Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZalewska-Pawlak, Mirosława
dc.date.accessioned2024-07-10T12:43:52Z
dc.date.available2024-07-10T12:43:52Z
dc.date.issued2024-07-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52764
dc.description.abstractThe text introduces the issue of communal values in education for art and through art. Positions of representatives of social and humanistic sciences are discussed, emphasizing the interdisciplinary nature of the problem. The axiological perspective constituted the starting point for formulating the title of this edition.en
dc.description.abstractTekst wprowadza w problem wspólnotowych wartości w wychowaniu do sztuki i przez sztukę. Zaprezentowano stanowiska przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych, co podkreśla interdyscyplinarny charakter przedstawionego problemu. Perspektywa aksjologiczna stanowiła wyjściowy motyw badawczy do sformułowania tematu prezentowanego numeru.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectaesthetic educationen
dc.subjectarten
dc.subjectvaluesen
dc.subjectcommunalityen
dc.subjectedukacja estetycznapl
dc.subjectsztukapl
dc.subjectwartościpl
dc.subjectwspólnotowośćpl
dc.titleWprowadzenie. Wspólnotowość jako wartość edukacji do sztuki i przez sztukę w dyskursie interdyscyplinarnympl
dc.title.alternativeIntroduction. Communality as a Value in Education for Art. and through Art in Interdisciplinary Discourseen
dc.typeOther
dc.page.number8-17
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn2450-4491
dc.referencesOlbrycht K. (1987) Sztuka w działaniach pedagoga, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl
dc.referencesOlcoń-Kubicka A. (2009) Indywidualizacja a nowe formy wspólnotowości, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.referencesSajdak A. (red.) (2004) Kultura jako fundament wspólnoty edukacyjnej, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego.pl
dc.referencesSamoraj M. (2023) Działalność Ireny Wojnar na forum organizacji międzynarodowych InSEA i UNESCO, „Kwartalnik Pedagogiczny”, t. 267, nr 1, s. 91–104.pl
dc.referencesSztabiński G. (2017) Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i w wychowaniu estetycznym w: Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, Zalewska-Pawlak M., Sasin M. (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesWojnar I. (1984) Sztuka jako podręcznik życia, Warszawa, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”.pl
dc.referencesWojnar I. (2000) Humanistyczne intencje wychowania, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak.pl
dc.referencesZalewska-Pawlak M., Sasin M. (red.) (2017) Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesZiołowicz A. (2011) Poszukiwanie wspólnoty. Estetyka dramatyczności a więź międzyludzka w literaturze polskiego romantyzmu, Księgarnia Akademicka.pl
dc.contributor.authorEmailzalewska05@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.18.01
dc.relation.volume18


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0