Search
Now showing items 1-9 of 9
Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:
– wyrastania z egocentrycznego ...
Miłość jest jak wiatrak - czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest lekturą znakomitą teoretycznie, ale i mogącą zainspirować praktyków związanych z edukacją najmłodszych.
Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć. Rozumienie pojęć przez dzieci
(Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007)
Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest z punktu widzenia nauk społecznych wartościowym i nowatorskim przedsięwzięciem badawczym i wydawniczym, w którym ukazano konstruowanie znaczeń odnoszących się do życia psychicznego przez ...
Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Refleksja nad dyskursem podręcznikowym skonfrontowanym z dyskursem dziecięcym, która miała mi pozwolić zinterpretować obszary napięć i uwikłań, okazała się dla mnie istotna z kilku powodów:
1. zdiagnozowane rozbieżności ...
Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7-10 lat
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2008)
W tekście dokonałam analizy zdolności poznawczych dzieci w wieku 7–10–lat. Wykorzystałam w tym celu wykaz zdolności kognitywnych R. W. Langackera. Badania empiryczne przeprowadziłam w czterech szkołach podstawowych w Łodzi ...
O rozdźwięku między kulturą edukacyjną w programach nauczania we wczesnej edukacji w Polsce i w USA (stan New Jersey)
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2011)
Rozwijanie dziecięcych sposobów rozumienia pojęć. Kiedy „rzeczywistość krzyczy”, czyli o problemach uczniowskiego rozumienia tekstów
(Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli;Kuratorium Oświaty w Krakowie;Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, 2009)
Oswajanie uczniów z problemem biedy i uwrażliwianie na nią
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2010)
„Stary niedźwiedź mocno śpi...” – czyli o banalizowaniu edukacji przedszkolnej w PO(d)stawie programowej
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2009)
Mój głos w dyskusji jest wyrazem niepokoju nauczyciele akademickiego o zmianę jakości kształcenia najmłodszych dzieci w wyniku reformy oświatowej przeprowadzonej w politycznym uwikłaniu. Zajmę się czternastym obszarem ...