Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRogut, Angelika
dc.date.accessioned2023-08-25T08:18:56Z
dc.date.available2023-08-25T08:18:56Z
dc.date.issued2023-08-24
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47790
dc.description.abstractThe subject of the research was the situation of Informatology with business English on the labor market. In the literature on the subject, there is a gap in the research on the fate of graduates of studies related to information science. This state of affairs is partially justified by the fact that the studied field at the level of master's studies has only been offered by the University of Łódź since 2018. The aim was to get to know and describe the real fate of people after completing the educational path and entering the labor market. The diagnostic survey method was used to answer the questions.A total of thirteen respondents took part in this questionnaire. Based on the surveys, it was determined what the situation of graduates in the labor market looks like in terms of employment and remuneration for work. In addition, issues related to the professional activity of the respondents were determined: their satisfaction with the current workplace, also in terms of earnings, but also plans for the future in the context of its possible change, and their reflections on competences related to the labor market and the process of supplementing the acquired education (knowledge and skills), factors motivating to take up work, and occupational groups in which they found employment were also identified.en
dc.description.abstractPrzedmiotem badań uczyniono sytuację absolwentów kierunku Informatologia z biznesowym językiem angielskim na rynku pracy. W literaturze przedmiotu istnieje luka w badaniach losów absolwentów studiów związanych z informatologią. Częściowo taki stan rzeczy usprawiedliwia fakt, iż badany kierunek na poziomie studiów magisterskich istnieje w ofercie Uniwersytetu Łódzkiego dopiero od roku 2018. Celem badań było poznanie i opis jak w rzeczywistości wyglądają losy osób po zakończeniu ścieżki edukacyjnej i wkroczeniu na rynek pracy. Do odpowiedzi na postawione pytania użyto metody sondażu diagnostycznego.Łącznie udział w ankiecie wzięło trzynastu respondentów. Na podstawie badań sondażowych określono, jak przedstawia się sytuacja absolwentów na rynku pracy w temacie zatrudnienia i wynagradzania ich za pracę. Ponadto ustalono kwestie dotyczące aktywności zawodowej badanych: ich zadowolenia z obecnego miejsca pracy, również pod względem zarobkowym, ale również planów na przyszłość w kontekście ewentualnej jego zmiany, opisano też ich refleksje na temat kompetencji związanych z rynkiem pracy oraz procesu uzupełniania zdobytego wykształcenia (wiedzy i umiejętności), zidentyfikowano także czynniki motywujące do podjęcia pracy w danym miejscu oraz grupy zawodowe, w których znaleźli zatrudnienie.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;36pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectrynek pracypl
dc.subjectabsolwencipl
dc.subjectinformatologiapl
dc.subjectkompetencje miękkiepl
dc.subjectkompetencje twardepl
dc.subjectUniwersytet Łódzkipl
dc.subjectInformatologia z biznesowym językiem angielskimpl
dc.subjectlabor marketen
dc.subjectgraduatesen
dc.subjectinformation scienceen
dc.subjectcompetencesen
dc.subjectsoft skillsen
dc.subjecthard skillsen
dc.subjectUniversity of Lodzen
dc.subject'Informatology with business English'en
dc.titleAbsolwenci kierunku "Informatologia z biznesowym językiem angielskim" na rynku pracypl
dc.title.alternativeGraduates of "Informatology with business English" on the labor marketen
dc.typeArticle
dc.page.number11-50
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Informatologii i Bibliologiipl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesLamri, Jérémy (2021). Kompetencje XXI wieku. Warszawa: Wolters Kluwers.pl
dc.referencesMotywacja do pracy – 13 czynników, które motywują do pracy. W: SmartLunch [online]. Pobrano 19 marca 2022 r., z: https://www.smartlunch.pl/blog/motywacja-do-pracy-13-czynnikow-ktore-motywuja-do-pracy?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DSA%20-%20Blog~DSA%20-%20Blog&gclid=Cj0KCQiA-eeMBhCpARIsAAZfxZCaMG6rbmZWgX_Jk9pZ3tbF_caaD0aJBIle6hnh_eW9RajzUcvHi-0aApSrEALw_wcBpl
dc.referencesOferty pracy. W: Pracuj.pl [online]. Pobrano 31 maja 2021 r., z: https://www.pracuj.pl/pracapl
dc.referencesOpis kierunku [pliki do pobrania]. W: Katedra Informatologii i Bibliologii [online]. Pobrano 27 stycznia 2021 r., z: http://kiib.uni.lodz.pl/studia-mgr/pl
dc.referencesRozbejko, Katarzyna (b.d.). Motywacja materialna i niematerialna. W: Plusuj.pl [online]. Pobrano 19 marca 2022 r., z: http://plusuj.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=360:motywacja-materialna-i-niematerialna-w-polsce&catid=35&Itemid=131pl
dc.contributor.authorEmailangelika.rogut.98@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.36.01
dc.relation.volume1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0