Show simple item record

dc.contributor.authorTrzosowski, Marek
dc.date.accessioned2025-12-19T08:29:11Z
dc.date.available2025-12-19T08:29:11Z
dc.date.issued2025-12-18
dc.identifier.citationTrzosowski M., Gamifikacja glottodydaktyki języków słowiańskich, [w:] Mundus Slavicus I, Kręzel P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025, s. 75-87, https://doi.org/10.18778/8331-929-2.06pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-928-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/57035
dc.description.abstractArtykuł bada zastosowanie gamifikacji w tworzeniu materiałów dydaktycznych do nauki języków obcych, szczególnie języków słowiańskich, poprzez adaptację elementów gier wideo do celów dydaktycznych. Wszystkie języki słowiańskie, poza czarnogórskim, dysponują lokalizacjami gier wideo. Gamifikacja wspiera przyswajanie słownictwa, poprawia samopoczucie i motywację uczących się, jednak jej ograniczeniem jest ograniczona efektywność w nauczaniu struktur gramatycznych, dlatego powinna być traktowana jako uzupełnienie tradycyjnych metod nauczania, a nie ich substytut. Obecnie najwięcej zasobów gamifikacyjnych dostępnych jest dla języka polskiego i rosyjskiego, co czyni je atrakcyjnymi opcjami dla nauki języka przy użyciu gier.pl
dc.description.abstractThis article explores gamification and how it can be used to create educational materials for learning a foreign language, specifically a Slavic language, by turning a video game into a teaching aid. All Slavic languages except Montenegrin, have video games in their language. Gamification positively impacts vocabulary learning, well-being, and motivation. However, its biggest drawback is the limited ability to teach grammar, so it should be seen as a supplement rather than a replacement for traditional language learning. For now, Polish and Russian are the most popular slavic languages in video games, and therefore, they are best options for gamificated learning of foreign language.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofKręzel P. (red.), Mundus Slavicus I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleGamifikacja glottodydaktyki języków słowiańskichpl
dc.title.alternativeGamification of glottodidactics of Slavic languagesen
dc.typeBook chapter
dc.page.number75-87
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-929-2
dc.contributor.authorEmailmartrz4@st.amu.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/8331-929-2.06


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/