dc.contributor.author | Gajak-Toczek, Małgorzata | |
dc.contributor.editor | Bogołębska, Barbara | |
dc.contributor.editor | Worsowicz, Monika | |
dc.date.accessioned | 2023-04-19T12:15:07Z | |
dc.date.available | 2023-04-19T12:15:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Gajak-Toczek M., Wychowanie jako spotkanie na tle filozoficznej koncepcji człowieka Józefa Tischnera, [w:] Odkrywanie sensu i wartości, B. Bogołębska, M. Worsowicz (red.), WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-866-8.04 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-866-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46766 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Odkrywanie sensu i wartości; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Józef Tischner | pl_PL |
dc.title | Wychowanie jako spotkanie na tle filozoficznej koncepcji człowieka Józefa Tischnera | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 37-49 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-867-5 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Małgorzata Gajak-Toczek – dr hab., adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzki. Jest zainteresowana literaturą współczesną, jej związkami z innymi sztukami oraz aplikacją różnorodnych założeń metodologicznych na grunt rzeczywistości szkolnej. Prowadzi badania nad szkolnymi formami i metodami kształcenia literacko-kulturowego w szkołach podstawowych i średnich. Własne zainteresowania naukowe koncentruje na tradycji dydaktyki polonistycznej w drugiej połowie XIX wieku oraz nad podręcznikiem jako narzędziem kształcenia (dobór lektur, sposoby ich strukturowania, mechanizmy tekstotwórcze lektur z antologii dla szkół powszechnych i gimnazjalnych). Nadto prowadzi badania nad kulturą współczesną w edukacji polonistycznej oraz obecnością pisarzy w dawnej i współczesnej edukacji humanistycznej. Autorka monografii: Franciszek Próchnicki, dydaktyk – edytor – badacz literatury (Łódź 2010), Tadeusz Czapczyński (1884–1958). Pedagog – literaturoznawca – literat (Łódź 2017). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-866-8.04 | |