Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGajak-Toczek, Małgorzata
dc.contributor.editorBogołębska, Barbara
dc.contributor.editorWorsowicz, Monika
dc.date.accessioned2023-04-19T12:15:07Z
dc.date.available2023-04-19T12:15:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGajak-Toczek M., Wychowanie jako spotkanie na tle filozoficznej koncepcji człowieka Józefa Tischnera, [w:] Odkrywanie sensu i wartości, B. Bogołębska, M. Worsowicz (red.), WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-866-8.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-866-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46766
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofOdkrywanie sensu i wartości;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectJózef Tischnerpl_PL
dc.titleWychowanie jako spotkanie na tle filozoficznej koncepcji człowieka Józefa Tischnerapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number37-49pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-867-5
dc.contributor.authorBiographicalnoteMałgorzata Gajak-Toczek – dr hab., adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzki. Jest zainteresowana literaturą współczesną, jej związkami z innymi sztukami oraz aplikacją różnorodnych założeń metodologicznych na grunt rzeczywistości szkolnej. Prowadzi badania nad szkolnymi formami i metodami kształcenia literacko-kulturowego w szkołach podstawowych i średnich. Własne zainteresowania naukowe koncentruje na tradycji dydaktyki polonistycznej w drugiej połowie XIX wieku oraz nad podręcznikiem jako narzędziem kształcenia (dobór lektur, sposoby ich strukturowania, mechanizmy tekstotwórcze lektur z antologii dla szkół powszechnych i gimnazjalnych). Nadto prowadzi badania nad kulturą współczesną w edukacji polonistycznej oraz obecnością pisarzy w dawnej i współczesnej edukacji humanistycznej. Autorka monografii: Franciszek Próchnicki, dydaktyk – edytor – badacz literatury (Łódź 2010), Tadeusz Czapczyński (1884–1958). Pedagog – literaturoznawca – literat (Łódź 2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-866-8.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe