dc.contributor.author | Soszyński, Piotr | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T12:43:58Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T12:43:58Z | |
dc.date.issued | 2024-07-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52782 | |
dc.description.abstract | The article tries to resemble the form of a review, however, the specific form of the reviewed artifact – a website that is updated daily – means that both the content and the method of its presentation, due to their variability, defy the purpose of such a description. The text therefore focuses on the idea of the website’s functioning and possible objections to the methods of presenting the content. | en |
dc.description.abstract | Artykuł stara się zbliżyć do formy recenzji, jednak specyficzna forma recenzowanego artefaktu – serwisu internetowego podlegającego codziennym aktualizacjom – sprawia, że treści, jak i sposób ich prezentacji, przez swą zmienność wymykają się celowości takiego opisu. Tekst zatem skupia się na idei funkcjonowania serwisu i możliwych zarzutach dotyczących sposobów prezentacji treści. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | Google Arts & Culture | en |
dc.subject | cultural education | en |
dc.subject | Google Arts & Culture | pl |
dc.subject | edukacja kulturowa | pl |
dc.title | Recenzja: Google, Arts & Culture, ss. ∞ | pl |
dc.title.alternative | Review: Google, Arts & Culture, pp. ∞ | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 254-259 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-4491 | |
dc.references | Barron B. (2004) Learning Ecologies for Technological Fluency: Gender and Experience Differences, “Journal of Educational Computing Research”, nr 31, s. 1–37, https://doi.org/10.2190/1N20-VV12-4RB5-33VA | pl |
dc.references | Polacci F. (2015) The Google Art Project: Democratisation of Art or Ideology of Transparency?, “THEMA. La revue des Musées de la civilization”, nr 2, s. 73–84. | pl |
dc.references | Szuman S. (1962) O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | pl |
dc.references | Witkiewicz S. (1903) Dziwny człowiek, Lwów–Warszawa, Towarzystwo Wydawnicze i Księgarnia S. Sadowskiego. | pl |
dc.references | Zhang A. (2020) The Narration of Art on Google Arts and Culture, “The Macksey Journal”, t. 1, nr 1, art. 149, https://mackseyjournal.scholasticahq.com/article/21828 (dostęp: 6.12.2023). | pl |
dc.references | About Google Arts & Culture (2023) https://about.artsandculture.google.com/ (dostęp: 6.12.2023). | pl |
dc.references | Bing (2023) https://www.bing.com/ (dostęp: 6.12.2023). | pl |
dc.references | Google Arts & Culture (2023) https://artsandculture.google.com/ (dostęp: 6.12.2023). | pl |
dc.references | Stech B. (2018) Technika i niepodległość. Polska sztuka w Google Arts & Culture, https://www.purepc.pl/technika-i-niepodleglosc-polska-sztuka-w-google-arts-culture (dostęp: 6.12.2023). | pl |
dc.contributor.authorEmail | piotr.soszynski@now.uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.18.19 | |
dc.relation.volume | 18 | |