Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabecki, Miłosz
dc.date.accessioned2015-05-13T08:32:25Z
dc.date.available2015-05-13T08:32:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8762
dc.description.abstractDostępne od pewnego czasu na rynku smartfony i tablety wyposażone są w oprogramowanie oraz funkcje pozwalające na ograniczone komunikowanie się w języku obcym bez jego znajomości. Choć jest to obecnie możliwe jedynie na poziomie A1, już teraz znajdujące się w bazach danych zasoby leksykalne, konstrukcje składniowe połączone z możliwością głosowej manifestacji mogą konkurować z tematyką ujętą w początkowych rozdziałach książek, np. do nauki JPJO. W związku z powyższym problematyka niniejszego artykułu poświęcona jest namysłowi nad rolą i funkcjami podręcznika (starego medium), wypieranego przez technologię mediów nowych, gdy uczestnikami zajęć są studenci należący do tzw. Generacji C, pokolenia korzystającego niemal wyłącznie z mediów podłączonych do sieci WWW.pl_PL
dc.description.abstractNowadays, smartphones and tablets include software which enables their users to communicate (on a very basic level) in languages they do not actually speak. And however this kind of communication does not support socialization, some users treat such a language like a tool (especially if it is very difficult to learn). When this tool seems to be ineffective, the users search for an effective one. This instrumentalized perspective is a starting point for the author to discuss the role of course books for those foreign students studying Polish who belong to the generation C – computer-oriented young people, for whom the Internet is a source of every sort of knowledge.en
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21
dc.subjectjęzyk polskipl_PL
dc.subjectmedia tradycyjnepl_PL
dc.subjectnowe mediapl_PL
dc.subjectśrodowisko internetowepl_PL
dc.subjectwirtualizacjapl_PL
dc.subjectmedia taktycznepl_PL
dc.subjectthe Polish languageen
dc.subjecttraditional mediaen
dc.subjectnew mediaen
dc.subjectInternet environmenten
dc.subjectvirtualizationen
dc.subjecttactical mediaen
dc.titleStare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania jpjo w mediasferze nowych mediówpl_PL
dc.title.alternativeOld media in a defensive mode? Meaning and functions of course books for students learning Polish as a foreign language in the digital media sphereen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number269-278pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZakład Filmu i Nowych Mediów, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, ul. Kurta Obitza 1, 10-725 Olsztynpl_PL
dc.referencesBabecki M., 2010, Geneza pornografizacji przekazu w cyfrowej rozrywce krzemowych Kolumbów. Przypadek polski, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, nr 6.pl_PL
dc.referencesBaldry A., Thibault P.J., 2006, Multimodal transcription and text analysis, London.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J., 1999, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Kraków.pl_PL
dc.referencesBretz R., 1971, A taxonomy of communication media, New Jersey.pl_PL
dc.referencesGolka M., 2008, Socjologia kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzenia J., 2012, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHague P., 2006, Badania marketingowe w praktyce. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice.pl_PL
dc.referencesJenkins F., 1992, Textual poachers. Television fans and participatory culture, New York.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 1999, O programach prawie wszystko, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLevinson P., 1999, Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLievrouw L., 2012, Media alternatywne i zaangażowane, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMencwel A., 2006, Ekwiwalencja zamiast reprezentacji, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPickett P,. 2014, Who is generation C [online], http://www.jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/ a/Generation_C.htm [16.03.2014].pl_PL
dc.referencesPrensky M., 2001, Digital natives, digital immigrants [online], http://www.nnstoy.org/download/ technology/DigitalNatives-DigitalImmigrants.pdf [20.04.2014].pl_PL
dc.referencesSchell J., 2008, The art of game design, New York.pl_PL
dc.referencesSitarski P., 2002, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, Kraków.pl_PL
dc.referencesTadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWelsch W., 2005, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Kraków.pl_PL
dc.contributor.authorEmailm.babecki@o2.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord