Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalczyk, Elżbieta
dc.date.accessioned2015-06-24T09:29:10Z
dc.date.available2015-06-24T09:29:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10142
dc.description.abstractThe paper is focused on the field of psychological aspects of manipulation of interpersonal communication in the negotiation process. The author analyzed this problem is based on the tripartite model of communication, which is the basis for examining manipulation from sender’s, receiver’s and object’s perspective. Negotiation is understood as a game which involve parties, and its rules allow manipulation as a method of negotiation. Author’s deliberations are illustrated by her empirical study, which shows using negotiation techniques by job applicants during recruitment process.pl_PL
dc.description.abstractArtykuł porusza kwestie manipulacji komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji. Autorka analizując ten problem odniosła się do trójstronnego modelu komunikacji, który jest podstawą do rozpatrywania manipulacji z perspektywy nadawcy, odbiorcy i przedmiotu komunikacji. Negocjacje zostały ujęte jako gra tocząca się pomiędzy stronami, a reguły obowiązujące w niej dopuszczają manipulację jako metodę negocjacji. Rozważania zilustrowane są badaniami empirycznymi autorki, które ukazują wykorzystanie technik negocjacyjnych przez kandydatów ubiegających się o pracę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;282
dc.titleManipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacjipl_PL
dc.title.alternativeManipulation of Interpersonal Communication in the Negotiation Processpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[148]-158pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Teorii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.referencesCenker E. M., Negocjacje, Wydawnictwo WSKiZ w Poznaniu, Poznań 2002pl_PL
dc.referencesDawson R., Sekrety udanych negocjacji, Zysk i S-ka, Poznań 1999pl_PL
dc.referencesFisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do Tak, PWE, Warszawa 1994pl_PL
dc.referencesFrydrychowicz S., Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2009pl_PL
dc.referencesJastrzębska-Smolaga H., (red.), Ekonomiczne podstawy negocjacji. Pomiędzy prawem a moralnością, Difin, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesKennedy G., Negocjacje doskonałe, Rebis, Poznań 2000pl_PL
dc.referencesKowalczyk E., Proces negocjacji w sprawie pracy. Aspekty psychospołeczne i organizacyjne, Wyd. UEP, Poznań 2011pl_PL
dc.referencesLeary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999pl_PL
dc.referencesMyśliwiec G., Techniki i triki negocjacyjne, Efekt, Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesNęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wyd. PSB, Kraków 1996pl_PL
dc.referencesReber A. S., Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe Scholara, Warszawa 2000pl_PL
dc.referencesStewart J., Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesWitkowski T., Psycho-manipulacje. Jak je rozpoznać i jak sobie z nimi radzić, Oficyna Wydawnicza Unus, 2000pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg L., Taktyki i techniki negocjacyjne, wyd. 7, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo- Dydaktyczne, Kraków 2006pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord