Show simple item record

dc.contributor.authorWojtasik, Krystian
dc.date.accessioned2024-02-20T11:18:30Z
dc.date.available2024-02-20T11:18:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/50301
dc.description.abstractRozprawa doktorska została poświęcona tematyce międzypokoleniowego transferu wiedzy, zachodzącemu podczas szkoleń żołnierzy rezerwy Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Procesy szkoleniowe realizowane są w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości, formy własności czy „branży”, w której działa. Szkolenia pracownicze odgrywają kluczową rolę nie tylko w procesie transferu wiedzy; szkolenia są także podstawowym narzędziem rozwoju zasobów ludzkich organizacji, który to rozwój stanowi z kolei istotną działalność z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Profesjonalnie przygotowywane, przeprowadzane i oceniane szkolenia uważane są za niezbędne do zaspokajania obecnych i/lub przyszłych potrzeb kwalifikacyjnych zatrudnionych oraz organizacji jako całości. Przeprowadzone przeglądy literatury dowiodły, iż tematyka zarządzania zasobami ludzkimi w armii jest coraz częściej podejmowana przez badaczy i to nie tylko tych związanych zawodowo z działalnością organizacji militarnych. Zrealizowane studia literaturowe wykazały wszakże istnienie luki poznawczej związanej z międzygeneracyjnym transferem wiedzy, który zachodzi podczas szkoleń żołnierzy. Dlatego też zdecydowano się na przeprowadzenie badań empirycznych poświęconych właśnie temu zagadnieniu. Pozwoliło to zrealizować cel główny pracy jakim jest wyjaśnienie złożoności międzygeneracyjnego transferu wiedzy zachodzącego w etapie realizacji szkolenia i opracowanie rekomendacji, których wdrożenie do praktyki pozwoli usprawnić (udoskonalić) międzypokoleniowy transfer wiedzy w szkoleniach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. W badaniach empirycznych zastosowano metodę badania dokumentacji (analizie poddano dokumenty wewnętrzne, w których znaleźć można odniesienia do szkoleń w Siłach Zbrojnych RP) oraz metodę wywiadu. Wywiady (niestandaryzowane i nieustrukturyzowane) przeprowadzono w oparciu o uzyskaną zgodę z Centrum Operacyjnego Ministra Obrony Narodowej z osobami pełniącymi funkcję instruktorów w szkoleniach badanej organizacji. Praca uzupełnia wiedzę na temat przebiegu międzygeneracyjnego transferu wiedzy w szkoleniach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectSiły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiejpl_PL
dc.subjectProces szkoleniapl_PL
dc.subjectmiędzygeneracyjny transfer wiedzypl_PL
dc.titleMiędzygeneracyjny transfer wiedzy w szkoleniach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiejpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number235pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki
dc.dissertation.directorWojtaszczyk, Katarzyna
dc.dissertation.reviewerSmolbik-Jęczmień, Alicja
dc.dissertation.reviewerMikuła, Bogusz
dc.dissertation.reviewerNiedzielski, Piotr
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record