Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKudła, Marek
dc.date.accessioned2015-01-20T20:50:15Z
dc.date.available2015-01-20T20:50:15Z
dc.date.issued1985
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6266
dc.description.abstractThe process of solving problems in a foreign trade enterprise consists in undertaking appropriated decisions . Information is a "raw material “ which becomes processed in this process, The in formation is derived from specific data evaluated by the human mind. The source of data abroad may be both intermediate outlets and specialized agencies dealing with marketing research ( e . g . Nielsen ) while in Poland these are market research centers or marketing departments in foreign trade enterprises . The author has made an attempt at classification of the main sources of data, which may be utilized by decision makers in foreign trade enterprises in solving problems connected with foreign markets. There are also discussed the main obstacles and barriers encountered while collecting data in the course of studies on the international marketing.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;47
dc.titleDokumentacyjne źródła Informacji w badaniach marketingu międzynarodowegopl_PL
dc.title.alternativeSecondary Data Sources in International Marketing Research.pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[27]-40pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Handlu Zagranicznego


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord