Show simple item record

dc.contributor.authorZrobek, Janusz
dc.date.accessioned2015-03-09T06:50:26Z
dc.date.available2015-03-09T06:50:26Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7120
dc.description.abstractSince the transformation of the economy, pricing policy in enterprises also has changed. Our study enable to confirm that there is a quite considerable change in pricing policy which not always can follow market expectation. Some firms apply traditional cost plus pricing but most of them try to orient their prices to their average level in the whole branch. Such behaviour is supported by applying factory prices. However pricing demad oriented approach has not been applied by them in sufficient way so far. Using of this method is the most adequate to market situation and will have to take place in the future. Innovative pricing policy based on real market conditions is indispensable.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;168
dc.titleKształtowanie cen produktów w działaniach marketingowych przedsiębiorstwpl_PL
dc.title.alternativeSetting Prices in Marketing Activity of Enterprisespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[47]-56pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record