Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzapla, Tomasz
dc.contributor.authorSamuel, Ewa
dc.date.accessioned2015-06-24T09:41:30Z
dc.date.available2015-06-24T09:41:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10146
dc.description.abstractIn the paper a concept of communication styles matrix was discussed. This matrix based on two variables – level of the dominance and socialization – lets define four styles of communicating: analytical, dominating, friendly and expressive. In the paper also practical guidelines concerning recognizing individual styles and adapting it in own communication were presented. The paper also present research findings of communication preferences of the group of 115 students.pl_PL
dc.description.abstractW artykule omówiona została koncepcja macierzy stylów komunikowania się. Macierz ta oparta na dwóch zmiennych – poziomie dominacji i uspołecznienia – pozwala zdefiniować cztery style komunikowania się: analityczny, dominujący, przyjacielski i ekspresywny. W artykule zaprezentowane zostały także praktyczne wytyczne dotyczące rozpoznawania poszczególnych stylów i dostosowywania do nich własnej komunikacji. W artykule zaprezentowano także wyniki badań preferencji komunikacyjnych grupy 115 studentów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;282
dc.titleMacierz stylów komunikowania - wyniki badań preferencji komunikacyjnych studentówpl_PL
dc.title.alternativeCommunication Styles Matrix - Research Findings on Communication’s Preferences of Studentspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[65]-74pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationpraktyk, właściciel firmy „Biuro Usług Edukacyjnych”pl_PL
dc.referencesBrzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Kształtowanie relacji pracowniczych, Polsko–Amerykańskie Centrum Zarządzania, 2000pl_PL
dc.referencesCialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, 1999pl_PL
dc.referencesCzapla T., Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2011pl_PL
dc.referencesHamer H., Rozwój przez wprowadzanie zmian, Centrum Edukacji Medycznej, Warszawa 1998pl_PL
dc.referencesLambert T., Problemy zarządzania, 50 praktycznych modeli rozwiązań, Dom Wydawniczy ABC, 1999pl_PL
dc.referencesMorgenthau G. S., Effective Communications, Consulting workshop, 1991pl_PL
dc.referencesObłój K., Mikroszkółka zarządzania, PWE, 1997pl_PL
dc.referencesRieece B. L., Brandt R., Effective Human Relations in Organizations, Houghton Miffin Company, 1996pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord