Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrólikowska, Joanna
dc.date.accessioned2025-03-28T12:04:24Z
dc.date.available2025-03-28T12:04:24Z
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.citationKrólikowska J., Rzeczywistość (nie)opisana: Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983–1989, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-050-8pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-049-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55135
dc.description.abstractCelem książki Rzeczywistość (nie)opisana. Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983-1989 było przedstawienie wielu perspektyw postrzegania polskiego życia teatralnego w ostatnich latach PRL. Podstawę pracy stanowiła kwerenda zasobów archiwalnych miesięczników „Teatr”, „Dialog” i „Scena”. Uzupełniły ją wywiady z teatrologami, dziennikarzami teatralnymi i praktykami teatralnymi aktywnymi zawodowo w badanym okresie. Przeanalizowanie i porównanie treści periodyków teatralnych pozwoliło wykazać, że każde z czasopism przedstawiało selektywny obraz życia teatralnego w ostatnich latach PRL, a redakcje stosowały odmienne strategie i polityki. Natomiast wskazanie czynników determinujących sposób prezentacji treści, ale także głębsze przyjrzenie się polityce poszczególnych redakcji i postawom dziennikarzy teatralnych i teatrologów okazało się możliwe dopiero po przeprowadzeniu wywiadów. Zestawienie różnych wizji życia teatralnego prezentowanych w branżowych czasopismach ze współczesną perspektywą i wspomnieniami rozmówców pozwoliło stworzyć dynamiczny obraz teatru lat osiemdziesiątych. Dzięki temu udało się wykazać niemożność skonstruowania jednej obiektywnej narracji o życiu teatralnym tego okresu i uwypuklić znaczenie mikrohistorii.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectteatr w Polscepl
dc.subjectprasa branżowa w Polscepl
dc.subjectżycie teatralnepl
dc.subjectcenzurapl
dc.subjectpopkulturapl
dc.subjectmetakomentarzpl
dc.titleRzeczywistość (nie)opisana: Życie teatru na łamach prasy branżowej w latach 1983–1989pl
dc.typeBook
dc.rights.holder© Copyright by Joanna Królikowska, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl
dc.page.number206
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Kultury Współczesnej, Katedra Dramatu i Teatrupl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-050-8
dc.referencesJerzy Adamski, Katastrofa kultury: przesłanki nowej polityki kulturalnej. Raport przedstawiony Narodowej Radzie Kultury w 1989 roku, Katowice: Wydawnictwo „Śląsk”, 1989.pl
dc.referencesFrank Ankersmit, Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, red. i wstęp E. Domańska, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2004.pl
dc.referencesZenon Butkiewicz, Festiwal w czasach PRL-u: o Festiwalu Teatrów Polski Północnej w Toruniu (1959–1989), Toruń: „Zapolex-Media”, 2004.pl
dc.referencesEmil M. Cioran, Historia i utopia, tłum. M. Bieńczyk, Warszawa: Aletheia, 2008.pl
dc.referencesIzabella Cywińska, Dziewczyna z Kamienia, Warszawa: Agora, 2015.pl
dc.referencesIzabella Cywińska, Nagłe zastępstwo. Z dziennika pani minister, Warszawa: Polska Oficyna Wydawnicza „BGW”, 1992.pl
dc.referencesMałgorzata Dziewulska, Teatr zdradzonego przymierza, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1985.pl
dc.referencesMarta Fik, Trzydzieści pięć sezonów: teatry dramatyczne w Polsce w latach 1944–1979, Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1981.pl
dc.referencesJak badać teatr?: materiały z konferencji metodologicznej poświęconej badaniom historycznoteatralnym, Kraków 28 września 2002, red. M. Dębowski, Kraków: Towarzystwo Naukowe „Societas Vistulana”, 2003.pl
dc.referencesMarcin Kościelniak, Egoiści. Trzecia droga w kulturze polskiej lat 80., Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2018.pl
dc.referencesJoanna Krakowska-Narożniak, PRL: przedstawienia, Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2016.pl
dc.referencesStanisław Jerzy Lec, Myśli nieuczesane, Warszawa: Allegro Ma Non Troppo, 1991.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Tomasz Mościcki, Kryptonim „Dziady”: Teatr Narodowy 1967–1968, Warszawa: Fundacja Historia i Kultura, 2017.pl
dc.referencesPiotr Morawski, Oświecenie: przedstawienia, Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2017.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Alfabet teatru: dla analfabetów i zaawansowanych, Warszawa: Agencja Edytorska „Ezop”, 2002.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Rozbite lustro: (teksty przy teatrze), Warszawa: Czytelnik, 1991.pl
dc.referencesPaweł Płoski, Teatry państwowe w PRL 1958–1989. Organizacja – reformy – programy, Warszawa 2017 (praca doktorska).pl
dc.referencesKonstanty Puzyna, Półmrok: felietony teatralne i szkice, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1982.pl
dc.referencesKarl Schlögel, W przestrzeni czas czytamy. O historii cywilizacji i geopolityce, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2009.pl
dc.referencesMałgorzata Szpakowska [i in.], Szpakowska outsiderka/ rozmawiają Agata Chałupnik [i in.], Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2013.pl
dc.referencesTeatr drugiego obiegu: materiały do kroniki teatru stanu wojennego 13 XII 1981–15 XI 1989, red. i oprac. J. Krakowska-Narożniak, M. Waszkiel, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Errata, 2000.pl
dc.referencesHayden White, Poetyka pisarstwa historycznego, red. E. Domańska, M. Wilczyński, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2010.pl
dc.referencesW Teatrze i wokół Teatru 1982–2000. Cz. 1, 1982–89, red. i oprac. W. Majcherek, Warszawa: Art-Program, 2001.pl
dc.referencesFlorian Znaniecki, Współczynnik humanistyczny, wstęp i dobór tekstów A. Przestalski, J. Włodarek, Poznań: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2011.pl
dc.referencesXLI Walny Zjazd Delegatów ZASP, „Teatr” 1988, nr 6, s. 3.pl
dc.referencesAktorstwo uczy tolerancji. Rozmowa ze Zbigniewem Zapasiewiczem, „Teatr” 1987, nr 1, s. 3–4.pl
dc.referencesAlarm! Rozmowa z inż. Jerzym Bojarem, „Teatr” 1985, nr 10, s. 24–26.pl
dc.referencesElżbieta Baniewicz, Czy teatr gryzie własny ogon?, „Teatr” 1986, nr 8, s. 3–5.pl
dc.referencesJanusz Cegiełła, Artyści i urzędnicy, „Teatr” 1984, nr 3, s. 38–39.pl
dc.referencesJanusz Cegiełła, Podziały, podziałki, działki, „Teatr” 1984, nr 6, s. 38–39.pl
dc.referencesCzterdzieści lat teatru, „Teatr” 1984, nr 7, s. 3–8.pl
dc.referencesPaweł Dobrzycki, Scenograf w teatrze. Błędne koło, „Teatr” 1989, nr 4, s. 12.pl
dc.referencesElastyczność i pryncypia, „Teatr” 1988, nr 9, s. 8–13.pl
dc.referencesAndrzej Hausbrandt, Mondo cane, „Teatr” 1987, nr 4, s. 4.pl
dc.referencesPaweł Konic, Opole 1984, „Teatr” 1984, nr 6, s. 3–5.pl
dc.referencesMarek Konopczyński, Zagubieni, sfrustrowani…, „Teatr” 1987, nr 6, s. 16.pl
dc.referencesKorespondencja, „Teatr” 1987, nr 1, s. 30.pl
dc.referencesAndrzej Lis, Kryzys zespołów kryzysem teatru?, „Teatr” 1988, nr 12, s. 10–12.pl
dc.referencesList otwarty dyrektora Teatru Rzeczypospolitej J. P. Gawlika do kierownictw i zespołów teatrów dramatycznych w Polsce, „Teatr” 1983, nr 7, s. 14.pl
dc.referencesList Tymczasowego Zarządu Sekcji Reżyserów, „Teatr” 1988, nr 9, s. 28–29.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Krytyk z lustrem: „Pięć minut”, „Teatr” 1988, nr 8, s. 7.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Zrzędność i przekora, „Teatr” 1987, nr 10, s. 20–21.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Zrzędność i przekora, „Teatr” 1988, nr 3, s. 20.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Zrzędność i przekora, „Teatr” 1988, nr 8, s. 10.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Zrzędność i przekora, „Teatr” 1989, nr 11/12, s. 15.pl
dc.referencesAndrzej Multanowski, Święto i dzień powszedni, „Teatr” 1985, nr 8, s. 3–6.pl
dc.referencesAndrzej Multanowski, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 5, s. 10.pl
dc.referencesAndrzej Multanowski, Krzysztof Sielicki, Festiwale na zakręcie, „Teatr” 1987, nr 10, s. 16–17.pl
dc.referencesNa placu budowy. Rozmowa z Andrzejem Strzeleckim, „Teatr” 1987, nr 12, s. 12.pl
dc.referencesNie histeryzujmy. Rozmowa ze Zbigniewem Zapasiewiczem, „Teatr” 1987, nr 12, s. 10–11.pl
dc.referencesNiektóre wnioski komisji ZASP d/s Teatrów Terenowych, „Teatr” 1985, nr 4, s. 39.pl
dc.referencesNierówny bieg teatru. Rozmowa z Markiem Okopińskim, „Teatr” 1986, nr 5, s. 12–17.pl
dc.referencesNiezgoda na doraźność, „Teatr” 1986, nr 10, s. 3–8.pl
dc.referencesMaciej Nowak, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 2, s. 6.pl
dc.referencesMaciej Nowak, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 4, s. 14.pl
dc.referencesNowi dyrektorzy teatrów, „Teatr” 1987, nr 12, s. 10–13.pl
dc.referencesBarbara Osterloff, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 1, s. 6.pl
dc.referencesBarbara Osterloff, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 7, s. 8.pl
dc.referencesO Teatrze Rzeczypospolitej, „Teatr” 1983, nr 4, s. 5–7.pl
dc.referencesPowstał Ośrodek Kultury Mowy, „Teatr” 1987, nr 5, s. 30.pl
dc.referencesRocznice…, „Teatr” 1984, nr 7, s. 3.pl
dc.referencesKrzysztof Sielicki, Pustka tych lat (O młodych reżyserach), „Teatr” 1986, nr 8, s. 27–28.pl
dc.referencesKrzysztof Sielicki, Uważam, że…, „Teatr” 1987, nr 11, s. 19.pl
dc.referencesKrzysztof Sielicki, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 6, s. 24.pl
dc.referencesKrzysztof Sielicki, Uważam, że…, „Teatr” 1989, nr 1, s. 13.pl
dc.referencesKrzysztof Sielicki, Za minutę dwunasta… Teatr przed drugim etapem reformy, „Teatr” 1987, nr 12, s. 16.pl
dc.referencesZofia Sieradzka, Remont wczoraj, remont jutro, „Teatr” 1987, nr 5, s. 23–24.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, Gramy w sobotę i w niedzielę, „Teatr” 1983, nr 9, s. 15–16.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, Nadzieje Północy?, „Teatr” 1984, nr 9, s. 6–7.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, O kaprysach, „Teatr” 1984, nr 9, s. 16–17.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, ***, „Teatr” 1985, nr 10, s. 3.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Jest teatr w mieście, „Teatr” 1986, nr 8, s. 16–18.pl
dc.referencesJ[erzy] S[okołowski], Nadzieje i obawy, „Teatr” 1989, nr 11/12, s. 3.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Narada, „Teatr” 1982, nr 12, s. 3.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Nowy rok polskiego teatru, „Teatr” 1984, nr 1, s. 3.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Teatr jaki jest, „Teatr” 1983, nr 9, s. 17.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Uważam, że…, „Teatr” 1988, nr 3, s. 14.pl
dc.referencesJerzy Sokołowski, Uważam, że…, „Teatr” 1989, nr 4, s. 11.pl
dc.referencesS.O.S dla scenografii, „Teatr” 1987, nr 12, s. 13.pl
dc.referencesSprawozdanie Komisji Kultury oraz Komisji Prac Ustawodawczych o rządowym projekcie Ustawy o instytucjach artystycznych, „Teatr” 1985, nr 3, s. 5.pl
dc.referencesJan Szabłowski, Odbudowa prestiżowa, „Teatr” 1989, nr 8, s. 29–30.pl
dc.referencesHenryk Szletyński, Przemówienie inauguracyjne, „Teatr” 1984, nr 3, s. 3–5.pl
dc.referencesTakich mamy adeptów, jaki teatr, „Teatr” 1988, nr 4, s. 9–10.pl
dc.referencesTeatr dzisiaj, „Teatr” 1986, nr 6, s. 3–9.pl
dc.referencesU progu nowego sezonu i nie tylko…, „Teatr” 1984, nr 11, s. 3–5.pl
dc.referencesUchwała Zjazdu, „Teatr” 1984, nr 3, s. 6.pl
dc.referencesUchwały XL Walnego Zjazdu Delegatów ZASP, „Teatr” 1985, nr 7, s. 30–31.pl
dc.referencesUstawy o instytucjach artystycznych, „Teatr” 1985, nr 3, s. 5.pl
dc.referencesW 70-lecie ZASP-u. Mówią prezesi ZASP-u z lat 1970–1988, „Teatr” 1988, nr 11, s. 3–8.pl
dc.referencesMarek Waruszyński, Publiczność mą widzę ogromną, „Teatr” 1983, nr 9, s. 11–12.pl
dc.referencesWładze stowarzyszenia, „Teatr” 1984, nr 3, s. 7.pl
dc.referencesWładze ZASP, „Teatr” 1985, nr 7, s. 31.pl
dc.referencesZygmunt Wojdan, Fundusz aktywizacji czy… unicestwienia?, „Teatr” 1983, nr 1, s. 9–10.pl
dc.referencesZygmunt Wojdan, Nabieramy sił do nowego zrywu, „Teatr” 1987, nr 3, s. 30–31.pl
dc.referencesLidia Wójcik, W Tarnowie, „Teatr” 1986, nr 10, s. 14–15.pl
dc.referencesWystąpienia w imieniu klubów poselskich, „Teatr” 1985, nr 3, s. 5–6.pl
dc.referencesZ posiedzenia Komitetu Organizacyjnego Stowarzyszenia Artystów Scen Polskich, „Teatr” 1983, nr 7, s. 28.pl
dc.referencesZ prac Komitetu Organizacyjnego Związku Artystów Scen Polskich ZASP, „Teatr” 1983, nr 11, s. 38–39.pl
dc.referencesElżbieta Żmudzka, Nieudany Toruń, „Teatr” 1985, nr 8, s. 6–9.pl
dc.referencesElżbieta Żmudzka, W Słupsku, czyli wszędzie, „Teatr” 1986, nr 8, s. 19–21.pl
dc.referencesMaciej Englert, Harcerzy coraz mniej, „Dialog” 1988, nr 2, s. 145–153.pl
dc.referencesJoanna Godlewska, Krótki tekst o komediantach, „Dialog” 1989, nr 11/12, s. 187–190.pl
dc.referencesMikołaj Grabowski, Aktor przed szansą, „Dialog” 1986, nr 9, s. 125–129.pl
dc.referencesAndrzej Hausbrandt, Publiczność teatralna w PRL, refleksja statystyczna, „Dialog” 1984, nr 7, s. 128–142.pl
dc.referencesZygmunt Hübner, Nad trumną polskiego teatru. Mowa patetyczna, „Dialog” 1988, nr 6, s. 159–160.pl
dc.referencesZygmunt Hübner, O czym marzą panowie reżyserzy?, „Dialog” 1987, nr 4, s. 156–157.pl
dc.referencesZygmunt Hübner, O czym marzą państwo aktorzy?, „Dialog” 1987, nr 4, s. 155–156.pl
dc.referencesZygmunt Hübner, Publiczność, „Dialog” 1983, nr 7, s. 145–146.pl
dc.referencesZygmunt Hübner, Reklama?, „Dialog” 1984, nr 7, s. 157–158.pl
dc.referencesKaloryferów skrzek, „Dialog” 1987, nr 4, s. 107–115.pl
dc.referencesJerzy Koenig, Notatki prelegenta, „Dialog” 1987, nr 3, s. 108–117.pl
dc.referencesJerzy Koenig, To nie takie proste, „Dialog” 1986, nr 10, s. 110–116.pl
dc.referencesKrzysztof Kopka, Co z polską komedią współczesną?, „Dialog” 1989, nr 11/12, s. 208–212.pl
dc.referencesBarbara Król-Kaczorowska, O architekturze teatrów w Polsce, „Dialog” 1984, nr 7, s. 143–149.pl
dc.referencesJanusz Majcherek, Co mnie boli, „Dialog” 1987, nr 3, s. 118–124.pl
dc.referencesNiewesołe życie polskiej dramaturgii, „Dialog” 1986, nr 10, s. 117–133.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, …a teatr swoje, „Dialog” 1987, nr 10, s. 129–137.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Beckett czy Żurek?, „Dialog” 1987, nr 9, s. 153–156.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Dno?, „Dialog” 1986, nr 7, s. 152–154.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Dramat bez dramatu, „Dialog” 1986, nr 11, s. 134–140.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Kłaj jest wszędzie, „Dialog” 1987, nr 4, s. 157–159.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Niedobre, ale słuszne, „Dialog” 1983, nr 11, s. 145–147.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, Reżyser i aktor, „Dialog” 1986, nr 8, s. 148–150.pl
dc.referencesTadeusz Nyczek, W miejscu pracy, „Dialog” 1987, nr 7, s. 169–171.pl
dc.referencesPieniądze albo życie, „Dialog” 1986, nr 7, s. 108–117.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, Mrożek jeszcze raz czytany, „Dialog” 1988, nr 3, s. 101–112.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, Po mobilizacji, „Dialog” 1988, nr 5, s. 109–113.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, W Kaliszu o aktorstwie, „Dialog” 1985, nr 10, s. 137–144.pl
dc.referencesJacek Sieradzki, Zagłaskać Martę Fik, „Dialog” 1983, nr 5, s. 137–142.pl
dc.referencesSytuacja dramatu, „Dialog” 1985, nr 4, s. 106–118.pl
dc.referencesMałgorzata Szpakowska, Dlaczego ogórek nie śpiewa?, „Dialog” 1985, nr 9, s. 118–125.pl
dc.referencesMałgorzata Szpakowska, Mahomet, góra i katar, „Dialog” 1987, nr 3, s. 125–130.pl
dc.referencesTeatr, którego może nie być, „Dialog” 1986, nr 10, s. 138–143.pl
dc.referencesWanda Zwinogrodzka, Dramat historyczny: dobrzy i źli, „Dialog” 1985, nr 9, s. 110–117.pl
dc.referencesWanda Zwinogrodzka, Polski obyczajowy, „Dialog” 1985, nr 10, s. 129–136.pl
dc.referencesRyszard Żuromski, Łódzka publiczność i nie tylko, „Dialog” 1989, nr 4, s. 109–122.pl
dc.referencesRyszard Żuromski, Publiczność łódzka po raz drugi, „Dialog” 1989, nr 7, s. 85–98.pl
dc.referencesChyba się starzejemy, „Scena” 1986, nr 4, s. 4–9.pl
dc.referencesCzy kryzys usprawiedliwia?, „Scena” 1989, nr 6, s. 6–7.pl
dc.referencesKrzysztof Karwat, Kurs na ocalenie, „Scena” 1988, nr 5, s. 14–15.pl
dc.referencesJacek Kraszewski, Finansowe perypetie, „Scena” 1989, nr 6, s. 8–9.pl
dc.referencesKazimierz Krzanowski, Pauperyzacja, „Scena” 1989, nr 6, s. 4–5.pl
dc.referencesAnna Nastulanka, Ponarzekajmy, „Scena” 1985, nr 8, s. 16–17.pl
dc.referencesAnna Nastulanka, Toruń Młodych Reżyserów, „Scena” 1984, nr 8, s. 13–14.pl
dc.referencesWojciech Natanson, Reformy, „Scena” 1983, nr 1, s. 14–15.pl
dc.referencesO mitach, urzędnikach i artystach, „Scena” 1987, nr 12, s. 4–7.pl
dc.referencesTadeusz Pliszkiewicz, Szukam sponsorów, „Scena” 1989, nr 9, s. 6–7.pl
dc.referencesJan Skotnicki, Teoria ubogiego kuzyna, „Scena” 1982, nr 7/8, s. 41–42.pl
dc.referencesZ rolnikiem z Suwalszczyzny Stanisławem Tymem rozmawia Anna Nastulanka, „Scena” 1986, nr 3, s. 10–14.pl
dc.referencesŻeby było inaczej, niż w życiu, „Scena” 1985, nr 6, s. 12–13.pl
dc.referencesAzyl. Z Henrykiem Bieniewskim, byłym redaktorem naczelnym „Teatru”, rozmawia Paweł Płoski, „Teatr” 2010, nr 12, s. 74–76.pl
dc.referencesMałgorzata Dziewulska, Paradoks buntu, „Dialog” 1975, nr 4, 140–144.pl
dc.referencesFirma „Dialog”, „Dialog” 1981, nr 5, s. 94–105.pl
dc.referencesTomasz Mielczarek, Czasopisma społeczno-kulturalne lat osiemdziesiątych XX wieku, „Rocznik Historii Prasy Polskiej” 2008, t. 11, z. 1–2, s. 194–232.pl
dc.referencesJerzy Raban, Bohater i szmata, czyli problem dramaturgii, „Dialog” 1980, nr 2, s. 117–121.pl
dc.referencesJerzy Raban, Czego bym chciał od krytyki?, „Dialog” 1980, nr 11, s. 102–104.pl
dc.referencesJerzy Raban, Kilka myśli o widzu, „Dialog” 1979, nr 7, s. 124–128.pl
dc.referencesJerzy Raban, O duszy reżysera, „Dialog” 1979, nr 9, s. 102–107.pl
dc.referencesJerzy Raban, Parę słów o tak zwanej interakcji, „Dialog” 1977, nr 12, s. 144–147.pl
dc.referencesJerzy Raban, Prowincja, „Dialog” 1980, nr 4, s. 133–137.pl
dc.referencesJerzy Raban, Tak zwani techniczni, „Dialog” 1980, nr 5, s. 138–141.pl
dc.referencesJerzy Raban, Trochę o aktorach, „Dialog” 1979, nr 5, s. 120–126.pl
dc.referencesJerzy Raban, Usiłuję zaczepić krytyków, „Dialog” 1980, nr 10, s. 131–134.pl
dc.references„Scena” – krótka historia (i prehistoria) czasopisma, zebrał L[ech] Ś[liwonik], „Scena” 2015, nr 1, s. 32–33.pl
dc.referencesAndrzej Ziębiński, Raport, „Teatr” 1993, nr 7/8, s. 10–12.pl
dc.referencesUstawa z dnia 31 lipca 1981 r. o kontroli publikacji i widowisk.pl
dc.referencesUstawa z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych.pl
dc.referencesUstawa z dnia 4 maja 1982 r. o Narodowej Radzie Kultury oraz Funduszu Rozwoju Kultury.pl
dc.referencesUstawa z dnia 29 grudnia 1983 r. o Państwowym Funduszu Aktywizacji Zawodowej. Ustawa z dnia 28 grudnia 1984 r. o instytucjach artystycznych.pl
dc.referencesHyPaTia, http://www.hypatia.pl/ (data dostępu: 20.09.2019).pl
dc.referencesList ludzi teatru „Teatr nie jest produktem/ widz nie jest klientem”, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/136030.html (data dostępu: 20.09.2019).pl
dc.referencesMamy kryzys wiary w teatr. Czas na rewolucję?, Audycja Programu Drugiego Polskiego Radia „250 lat teatru publicznego w Polsce”, https://www.polskieradio.pl/8/3904/Artykul/1255295,Mamy-kryzys-wiary-w-teatr-Czas-na-rewolucje (data dostępu: 10.08.2019).pl
dc.referencesPiotr Machul, Fabryka i teatr cudów – o Puławskim Studiu Teatralnym, Biblioteka Multimedialna Teatrnn.pl., http://biblioteka.teatrnn.pl/dlibra/dlibra/docmetadata-?id=47468 (data dostępu: 10.08.2019).pl
dc.referencesPrzemówienie Edwarda Gierka w styczniu 1971 r., w trakcie spotkania z robotnikami w Stoczni Gdańskiej, fragment nagrania dostępny na stronie Polskiego Radia: https://www.polskieradio.pl/88/156/Artykul/769028%2CNajslynniejsze-haslo-PRL-Pomozecie (data dostępu: 26.06.2020).pl
dc.referencesStrona internetowa Związku Artystów Scen Polskich, https://www.zasp.pl/index.php?page=Pages&id=140 (data dostępu: 22.08.2019).pl
dc.referencesTowarzystwo Kultury Teatralnej 1975–1979. Sprawozdanie na VII Krajowy Zjazd Delegatów, Warszawa: Towarzystwo Kultury Teatralnej, 1979 [kopia dokumentu udostępniona przez Lecha Śliwonika].pl
dc.identifier.doi10.18778/8220-050-8


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/