dc.contributor.author | Sasin, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T12:43:58Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T12:43:58Z | |
dc.date.issued | 2024-07-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52783 | |
dc.description.abstract | The report concerns the Intercultural Conference of Art Pedagogy “Education through Art for Peace”, held on September 25–28, 2023 in Ustka. The theme of the conference, organized by the Pomeranian University in Slupsk, concerned the theoretical significance and practical application of various fields of art in pedagogical activities in the broadest sense, including activities aimed at promoting and strengthening the culture of peace. The conference was attended by scholars from various countries, including Ukraine. | en |
dc.description.abstract | Sprawozdanie dotyczy Międzykulturowej Konferencji Pedagogiki Sztuki „Edukacja przez sztukę dla pokoju”, która odbyła się w dn. 25–28 września 2023 r. w Ustce. Tematyka konferencji, zorganizowanej przez Uniwersytet Pomorski w Słupsku, dotyczyła teoretycznego znaczenia i praktycznego zastosowania różnych dziedzin sztuki w szeroko pojętych działaniach pedagogicznych, w tym w aktywnościach nakierowanych na promowanie i wzmacnianie kultury pokoju. W konferencji wzięli udział naukowcy z różnych krajów, w tym z Ukrainy. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | |
dc.subject | Intercultural Conference of Arts Pedagogy | en |
dc.subject | pedagogy of art | en |
dc.subject | education for peace | en |
dc.subject | Pomeranian University in Słupsk | en |
dc.subject | Międzykulturowa Konferencja Pedagogiki Sztuki | pl |
dc.subject | pedagogika sztuki | pl |
dc.subject | edukacja dla pokoju | pl |
dc.subject | Uniwersytet Pomorski w Słupsku | pl |
dc.title | Międzykulturowa Konferencja Pedagogiki Sztuki – sprawozdanie | pl |
dc.title.alternative | Intercultural Conference of Art Pedagogy – Report | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 260-265 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-4491 | |
dc.references | Kubinowski D. (2007) Folklor taneczny pogranicza jako źródło inspiracji edukacji międzykulturowej w: Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej, J. Chaciński (red.), Słupsk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, s. 89–98. | pl |
dc.references | Manzoor B. R., Laxmi J. P. (2022) Importance and Necessity of Peace Education in the School Curriculum for Fostering International Perspective, „International Journal of Educational Review, Law And Social Sciences” (IJERLAS), nr 2(5), s. 613–620, https://doi.org/10.54443/ijerlas.v2i5.341 | pl |
dc.references | Piejka A. (2023), Kultura pokoju w myśli pedagogicznej Ireny Wojnar, „Kwartalnik Pedagogiczny”, t. 267, nr 1, s. 47–63, https://doi.org/10.31338/2657-6007.kp.2023-1.4. | pl |
dc.references | Romanyszyn R., Łesiw A. (2016) Wojna, która zmieniła Rondo, tłum. A. A. Oranż, Warszawa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej. | pl |
dc.references | Strona internetowa Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, https://ip.upsl.edu.pl/instytut-pedagogiki/konferencje/miedzykulturowa-konferencja-pedagogiki-sztuki (dostęp: 15.11.2023). | pl |
dc.references | Planowany zakres działalności Sekcji Pedagogiki Sztuki KNP PAN, https://knped.pan.pl/images/PLIKI/Pliki_2020/Dzialalnosc_Sekcji_2020_23/Plan_działalności_-_Sekcja_Pedagogiki_Sztuki_KNP_PAN.pdf (dostęp: 16.11.2023). | pl |
dc.contributor.authorEmail | magdalena.sasin@now.uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.18.20 | |
dc.relation.volume | 18 | |