dc.contributor.author | Kern, Boris | |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T08:51:00Z | |
dc.date.available | 2015-05-13T08:51:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8768 | |
dc.description.abstract | Tematem niniejszego artykułu jest przedstawienie zagadnień słowotwórczych
w wybranych podręcznikach do nauczania języka słoweńskiego i polskiego jako obcego – zarówno
pod względem sposobów, jak i frekwencji poruszania tej problematyki. Na egzaminach certyfikatowych
z języka słoweńskiego i polskiego jako obcego od kandydatów oczekuje się m.in. rozpoznawania
mechanizmów słowotwórczych danego języka w praktyce, dlatego celem artykułu jest też
sprawdzenie, czy sposób prezentowania tych zagadnień w podręcznikach pozostaje we właściwej
relacji z wymaganiami egzaminacyjnymi. | pl_PL |
dc.description.abstract | This paper analyses the word formation chapters in selected course books for
learning Slovenian and Polish as foreign languages on the basis of the different modes in which this
problem is presented and by its frequency. At the exams in Slovenian or Polish as a foreign language,
it is expected from the candidates to have practical knowledge of the word formation mechanisms
in a given language, therefore the aim of this paper is also to verify if the presentation modes of the
word formation chapters in the selected course books demonstrate a sufficient level of correlation
with the requirements of the exams in Slovenian/Polish as a foreign language. | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzi | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21 | |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | słowotwórstwo | pl_PL |
dc.subject | podręczniki do nauczania języka jako obcego | pl_PL |
dc.subject | glottodidactics | en |
dc.subject | word formation | en |
dc.subject | Polish as a foreign language textbooks | en |
dc.title | Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych | pl_PL |
dc.title.alternative | Word formation chapters in selected course books for teaching slovenian and polish as a foreign language | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 211-220 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katedra Języka Polskiego i Literarury, Instytut Slawistyki, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet w Lublanie, Aškerčeva cesta 2, SI - 1000 Ljubljana, Slovenija | pl_PL |
dc.references | Balteiro I., 2011, Awareness of L1 and L2 Word-formation Mechanisms for the Development of a More Autonomous L2 Learner, „Porta Linguarium”, nr 15, s. 25–34. | pl_PL |
dc.references | Ferbežar I., Bajec B., 2004, Priročnik za avtorje testnih gradiv, Lublana. | pl_PL |
dc.references | Gaze M., 2013, Miejsce słowotwórstwa w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Praca magisterska, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kern B., 2010, Stopenjsko besedotvorje, „Slavistična revija” 58, nr 3, s. 335–348. | pl_PL |
dc.references | Kržišnik E., 2000, Posredovanje slovniščnega znanja v učbenikih slovenščine kot drugega/tujega jezika, [w:] Zbornik za učitelje slovenščine kot drugega/tujega jezika, Skripta 4, red. A. Vidovič Muha, Lublana, s. 7–14. | pl_PL |
dc.references | Tahaineh Y., 2012, The Awareness of the English Word-formation Mechanisms is a Necessity to Make an Autonomous L2 Learner in EFL Context, „Journal of Language Teaching and Research”, nr. 6, s. 1105–1113. | pl_PL |
dc.references | Zorman A., 1998, Vloga slovnice pri učenju in poučevanju tujega jezika, [w:] I. Štrukelj, Uporabno jezikoslovje, Lublana, s. 199–205. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | boris.kern@gmail.com | pl_PL |