Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 286-305 z 808
-
„Lekcja ciszy” czytana po latach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-04-14) -
Leksikon YU mitologije – fenomeny jugosłowiańskiej kultury popularnej i ich „życie po życiu”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)For some time now Poles seem to be increasingly more interested in the Yugoslav popular culture which has thus been gaining its own experts as well as lovers in Poland. It is undoubtedly associated with the development of ... -
Leymah Gbowee – bojowniczka o pokój
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Esej przedstawia postać jednej z laureatek Pokojowej Nagrody Nobla z 2011 roku - Leymah Gbowee, która została obdarzona zaszczytnym przydomkiem „bojowniczki o pokój”. W uzasadnieniu dla tej nominacji, Norweski Komitet ... -
Liberia ma kobiece rysy: Ellen Johnson-Sirleaf jako pierwsza w historii prezydent w Afryce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Lider partyjny jako nośnik programu wyborczego czy populista walczący o elektorat?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Lingual performance and attitude towards regional movements: Silesia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014)It is well known that since the 1980s the political importance of regional political movements in Europe has grown ever more and yet there exists a huge amount of mostly political and sociological investigations about the ... -
Literaccy polonofile
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Österreichisch – polnische Literaturbeziehungen, ähnlich wie auch die im Bereich der Politik, sind seit Jahren von bester Qualität. Der Aufsatz berichtet über drei besonders verdiente Schriftsteller und Übersetzer: Oskar ... -
Literacka busola Zatoki Perskiej: kuwejckie spojrzenie i aspiracje na przykładzie działalności i twórczości Abd al-Aziza Su‛ud al-Babtajna
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)Na politycznej mapie Bliskiego Wschodu od lat obserwuje się wysiłki Kuwejtu mające doprowadzić do przyjęcia roli lidera i uznania go za centrum kulturowe regionu. Referat podejmuje próbę przedstawienia założeń współczesnej ... -
Literatura etniczna i kobiety
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008)The purpose of this essay is to present to Polish readers of contemporary American literature the literary output of ethnic women writers, who enjoy currently unprecedented popularity in the American academia and among ... -
Litwa i Litwini w oczach Polaków. Propozycje operacjonalizacji problemu w kontekście badań nad sąsiedztwem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Local Direct Democracy in Lithuania, Latvia and Estonia: A Comparative Study
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Look to Poland! Polskie obietnice w amerykańskich kampaniach prezydenckich po 1989 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Magical Realism in Literary Quest for Afro-American Identity
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, 2008)This study makes a distinction between two types of magical realism—epistemological i.e. concerned with questions of knowledge and ontological i.e. concerned with questions of being and argues that the second type can be ... -
Making Fun [sic] of Hitler
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Maoizm praktyczny? – przypadek wioski Nanjiecun
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Marka miasta – między teorią a praktyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie sposobu myślenia o budowaniu marki terytorialnej wśród przedstawicieli urzędów miejskich w polskich miastach na prawach powiatu oraz rozpoznanie wyzwań i ograniczeń związanych ... -
Market Orientation: the Impact of Mascomex on the Internationalization of the Galician Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)The university is not an end in itself, but rather a means of improving the society which it serves. A society is made up of multiple institutions, which must to distinguish between students, their families, the businesses ... -
Marketing challenges for marketing of cultural institutions and events
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Perspektywa sprzedawcy i konsumenta
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)