Browsing Książki/Rozdziały | Books/Chapters by Issue Date
Now showing items 1-20 of 822
-
Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie o demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców
(Wydawnictwo AHE w Łodzi, 2006)Podstawowym celem badań było wykazanie, płeć osoby nieletniej różnicuje treść orzeczeń o rodzaju i stopniu demoralizacji, będącej podstawą kierowania nieletnich dziewcząt i chłopców do tego samego typu placówki resocjalizacyjnej. ... -
Społeczno - kulturowa płeć agresji. Perspektywa pedagogiczna
(Wydawnictwo WSHE w Łodzi, 2007)Mimo, że sięganie po agresję i przemoc fizyczną jest domeną mężczyzn, to podobne zachowania kobiet stanowią centrum uwagi, przedmiot sensacji i szczególnego potępienia otoczenia. Tego rodzaju reakcja społeczna, z jednej ... -
„Kobiecość” i „męskość” kobiet - sprawczyń rozbojów
(Wydawnictwo AHE w Łodzi, 2007)Punktem wyjścia dla badań własnych uczyniono koncepcję F. Adler (1975) i jej tezę o „upodabnianiu się” aktywności kobiecych do męskich, a co za tym idzie, manifestowaniu przez nie takich zachowań i cech, jak ekspansywność, ... -
Teoretyczne perspektywy interpretacji przestępczości kobiet i mężczyzn
(Wydawnictwo AHE w Łodzi, 2007)Celem badań własnych było ustalenie dominującej fazy rozwoju roli płciowej (tj. fazy konformizmu, sumienności, autonomii, integracji) u kobiet i mężczyzn dokonujących przestępstwa rozboju. W badaniach własnych posłużono ... -
Kultura fizyczna i zdrowotna w życiu współczesnego człowieka
(Satori, 2007) -
Praktyczne odniesienia pedagogiki społecznej - refleksje nad działaniem zawodowym
(Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach, 2007) -
Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga (KOZP)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007)Książkę, którą oddajemy do rąk Czytelników, potraktować można jako rozbudowany podręcznik testowy do przygotowanego przez nas Kwestionariusza Obciążeń Zawodowych Pedagoga. Zamieściliśmy w niej dość rozbudowane tło ... -
Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć. Rozumienie pojęć przez dzieci
(Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007)Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest z punktu widzenia nauk społecznych wartościowym i nowatorskim przedsięwzięciem badawczym i wydawniczym, w którym ukazano konstruowanie znaczeń odnoszących się do życia psychicznego przez ... -
Przemoc seksualna wobec kobiet w miejscu pracy. Identyfikacja zjawiska i jego źródła
(Wydawnictwo AHE w Łodzi, 2008)W artykule scharakteryzowano źródła, objawy oraz warunki sprzyjające występowaniu i utrwalaniu się zjawiska molestowania seksualnego kobiet w miejscu pracy. Dokonano przeglądu definicji molestowania seksualnego – jego typów ... -
Kultura fizyczna i zdrowotna współczesnego człowieka – teoretyczne podstawy i praktyczne implikacje
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)Zmiany zachodzące we współczesnych rozwiniętych społeczeństwach niosą ze sobą cały szereg nowych zagrożeń zdrowotnych. Do najważniejszych należy upowszechnienie siedzącego trybu życia, od wczesnych lat dzieciństwa do ... -
Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową
(Wydawnictwo AHE w Łodzi, 2009)W opracowaniu zestawiono najważniejsze objawy ADHD ze stereotypowo aprobowanymi społecznie cechami zachowań społecznych dziewczynek (kobiet). Celem jest wykazanie, że z punktu widzenia socjalizacji do (stereotypowych) ... -
Jaka wolność taka edukacja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Zachowania społeczne młodzieży a uwarunkowania rodzinne i osobowościowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Miłość jest jak wiatrak - czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest lekturą znakomitą teoretycznie, ale i mogącą zainspirować praktyków związanych z edukacją najmłodszych. -
Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010) -
Historiografia pedagogiczna w czasopismach tradycyjnych i elektronicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Bogdan Suchodolski, jako historyk filozofii wychowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Humanizm – Dialog – Tożsamość. Edukacja europejska na tle wyzwań globalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)