dc.contributor.author | Zalewska-Pawlak, Mirosława | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T12:43:52Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T12:43:52Z | |
dc.date.issued | 2024-07-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52764 | |
dc.description.abstract | The text introduces the issue of communal values in education for art and through art. Positions of representatives of social and humanistic sciences are discussed, emphasizing the interdisciplinary nature of the problem. The axiological perspective constituted the starting point for formulating the title of this edition. | en |
dc.description.abstract | Tekst wprowadza w problem wspólnotowych wartości w wychowaniu do sztuki i przez sztukę. Zaprezentowano stanowiska przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych, co podkreśla interdyscyplinarny charakter przedstawionego problemu. Perspektywa aksjologiczna stanowiła wyjściowy motyw badawczy do sformułowania tematu prezentowanego numeru. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | aesthetic education | en |
dc.subject | art | en |
dc.subject | values | en |
dc.subject | communality | en |
dc.subject | edukacja estetyczna | pl |
dc.subject | sztuka | pl |
dc.subject | wartości | pl |
dc.subject | wspólnotowość | pl |
dc.title | Wprowadzenie. Wspólnotowość jako wartość edukacji do sztuki i przez sztukę w dyskursie interdyscyplinarnym | pl |
dc.title.alternative | Introduction. Communality as a Value in Education for Art. and through Art in Interdisciplinary Discourse | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 8-17 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-4491 | |
dc.references | Olbrycht K. (1987) Sztuka w działaniach pedagoga, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl |
dc.references | Olcoń-Kubicka A. (2009) Indywidualizacja a nowe formy wspólnotowości, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.references | Sajdak A. (red.) (2004) Kultura jako fundament wspólnoty edukacyjnej, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego. | pl |
dc.references | Samoraj M. (2023) Działalność Ireny Wojnar na forum organizacji międzynarodowych InSEA i UNESCO, „Kwartalnik Pedagogiczny”, t. 267, nr 1, s. 91–104. | pl |
dc.references | Sztabiński G. (2017) Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i w wychowaniu estetycznym w: Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, Zalewska-Pawlak M., Sasin M. (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.references | Wojnar I. (1984) Sztuka jako podręcznik życia, Warszawa, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”. | pl |
dc.references | Wojnar I. (2000) Humanistyczne intencje wychowania, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl |
dc.references | Zalewska-Pawlak M., Sasin M. (red.) (2017) Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.references | Ziołowicz A. (2011) Poszukiwanie wspólnoty. Estetyka dramatyczności a więź międzyludzka w literaturze polskiego romantyzmu, Księgarnia Akademicka. | pl |
dc.contributor.authorEmail | zalewska05@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.18.01 | |
dc.relation.volume | 18 | |