CONTENT



  1. Wstęp
    Bogdan Gregor

  2. I. PRZEDSIĘBIORSTWO I JEGO RELACJE Z RYNKIEM - MARKETING W ŚWIETLE WYZWAŃ NOWEJ GOSPODARKI


  3. Makropolityka, makromarketing, mikromarketing - problem relacji i odpowiedzialności
    Stanisław Styś
  4. Marketing jak o proces kreowania wartości
    Aniela Styś
  5. Nowa Gospodarka, Nowa Ekonomia i marketing
    Ryszard Kłeczek
  6. Charakterystyczne cechy marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem
    Stanisław Kaczmarczyk
  7. System wspomagania decyzji marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    Urszula Kalążna-Drewińska
  8. Informacja w świecie współczesnym
    Stefan Mynarski
  9. Marketing usług w języku cybernetyki
    Marianna Daszkowska, Dariusz Dąbrowski
  10. Zarządzanie sobą a zarządzanie zespołem
    Henryk Mruk
  11. Orientacja a wiedza przedsiębiorstwa - wybrane relacje i ich uwarunkowania
    Katarzyna Rupik
  12. Koncepcja zarządzania wiedzą a przepływy informacji marketingowej w firmie
    Izabela Kowalik
  13. Kapitał intelektualny w tworzeniu wartości marketingowej - wyniki badań
    Paweł Chlipała
  14. Zakres globalizacji sektorów gospodarki światowej w świetle analizy listy „Global 1000”
    Jan W. Wiktor
  15. Przewagi konkurencyjne krajów UE - analiza sieci wymian społecznych
    Adam Sagan
  16. Charakterystyka wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 1990-2003
    Marianna Strzyżewska
  17. Innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście rynku globalnego
    Andrzej Pomykalski
  18. Innowacje technologiczne w działalności marketingowej przedsiębiorstwa
    Ewa Frąckiewicz
  19. Porównanie umiędzynarodowienia działalności marketingowej polskich filii korporacji transnarodowych i ich krajowych konkurentów
    Danuta Babińska, Aleksandra Nizielska
  20. Kooperacja w ramach łańcucha wartości - wyzwania Nowej Gospodarki
    Bogdan Gregor, Anna Łaszkiewicz
  21. Marketing w nowych powiązaniach kooperacyjnych
    Mateusz Wiścicki, Krzysztof Błoński
  22. Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy
    Jacek Otto
  23. Marketing partnerski w gminie (założenia a rzeczywistość)
    Ewa Zeman-Miszewska, Monika Krakowiak
  24. Marketing we współczesnych procesach tworzenia i dostarczania wartości klientom
    Maja Szymura-Tyc
  25. Lojalność klienta jako wyzwanie współczesnego marketingu
    Stanisława Wilmańska-Sosnowska
  26. Zarządzanie procesem lojalności konsumenckiej
    Joanna Pietrzak
  27. Koszty a efekty pozyskiwania i utrzymywania nabywców
    Lechosław Garbarski
  28. Innowacje dysruptywne w kształtowaniu relacji z klientami wewnętrznymi i instytucjonalnymi
    Iga Rudawska
  29. Consumer Relationship Management jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej w dobie New Economy
    Kinga Stopczyńska, Magdalena Kalińska-Kula
  30. Lojalni klienci jako element przewagi konkurencyjnej dystrybutorów materiałów budowlanych - wyniki badań
    Marek Rutkowski
  31. Wymiary relacji z konsumentem na rynku usług w świetle wyzwań Nowej Gospodarki
    Maciej Mitręga
  32. Segmentacja jak o podstawa zróżnicowania działań marketingowych
    Halina Szulce, Magdalena Florek, Katarzyna Walkowiak
  33. Rola badań marketingowych w programie całościowej identyfikacji
    Anna Maria Nikodemska-Wolowik
  34. Stan i perspektywy marketingu bezpośredniego w Polsce
    Mariusz Trojanowski
  35. Marketing terytorialny w strategiach rozwoju województw
    Janusz Магаk
  36. Marketingowe zarządzanie czynnikiem ludzkim w konfrontacji z praktyką
    E. Jadwiga Biesaga-Słomczewska
  37. Zarządzanie jakością usług w polskich bankach w świetle wymagań globalnego rynku finansowego
    Józef Garczarczyk, Robert Skikiewicz
  38. Problemy wprowadzenia nowego produktu bankowego na rynek
    Wojciech Grzegorczyk
  39. Organizacja decyzji cenowych w polskich firmach
    Grzegorz Karasiewicz
  40. Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście - propozycja uporządkowania pojęć
    Maciej Rydel
  41. Komunikacja marketingowa jak o element Nowej Gospodarki
    Krystyna Śiwińska
  42. Bariery językowe i kulturowe w komunikacji marketingowej n a rynku Unii Europejskiej
    Grażyna Światowy
  43. Niestandardowe formy komunikacji marketingowej
    Bogna Pilarczyk
  44. Rola audytu marketingowego w warunkach Nowej Ekonomii
    Robert Kozielski
  45. Współczesne aspekty funkcjonowania kontroli marketingowej
    Witold Kowal
  46. Kontrolling marketingowy w programach lojalnościowych
    Piotr Kwiatek, Marek Zieliński
  47. Konsulting - usługa, profesja, twórczość
    Janusz Olearnik
  48. Perspektywy rozwoju marketingu usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego w Polsce
    Magdalena Krzyżanowska

  49. II. WYKORZYSTANIE NOWYCH TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W MARKETINGU


  50. Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
    Genowefa Sobczyk
  51. Marketing a technologia: szanse i zagrożenia
    Dorota Bednarska-Olejniczak, Sylwia Wrona, Jarosław Woźniczka
  52. Kierunki adaptacji Internetu w działaniach marketingowych organizacji pozarządowych
    Barbara Iwankiewicz-Rak
  53. Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych
    Kornelia Karcz, Andrzej Bajdak
  54. Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania
    Magdalena Sobocińska
  55. Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach
    Radosław Mącik
  56. Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej
    Krzysztof Kapera
  57. Wykorzystanie baz danych w marketingu
    Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Bogdan Sojkin
  58. Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe
    Tomasz Czuba
  59. Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań
    Mariusz Łapczyński
  60. Badania off- i on-line z wykorzystaniem techniki АСА
    Dariusz Trzmielak
  61. Pomiar działań marketingowych w Internecie - przegląd metod i problemów
    Mariusz Kuziak
  62. E-zine jak o narzędzie promocji internetowej
    Magdalena Ankiel-Homa
  63. Nowe technologie informatyczne w usługach i komunikacji marketingowej
    Grażyna Koniorczyk, Izabela Sztangret
  64. Internet jako źródło informacji i narzędzie komunikacji współczesnego konsumenta
    Aleksandra Burgiel
  65. Personalizacja w kształtowaniu lojalności klientów w Internecie
    Tomasz Olejniczak
  66. Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania
    Małgorzata Kieżel

Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.

Recent Submissions

  • Pomiar działań marketingowych w Internecie - przegląd metod i problemów 

    Kuziak, Mariusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Internet seems to be a perfect mass medium as it allows to measure itself without a need of using any other media. The very fast development of the medium makes it impossible to measure the usage and users as easly as it ...
  • Badania off- i on-line z wykorzystaniem techniki ACA 

    Trzmielak, Dariusz ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The e-client has assumed unprecedented power during the latter years. This is a result of commercial usage of Internet. The article provides useful knowledge in off- and on-line marketing research. The basic intent remains ...
  • Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań 

    Łapczyński, Mariusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The purpose of this article is to describe data mining applications in marketing research. The author outlined shortly main CRM areas: customer acquisition, customer profitability, churn analysis and cross-selling. He also ...
  • Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe 

    Czuba, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    How important in modern marketing are databases? In 21 century direct marketing becomes more and more important factor. Marketers use different forms and mediums of direct marketing for creating a new value for customers. ...
  • Wykorzystanie baz danych w marketingu 

    Urbanowska-Sojkin, Elżbieta; Sojkin, Bogdan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    This article explains how to utilize a database in the marketing activities. It shows, how a databases can improve performance of the management in areas like: market knowledge, direct marketing, customer relationship ...
  • Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej 

    Kapera, Krzysztof (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper's topic concentrates on the main aspects of marketing information systems' evolution. That development results from two main factors: the increase of significance of marketing as a specialized domain of management ...
  • Organizacja decyzji cenowych w polskich firmach 

    Karasiewicz, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Based on quantitative research (size of sample 218) we can recognize several types of organization structure in area of pricing decisions: 1. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department ...
  • Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania 

    Kieżel, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The development of the modern technologies permit magnify the effectiveness of functioning of enterprises, also in a banking sector. It permits to increase the range and the level of services standards, and the diversity ...
  • Personalizacja w kształtowaniu lojalności klientów w Internecie 

    Olejniczak, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    This paper shows and indicates the need of implement the strategy of companies which are existed in the Internet about personation functions. The presentation of the offer of products, services, information or contents ...
  • Internet jako źródło informacji i narzędzie komunikacji współczesnego konsumenta 

    Burgiel, Aleksandra (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper explains the possible reasons of the fact that Internet became so important for the consumers as the source of information as well as the instrument of global communication. It also shows (on the basis of the ...
  • Nowe technologie informatyczne w usługach i komunikacji marketingowej 

    Koniorczyk, Grażyna; Sztangret, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The information technology has had an important influence on marketing communication system. The way of communication by interaction will be more desired by market, in a nearest future. The enterprises have chance to enrich ...
  • E-zine jako narzędzie promocji internetowej 

    Ankiel-Homa, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    This paper shows the capabilities of using e-zine (newsletter) in marketing strategies of companies which are existed in the Internet. Newsletter (e-zine) as electronic bulletin is more often using by internet services ...
  • Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach 

    Mącik, Radosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    This paper presents selected results of research about the use of the Internet marketing data sources, conducted over the Internet by using electronic questionnaire. Author examines in the paper topics including: research ...
  • Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania 

    Sobocińska, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The Internet can be used in secondary and primary research. The Internet changes the quantitative and qualitative research process and offers researchers many benefits, e.g.: greater speed of delivery and receiving responses, ...
  • Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych 

    Karcz, Kornelia; Bajdak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The Internet is becoming an inherent part of the marketing research process. The Internet is been used increasingly in the area of secondary data collection. The use of the Internet has also made primary research faster, ...
  • Kierunki adaptacji Internetu w działaniach marketingowych organizacji pozarządowych 

    Iwankiewicz-Rak, Barbara (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    In this year Internet is the modern tool of marketing strategies of non-governmental organizations (NGOs). This paper shows how NGOs can use Internet in communications with donors, volunteers, society and other consumers. ...
  • Marketing a technologia: szanse i zagrożenia 

    Bednarska-Olejniczak, Dorota; Woźniczka, Jarosław; Wrona, Sylwia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    Technology has enormous impact on marketing management today. It influences shape of every marketing-mix, is a cornerstone of business strategy and serves as a competitive tool. It's engaged in all modern marketing concepts, ...
  • Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 

    Sobczyk, Genowefa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The paper presents the characteristics and the role of the Internet as the global means of communicating in creating the competitive prevalence of enterprises on the market. The promotion, distribution of products and the ...
  • Perspektywy rozwoju marketingu usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego w Polsce 

    Krzyżanowska, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The literature reflects remarkably little effort to develop a framework for understanding the implementation of the marketing concept by higher education institutions. The author presents a model of market orientation ...
  • Konsulting-usługa, profesja, twórczość 

    Olearnik, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    The aim of this project is to underline consulting as the developing form of intellectual and economic activity. The author is focusing on the three following thesis. Consulting is the object of business in service sector ...

View more