dc.contributor.author | Babecki, Miłosz | |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T08:32:25Z | |
dc.date.available | 2015-05-13T08:32:25Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8762 | |
dc.description.abstract | Dostępne od pewnego czasu na rynku smartfony i tablety wyposażone są
w oprogramowanie oraz funkcje pozwalające na ograniczone komunikowanie się w języku obcym
bez jego znajomości. Choć jest to obecnie możliwe jedynie na poziomie A1, już teraz znajdujące
się w bazach danych zasoby leksykalne, konstrukcje składniowe połączone z możliwością głosowej
manifestacji mogą konkurować z tematyką ujętą w początkowych rozdziałach książek, np. do nauki
JPJO. W związku z powyższym problematyka niniejszego artykułu poświęcona jest namysłowi nad
rolą i funkcjami podręcznika (starego medium), wypieranego przez technologię mediów nowych,
gdy uczestnikami zajęć są studenci należący do tzw. Generacji C, pokolenia korzystającego niemal
wyłącznie z mediów podłączonych do sieci WWW. | pl_PL |
dc.description.abstract | Nowadays, smartphones and tablets include software which enables their users
to communicate (on a very basic level) in languages they do not actually speak. And however this
kind of communication does not support socialization, some users treat such a language like a tool
(especially if it is very difficult to learn). When this tool seems to be ineffective, the users search
for an effective one. This instrumentalized perspective is a starting point for the author to discuss
the role of course books for those foreign students studying Polish who belong to the generation
C – computer-oriented young people, for whom the Internet is a source of every sort of knowledge. | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzi | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21 | |
dc.subject | język polski | pl_PL |
dc.subject | media tradycyjne | pl_PL |
dc.subject | nowe media | pl_PL |
dc.subject | środowisko internetowe | pl_PL |
dc.subject | wirtualizacja | pl_PL |
dc.subject | media taktyczne | pl_PL |
dc.subject | the Polish language | en |
dc.subject | traditional media | en |
dc.subject | new media | en |
dc.subject | Internet environment | en |
dc.subject | virtualization | en |
dc.subject | tactical media | en |
dc.title | Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania jpjo w mediasferze nowych mediów | pl_PL |
dc.title.alternative | Old media in a defensive mode? Meaning and functions of course books for students learning Polish as a foreign language in the digital media sphere | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 269-278 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Zakład Filmu i Nowych Mediów, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, ul. Kurta Obitza 1, 10-725 Olsztyn | pl_PL |
dc.references | Babecki M., 2010, Geneza pornografizacji przekazu w cyfrowej rozrywce krzemowych Kolumbów. Przypadek polski, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Baldry A., Thibault P.J., 2006, Multimodal transcription and text analysis, London. | pl_PL |
dc.references | Beliczyński J., 1999, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Bretz R., 1971, A taxonomy of communication media, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Golka M., 2008, Socjologia kultury, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grzenia J., 2012, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hague P., 2006, Badania marketingowe w praktyce. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Jenkins F., 1992, Textual poachers. Television fans and participatory culture, New York. | pl_PL |
dc.references | Komorowska H., 1999, O programach prawie wszystko, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Levinson P., 1999, Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lievrouw L., 2012, Media alternatywne i zaangażowane, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mencwel A., 2006, Ekwiwalencja zamiast reprezentacji, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Pickett P,. 2014, Who is generation C [online], http://www.jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/ a/Generation_C.htm [16.03.2014]. | pl_PL |
dc.references | Prensky M., 2001, Digital natives, digital immigrants [online], http://www.nnstoy.org/download/ technology/DigitalNatives-DigitalImmigrants.pdf [20.04.2014]. | pl_PL |
dc.references | Schell J., 2008, The art of game design, New York. | pl_PL |
dc.references | Sitarski P., 2002, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Tadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Welsch W., 2005, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Kraków. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | m.babecki@o2.pl | pl_PL |