Znaczenie obszarów zielonych oraz koncepcja „miasta ogrodów” na Żoliborzu w promocji nowych inwestycji mieszkaniowych i ich pozycja na rynku nieruchomości
Oglądaj/ Otwórz
Data
2024-04-23Autor
Podhorodecka, Katarzyna
Kwiatkowski, Jacek
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
This paper shows the importance and role of urban parks and green areas in Żoliborz, and demonstrates their recreational and leisure role for the district’s residents. In this article, the authors present the current position of the Żoliborz district of Warsaw on the local residential real estate market. They show that this position depends on a number of different factors. The historical tradition of the place outlined in the first part of the article – Żoliborz as a green district inhabited mainly by intellectuals – is verified in the second and third parts of the article by means of analysing advertising materials of the largest developers operating on the Warsaw market, as well as statements and reports of real estate agencies. The article uses a number of scientific methods: observational, the analysis and logical construction, the analysis of the literature, the analysis of current advertising, marketing and promotional materials of developers in the Warsaw real estate market, in-depth interviews. W artykule ukazano znaczenie i rolę parków miejskich i terenów zielonych na Żoliborzu oraz ukazano ich rolę rekreacyjno-wypoczynkową dla mieszkańców dzielnicy. W artykule przedstawiono aktualną pozycję warszawskiej dzielnicy Żoliborz na lokalnym rynku nieruchomości mieszkaniowych. Pokazano, iż pozycja ta zależy od wielu różnych czynników. Uwarunkowania kulturowe wskazano w pierwszej części artykułu, dalej wskazano uwarunkowania związane z prestiżem dzielnicy jako zielonej dzielnicy zamieszkiwanej głównie przez intelektualistów. W artykule dokonano analizy materiałów reklamowych największych deweloperów działających na rynku warszawskim, a także analizowano raporty agencji nieruchomości. W artykule wykorzystano szereg metod naukowych: obserwacyjną, analizę literatury, analizę aktualnych materiałów reklamowych, marketingowych i promocyjnych deweloperów na warszawskim rynku nieruchomości, a także wywiady pogłębione.
Collections