Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaczmarek, Tomasz
dc.date.accessioned2023-07-05T06:07:47Z
dc.date.available2023-07-05T06:07:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKACZMAREK, Tomasz. Les dramaturgies de l’existence, ou le tragique quotidien au théâtre : Karolina Czerska, Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia [Tadeusz Kantor et Maurice Maeterlinck. Dramaturgies de l’existence]. Romanica Cracoviensia, Tom 23 (2023), Tom 23 Numer 1, p. 93-99, sty. 1970. ISSN 2084-3917. Available at: <https://www.ejournals.eu/Romanica-Cracoviensia/2023/Tom-23-Numer-1/art/23571/>. Date accessed: 02 cze. 2023 doi:https://doi.org/10.4467/20843917RC.23.010.17481.pl_PL
dc.identifier.issn1732-8705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47425
dc.description.abstractKarolina Czerska’s book offers a comparative study in which the theater of Maurice Maeterlinck is confronted with the theatrical work of Tadeusz Kantor. The author has set herself two major objectives: on the one hand, she wants to popularize Maeterlinck’s dramaturgy with the Polish public, and on the other, she evokes the works of the Belgian writer in the context of Kantor’s stage productions, which agrees to revisit and reconsider the work of the Polish theater director from a new perspective. By comparing the work of these two theater men, Czerska examines four themes where their artistic concepts seem similar: the conceptions of the “tragique quotidien” (tragedy in everyday life) and the “invisible”, the construction and status of the character as well as the function of the actor.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytut Filologii Romańskiej UJpl_PL
dc.relation.ispartofseriesRomanica Cracoviensia;1
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTadeusz Kantorpl_PL
dc.subjectMaurice Maeterlinckpl_PL
dc.subjectdramaturgy of existencepl_PL
dc.subjecttragedy in everyday lifepl_PL
dc.subjecttheatrical avant-gardepl_PL
dc.titleLes dramaturgies de l’existence, ou le tragique quotidien au théâtre : Karolina Czerska, Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia [Tadeusz Kantor et Maurice Maeterlinck. Dramaturgies de l’existence]pl_PL
dc.title.alternativeThe dramaturgies of existence, or the tragedy in everyday life in theatre: Karolina Czerska, Tadeusz Kantor i Maurice Maeterlinck. Dramaturgie istnienia [Tadeusz Kantor and Maurice Maeterlinck. Dramaturgies of existence]pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number93-99pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Łódźpl_PL
dc.identifier.eissn2084-3917
dc.referencesAdelman Anouk, Tadeusz Kantor au micro d’Anouk Adelman dans «Notre temps », une émission diffusée la première fois le 8 mai 1972 sur France Culture, URL : https://www.radiofrance.fr/franceculture/podcasts/les-nuits-de-france-culture/tadeusz-kantor-il-faut-etre-ouvert-a-l-impossible-pour-creer-le-theatre-invisible-9524301 (consultéle : 10.10.2022).pl_PL
dc.referencesIonesco Eugène, 1966, Notes et contre-notes, Paris : Gallimard.pl_PL
dc.referencesRykner Arnaud, 1996, L’Envers du théâtre : dramaturgie du silence de l’âge classique à Maeterlinck, Paris : JoséCorti.pl_PL
dc.contributor.authorEmailtomasz.kaczmarek@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.4467/20843917RC.23.010.17481
dc.relation.volume23pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe