a significant role in its economy. In 2007 Indian tourist market gathered 0.56% of all international trips of the world. A number of foreign arrivals ...
  • Produkt turystyczny dla seniorów – tworzenie i perspektywy rozwoju 

    Kociszewski, Piotr (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    In the contemporary world one of the fastest proceeding processes is ageing of the society. Despite some negative comments, ever growing number of senior citizens should be considered as potential customers of tourist ...
  • Charakterystyka ruchu turystycznego w Muzeum Sztuki ms² w Łodzi 

    Mokras-Grabowska, Justyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    The Museum of Art in Łódź, established in 1930, is one of the oldest museum of contemporary art in the world. A specific role in its collection is played by International Collection of Contemporary Art of the “a.r.” Group ...
  • Geoparki jako nowe narzędzie rozwoju turystyki. Idea promowania georóżnorodności, aktualne problemy i wyzwania 

    Majecka, Aleksandra; Wiśniewska, Marta (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    The present article is a review of rich specialist literature of geotourism and concerning the idea of creating geoparks in Poland and in the world. It attempts to present the issues related to geoturism in Poland and ...
  • Turystyka w lasach francuskich. Przykład projektu Retrouvance® 

    Jażdżewska, Iwona; Lisowska, Anna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    Forest tourism, called silvatourism, has been present in human life for centuries. Kings, princes, prime ministers and other high officials always rested in hunting lodges or residences built near forests. Today tourists ...
  • Drogi i bezdroża informacji turystycznej na przykładzie miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego 

    Kosmala, Gerard (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    The increase in significance of information as such translates into the growing role of tourist information. Tourist information is most often understood as all possible data which are of vital interest for a tourist ...
  • Promocja z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych 

    Jasiński, Adam (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    In recent years, agritourism has become one of the most popular form of tourism. Its promotion is not easy, so most of the agritourism farms are not able to promote their services on their own. Special skills and financial ...
  • Wykorzystanie Internetu w działaniach Destination Management Organizations (DMO) 

    Borzyszkowski, Jacek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    This article presents the possibilities of the use of the Internet in the activities of those organizations that are known as Destination Management Organizations (DMO). First, the idea of these entities and the potential ...
  • Region turystyczny w ujęciu systemowym a potrzeba współpracy na rzecz rozwoju turystyki w regionie 

    Czernek, Katarzyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
    The paper presents theoretical deliberations on functioning of a tourist region as a spatial system. The aim of this study is to find grounds for the need of co- -operation in a tourist region and indicate difficulties ...