Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców T. 30: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 21-25 z 25
-
Rola nauczyciela języka w kształtowaniu kompetencji socjokulturowej obcokrajowców w kraju docelowym (na przykładzie chińskich polonistów studiujących w Polsce)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)The article concerns the role of the language teacher in shaping the learners’ sociocultural competence in the target country. An important question is whether the teacher should expect students to behave according to the ... -
Glottodydaktyczna świadomość lingwistyczna nauczycieli szkół publicznych uczących osoby z doświadczeniem migracji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)The Russian invasion of Ukraine in 2022 created a tremendous impact on the Polish education system. In 2023, Ukrainian refugees represent 4% of all students registered. The current study focused on metalinguistic awareness ... -
Studia polskie z językiem angielskim na Uniwersytecie Łódzkim – interwencja kryzysowa czy pomysł na przyszłość?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)This article presents Polish Studies with English, a new course of study at the University of Lodz, which was launched in May 2022, for Ukrainian students who are war refugees. The aim of the analyses presented here is to ... -
Cele uczenia się i nauczania języka polskiego jako obcego na studiach polskich dla cudzoziemców. Analiza potrzeb językowych studentów i implikacje dydaktyczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)Polish Studies for Foreigners is a newly opened field of study at the Faculty of Polish Studies of the Jagiellonian University, responding to the growing demand for learning Polish as part of university education. In the ... -
Cele i kierunki rozwoju glottodydaktyki polonistycznej – rozważania na koniec 2023 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-07)The aim of this article is to examine the developmental trajectory that Polish glottodidactics has undergone since its inception as a sub-discipline within foreign language teaching. Cultural and geopolitical shifts, as ...