Turystyka i Hotelarstwo 2006, nr 10
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Festiwal Dialogu Czterech Kultur jako przykład strategicznego produktu turystycznego dla Łodzi
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)This paper discusses the impact of cultural events on formation of tourist product of the city of Łódź. Literature-based analysis of the notion of ‘tourist product’ is followed by an outline of the post-1989 economic ... -
Propozycje narzędzi wykorzystywanych w edukacji regionalnej
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)This paper presents propositions of tools used in regional education. It discusses the essence of regional education and its main objectives: dissemination of knowledge on the region, direct experience of regional environment, ... -
Przyczyny wyboru uprawianej dyscypliny sportów zimowych – próba porównania między narciarzami i snowboardzistami
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)Downhill skiing and snowboarding are among the most popular winter sports. Skiers and snowboarders usually use the same tourism infrastructure, which often results in treating them as one homogenous group. This paper ... -
Zarządzanie jakością w usługach turystycznych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)TQM (Total Quality Management) represents a world-wide acknowledged method of management. Its principles can be found both in ISO 9001 standards and the EFQM (European Foundation for Quality Management). This paper is ... -
Nowa metoda oceny atrakcyjności turystycznej szlaków pieszych na przykładzie szlaków pieszych Oddziału Łódzkiego PTTK
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)This paper deals with marked walking trails within the range of operation of the Łódź branch of the PTTK totaling 396 km. According to Drobniak (1979), the trail is understood here as a road used by a tourist along with ... -
Produkt turystyczny – szlak
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)The first marked tourist trail on Polish lands was the track to Hoverla in the Czornohora mountain range (today’s Ukraine) signposted by Leopold Wajgel in 1880. In 1887 Walery Eliasz Radzikowski blazed with red paint a ...