Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiglia, Ricardo
dc.contributor.authorKobyłecka-Piwońska, Ewa
dc.date.accessioned2015-04-13T08:32:39Z
dc.date.available2015-04-13T08:32:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-509-6
dc.identifier.issn2299-7458
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7878
dc.description.abstractIn his essay ”The Writer as a Reader” Ricardo Piglia examines the effects of Witold Gombrowicz's stay in Buenos Aires in the years 1939-1963 on the culture of Ar- gentine. At the beginning, he discusses the implications ”Against Poets” and the translation of Ferdydurke for the Spanish language. He also addresses the issue of development of the literary canon, the so-called ”economics of literary value” and considers Gombrowicz's work in terms of his exile and exclusion. Finally, he consid- ers Gombrowicz’s Diary as a laboratory of the writer’s oeuvre.en
dc.description.abstractW eseju „Pisarz jako czytelnik” Ricardo Piglia analizuje skutki, jakie wywarł pobyt Witolda Gombrowicza w Buenos Aires w latach 1939-1963 na szeroko pojętą kulturę argentyńską. Na początku, omawia implikacje, jakie dla miało języka hiszpańskiego wystąpienie „Przeciw poetom” oraz tłumaczenie Ferdydurke. Podejmuje także kwestię kształtowania się kanonu literackiego, tzw. „ekonomii wartości literackiej” oraz rozważa dzieło Gombrowicza w kategoriach wygnania i wykluczenia. Na końcu, rozważa temat Dziennika jako laboratorium twórczości pisarza.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana przez katedry literaturoznawcze Instytutu Filologii Polskiej UŁpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesCzytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;3
dc.subjectGombrowiczpl_PL
dc.subjectArgentynapl_PL
dc.subjectliteratura argentyńskapl_PL
dc.titlePisarz jako czytelnikpl_PL
dc.title.alternativeThe writer as a readeren
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number399-404pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteRicardo Piglia (ur. 1940) – argentyński pisarz i scenarzysta filmowy. Autor kilku tomów opowiadań i esejów oraz pięciu powieści, z których po polsku ukazały się Sztuczne oddychanie (1980; jeden z bohaterów wzorowany jest na Witoldzie Gombrowiczu) oraz Spalona forsa (1997).pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord