Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 341-360 z 855
-
Zagadnienia kulturalno-oświatowe na łamach pisma Związku Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Międzykulturowy dialog z Innym na łamach miesięcznika „Kontynenty” jako forma samokształcenia i samodoskonalenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Edukacyjna funkcja czasopism brydżowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Oceny i ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w teorii i praktyce – dyskurs dydaktyczno-metodyczny na łamach periodyku „Edukacja i Dialog” u schyłku XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Powiedz tylko, że jestem… Jana Dormana Eksperymentalny Teatr Dziecka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Publikowane listy czytelników miesięcznika „Szkoła i Dom” jako źródło do badania współdziałania szkoły z rodziną. Zarys problematyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
O zmianach w systemie polskiej edukacji na łamach „Dziennika Polskiego” (z lat 1956–1961)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Problematyka szkolnictwa i oświaty na łamach kwartalnika „Białostocczyzna”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Problemy szkolnictwa i oświaty na łamach prasy olsztyńskiej (1945–1947)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Problemy współczesnej pedagogiki na łamach czasopisma „Kultura i Edukacja”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Obraz XIX-wiecznego polskiego szkolnictwa położniczego na łamach „Archiwum Historii i Filozofii Medycyny” z lat 1924–2010
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Koncepcje wychowania resocjalizującego na łamach „Gazety Penitencjarnej” (1967–1970)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Badacz wobec badanego. Różne dyscypliny ― jedna perspektywa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The paper presents a variety of approaches towards the researched during qualitative research and their subsequent analysis on the example of educational and historical research. It has been elaborated by a duet — an ... -
O (nie)udanej próbie odnalezienia się w roli praktykującego badacza. Refleksje z pola praktyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)This is a self-reflexive text that relates to the considerations on the difficulties/paradoxes that I faced when I started the process of self-analysis in the action research stream. The aim of the action research was ... -
„Nie muszę się tak bać!”. Rola autoetnografii w analizie emocjonalnych aspektów działania wspinaczkowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The paper reports my research efforts to reveal emotional aspects of climbing activity. The base of my considerations is ethnographic research on the social world of climbing. I consider possible ways of tracking emotional ... -
„Ja” badacza w podejściu auto/biograficznym. Ujęcie metodologiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The text concerns the possibilities to employ the auto/biographical approach in research on education. The researcher’s personal biography may not only define the perspective for scholarly cognition but also become the ... -
„Prawdziwe zmyślenie” ― nieoczywiste pola znaczeń metafory literackiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The article is a testimony―stylized as a conversation―of a living dialogue between the authors. Marcin Kafar and Michał Rydlewski open up to the exchange of ideas about non-obvious fields of meanings, entangling the metaphor ... -
„Prawdziwe zmyślenie” w praktyce badawczej. Między doświadczaniem „bycia w terenie” a doświadczaniem literatury ― podróż z Paulem Austerem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)My goal is to display multi-level relationships existing between the real world and the fictional world. The keystone of these considerations I made an idiom “true fabrication” that appears in the works of a Polish postwar ... -
Wszyscy jesteśmy wymyśleni
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The term “true fabrications” refers to an idiom “true false” created by a Polish writer Marek Hłasko and used in his late novel Beautiful Twentysomethings. However, it is just an attempt to translate this idiom into English ...