Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaźmierska, Kaja
dc.date.accessioned2023-12-01T10:20:10Z
dc.date.available2023-12-01T10:20:10Z
dc.date.issued2023-11-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48549
dc.description.abstractThe experience of change is inscribed in social life. Nowadays, as a result of civilizational transformations, especially those related to the expansion of the sphere of communication due to development of the Internet and social media, these changes seem to be particularly dynamic. The aim of the Introduction from the Editor is to highlight this fact and to encourage a discussion on the strength and quality of the experience of change, especially in the generational perspective. In this context, the theme of generation is outlined and the question is raised to what extent this is still a viable concept and whether it is being misused today. The introduction also includes a justification of the subject matter of the texts collected in the volume.en
dc.description.abstractDoświadczenie zmiany wpisane jest w życie społeczne. Współcześnie, na skutek zmian cywilizacyjnych, zwłaszcza związanych z rozszerzeniem pola komunikacji przez rozwój interentu i mediów społecznościowych, zmiany te wydają się szczególnie dynamiczne. Przedmiotem wstępu jest podkreślenie tego faktu oraz zachęta do podjęcia dyskusji na temat siły i jakości doświadczenia zmiany, zwłaszcza w perspektywie pokoleniowej. W tym kontekście zarysowano temat pokolenia i postawiono pytanie, w jakim stopniu jest to koncepcja wciąż nośna, a w jakim współcześnie nadużywana. Wstęp zawiera również uzasadnienie tematyki zebranych w tomie tekstów.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;4pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectchangeen
dc.subjectgenerationen
dc.subjectmodernityen
dc.subjectzmianapl
dc.subjectpokoleniepl
dc.subjectwspółczesnośćpl
dc.titleOd redaktorki: Mozaikowe odcienie współczesności w perspektywie doświadczeń biograficznychpl
dc.title.alternativeFrom the Editor: Mosaic Dimensions of Modernity in the Perspective of Biographical Experiencesen
dc.typeArticle
dc.page.number6-11
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn1733-8069
dc.referencesCorsten Michael (1999), The Time of Generations, „Time and Society”, vol. 8(2), s. 249–272.pl
dc.referencesFatyga Barbara (2005), Pokolenie, [w:] Władysław Kwaśniewicz (red.), Encyklopedia socjologii/Suplement, Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 193–197.pl
dc.referencesKarmolińska-Jagodzik Ewa (2012), Komunikacja międzypokoleniowa – rozważania wokół różnic kulturowych, „Studia Edukacyjne”, t. 21, s. 192–210.pl
dc.referencesMannheim Karl (1952), The Problem of Generations, [w:] Paul Kecskemeti (red.), Essays on the Sociology of Knowledge, London: Routledge and Kegan Paul, s. 276–320.pl
dc.referencesMead Margaret (1978), Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, Warszawa: PIW.pl
dc.referencesPilcher Jane (1994), Mannheim’s Sociology of Generations: An Undervalued Legacy, „The British Journal of Sociology”, vol. 45(3), s. 481–495.pl
dc.referencesStrauss William, Howe Neil (1991), Generations: The History of America’s Future 1584 to 2069, New York: Harper Perennial.pl
dc.referencesŚwida-Ziemba Hanna (1995), Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych, Warszawa: Zakład Socjologii Moralności i Aksjologii Ogólnej, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski.pl
dc.referencesŚwida-Ziemba Hanna (2010), Młodzież PRL. Portrety pokoleń w kontekście historii, Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.referencesThomas William, Znaniecki Florian (1976), Chłop polski w Europie i Ameryce, Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.pl
dc.contributor.authorEmailkaja.kazmierska@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1733-8069.19.4.01
dc.relation.volume19


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0