Show simple item record

dc.contributor.authorNiziołek, Katarzyna
dc.date.accessioned2025-10-01T12:25:24Z
dc.date.available2025-10-01T12:25:24Z
dc.date.issued2025-08-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56401
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;3pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.titleOd teatru moralności do teatralności nauki. Recenzja książki Waldemara Rapiora (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitaspl
dc.typeArticle
dc.page.number84-93
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.identifier.eissn1733-8069
dc.referencesBishop Claire (2012), Artificial Hells. Participatory Art and the Politics of Spectatorship, London–New York: Verso.pl
dc.referencesDenzin Norman K. (2003), Performance Ethnography. Critical Pedagogy and the Politics of Culture, Thousand Oaks: Sage Publications.pl
dc.referencesDobrowolski Piotr, Drozdowski Rafał, Jacyno Małgorzata, Jelewska Agnieszka, Molenda Adriana, Niedziejko Julia, Pańczak Joanna, Rapior Waldemar, Wasilewski Marek, Wiener Dawid (2019), O czym mówi Sean? Zapis panelu dyskusyjnego o sztuce, nauce i etyce, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XV, nr 2, s. 246–263.pl
dc.referencesGoffman Erving (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, przełożyli Helena Datner-Śpiewak, Paweł Śpiewak, Warszawa: Wydawnictwo KR.pl
dc.referencesHabermas Jürgen (1996), Moderna – nie dokończony projekt, przełożyli Dorota Domagała, Stanisław Czerniak, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, nr 5(1), s. 47–61.pl
dc.referencesKaitavuori Kaija (2018), The Participator in Contemporary Art. Art and Social Relationships, London–New York: I.B. Tauris.pl
dc.referencesLeavy Patricia (2017), Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches, New York–London: Guilford Press.pl
dc.referencesLukianoff Greg, Haidt Jonathan (2018), The Coddling of the American Mind. How Good Intentions and Bad Ideas are Setting Up a Generation for Failure, New York: Penguin Books.pl
dc.referencesNiziołek Katarzyna (2018), Performing Memory. Between Document and Participation, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 207–215.pl
dc.referencesNiziołek Katarzyna (2020), Przestrzeń możliwości. Teatr partycypacyjny jako środek budowania kapitału społecznego, „Civitas. Studia z Filozofii Polityki”, nr 27, s. 217–249.pl
dc.referencesNiziołek Katarzyna (2021), Assemblage of Memory: On the Structure, Process and Creativity in Collective Memory, „Creativity Studies”, vol. 14(1), s. 271–294.pl
dc.referencesNiziołek Katarzyna (2022), „I Remember Little. Almost Nothing”. Participatory Theatre as a Means to Access Subjugated Memories, „Memory Studies”, vol. 15(2), s. 355–375.pl
dc.referencesNorris Joe (2010), Playbuilding as Qualitative Research: A Participatory Arts-Based Approach, Abingdon–New York: Routledge.pl
dc.referencesRapior Waldemar (2023), Mobilizowanie i relatywizowanie przemocy. Interakcyjny wymiar przemocy w stojącej przed dylematem moralnym grupie, w której pozycja żadnej osoby nie jest uprzywilejowana, „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”, nr 36, https://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2023/36-widzialnosc-i-niewidzialnosc-przemocy/mobilizowanie-i-relatywizowanie-przemocy [dostęp: 5.05.2025].pl
dc.referencesRapior Waldemar (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.referencesRapior Waldemar (red.) (2019), Bezkarnie. Etyka w teatrze, Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.pl
dc.referencesSaldaña Johnny (2011), Ethnotheatre: Research from Page to Stage, Walnut Creek: Left Coast Press.pl
dc.referencesSaldaña Johnny (red.) (2005), Ethnodrama: An Anthology of Reality Theatre, Walnut Creek: AltaMira Press.pl
dc.contributor.authorEmailk.niziolek@uwb.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/1733-8069.21.3.06
dc.relation.volume21


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0