dc.contributor.author | Niziołek, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2025-10-01T12:25:24Z | |
dc.date.available | 2025-10-01T12:25:24Z | |
dc.date.issued | 2025-08-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/56401 | |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Przegląd Socjologii Jakościowej;3 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.title | Od teatru moralności do teatralności nauki. Recenzja książki Waldemara Rapiora (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitas | pl |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 84-93 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.identifier.eissn | 1733-8069 | |
dc.references | Bishop Claire (2012), Artificial Hells. Participatory Art and the Politics of Spectatorship, London–New York: Verso. | pl |
dc.references | Denzin Norman K. (2003), Performance Ethnography. Critical Pedagogy and the Politics of Culture, Thousand Oaks: Sage Publications. | pl |
dc.references | Dobrowolski Piotr, Drozdowski Rafał, Jacyno Małgorzata, Jelewska Agnieszka, Molenda Adriana, Niedziejko Julia, Pańczak Joanna, Rapior Waldemar, Wasilewski Marek, Wiener Dawid (2019), O czym mówi Sean? Zapis panelu dyskusyjnego o sztuce, nauce i etyce, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XV, nr 2, s. 246–263. | pl |
dc.references | Goffman Erving (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, przełożyli Helena Datner-Śpiewak, Paweł Śpiewak, Warszawa: Wydawnictwo KR. | pl |
dc.references | Habermas Jürgen (1996), Moderna – nie dokończony projekt, przełożyli Dorota Domagała, Stanisław Czerniak, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, nr 5(1), s. 47–61. | pl |
dc.references | Kaitavuori Kaija (2018), The Participator in Contemporary Art. Art and Social Relationships, London–New York: I.B. Tauris. | pl |
dc.references | Leavy Patricia (2017), Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches, New York–London: Guilford Press. | pl |
dc.references | Lukianoff Greg, Haidt Jonathan (2018), The Coddling of the American Mind. How Good Intentions and Bad Ideas are Setting Up a Generation for Failure, New York: Penguin Books. | pl |
dc.references | Niziołek Katarzyna (2018), Performing Memory. Between Document and Participation, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 207–215. | pl |
dc.references | Niziołek Katarzyna (2020), Przestrzeń możliwości. Teatr partycypacyjny jako środek budowania kapitału społecznego, „Civitas. Studia z Filozofii Polityki”, nr 27, s. 217–249. | pl |
dc.references | Niziołek Katarzyna (2021), Assemblage of Memory: On the Structure, Process and Creativity in Collective Memory, „Creativity Studies”, vol. 14(1), s. 271–294. | pl |
dc.references | Niziołek Katarzyna (2022), „I Remember Little. Almost Nothing”. Participatory Theatre as a Means to Access Subjugated Memories, „Memory Studies”, vol. 15(2), s. 355–375. | pl |
dc.references | Norris Joe (2010), Playbuilding as Qualitative Research: A Participatory Arts-Based Approach, Abingdon–New York: Routledge. | pl |
dc.references | Rapior Waldemar (2023), Mobilizowanie i relatywizowanie przemocy. Interakcyjny wymiar przemocy w stojącej przed dylematem moralnym grupie, w której pozycja żadnej osoby nie jest uprzywilejowana, „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”, nr 36, https://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2023/36-widzialnosc-i-niewidzialnosc-przemocy/mobilizowanie-i-relatywizowanie-przemocy [dostęp: 5.05.2025]. | pl |
dc.references | Rapior Waldemar (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.references | Rapior Waldemar (red.) (2019), Bezkarnie. Etyka w teatrze, Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana. | pl |
dc.references | Saldaña Johnny (2011), Ethnotheatre: Research from Page to Stage, Walnut Creek: Left Coast Press. | pl |
dc.references | Saldaña Johnny (red.) (2005), Ethnodrama: An Anthology of Reality Theatre, Walnut Creek: AltaMira Press. | pl |
dc.contributor.authorEmail | k.niziolek@uwb.edu.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/1733-8069.21.3.06 | |
dc.relation.volume | 21 | |