Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 855
-
„Kalendarz na Szkołę Rzemiosł w Kaliszu” (1907–1911) jako przykład inicjatywy edytorskiej wspierającej szkolnictwo polskie w latach zaborów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Turystyczny wizerunek Polski w percepcji uczestników programu Erasmus+
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Celem opracowania jest ukazanie wizerunku turystycznego Polski w percepcji studentów biorących udział w programie Erasmus+. Badaniem ankietowym objęto 140 respondentów. Wyniki przeprowadzonych analiz pozwoliły na ... -
Obraz turystyki w łódzkich mediach i jego odbiór przez mieszkańców w pierwszym roku pandemii COVID-19
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Celem opracowania jest analiza przekazu medialnego (przedstawionego w Internecie, lokalnej prasie, telewizji, radiu) dotyczącego turystyki i jego odbioru głównie wśród mieszkańców Łodzi (145 e-ankiet) w pierwszym roku ... -
Rozwój bazy noclegowej Kołobrzegu i jego zaplecza w czasie pierwszych dwóch lat trwania pandemii COVID-19
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Stan pandemii COVID-19, jaki został ogłoszony w Polsce od dnia 20 marca 2020 r., bardzo znacząco wpłynął na funkcjonowanie i rozwój największego polskiego uzdrowiska, jakim jest Kołobrzeg. Mimo dwóch lockdownów oraz ... -
Międzynarodowe systemy hotelowe (MSH) jako problem badawczy w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Hotelarstwo jest obok podróży tą częścią rynku usług turystycznych, która generuje największe wydatki w portfelach turysty i która może mieć wiele pozytywnych implikacji na lokalne rynki (Yin, Hastings, 2007). Współczesny ... -
Świadomość zrównoważonego rozwoju wśród studentów Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Obecnie zrównoważony rozwój jest jednym z najczęściej poruszanych zagadnień, które obejmuje różnorodne działania podejmowane w celu poprawy zmian klimatycznych. Przed każdym działaniem należy posiadać odpowiednią wiedzę ... -
Aktywność fizyczna wybranej grupy Polaków w czasie pandemii COVID-19
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Celem poznawczym badań empirycznych było ustalenie motywów uprawiania aktywności fizycznej, preferencji Polaków dotyczących rodzajów zajęć rekreacyjnych oraz częstotliwości ich podejmowania w czasie pandemii COVID-19. W ... -
Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej UŁ (1991–2021)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)W publikowanym w trzydziestolecie działalności Instytutu Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej (wcześniej Zakładu/Katedry) opracowaniu przedstawiono genezę oraz kolejne etapy rozwoju tej uniwersyteckiej ... -
Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia czyli biograficzno-andragogiczne poszukiwania "zagubionych samogłosek"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Autorka, na podstawie materiałów autobiograficznych Aleksandra i Oli Watów, podjęła próbę odszukania i ukazania najistotniejszych, najbardziej widocznych i najgłośniej wybrzmiewających faktów biograficznych, które w jej ... -
Czego można nauczyć się z biografii innych? Przykład Edith Piaf – istoty dramatycznej porwanej namiętnością
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Spotkanie z biografią Innych może stanowić impuls do rozpoznania siebie w toku życia. Szczególnie ważnym wydarzeniem jest rozpoznanie dramatu w biografii Innych, które daje możliwość rozpoznania własnej tożsamości. Jest ... -
Całożyciowe uczenie się Pawła Hulki-Laskowskiego (1881–1946) – stymulatory i bariery
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W opracowaniu przedstawiona została biografia ewangelickiego pisarza z Żyrardowa, Pawła Hulki-Laskowskiego. Jest ona doskonałym przykładem ludzkiej zdolności do przekraczania uwarunkowań społecznych i kulturowych oraz ... -
Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów międzypokoleniowego uczenia się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Artykuł jest wynikiem przygotowanych przez studentki pedagogiki refleksji po przeczytaniu dzienników Haliny Semenowicz w ramach zajęć projektowych „Wymiary uczenia się przez całe życie w dziennikach Haliny Semenowicz”. Na ... -
Całożyciowe uczenie się w autobiograficznej refleksji studentów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Studenci drugiego roku studiów licencjackich na kierunku praca socjalna zapoznawali się z teoriami całożyciowego uczenia się, wykorzystując w tym celu własną biografię. Napisane przez studentów autobiografie z perspektywy ... -
Biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Szkoła, jako nieunikniony znaczący fragment życia człowieka, warunkuje jego funkcjonowanie w dorosłym życiu. Prezentowana w tekście biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką, którą nazywam biografią dydaktyczną, dotyczy ... -
Kompetencje osobiste i społeczne w szkolnych doświadczeniach uczniów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W artykule przedstawione zostały wyniki badań prowadzonych wśród osób dorosłych na temat szkolnych efektów kształcenia. Retrospektywna analiza esejów biograficznych dotyczyła przede wszystkim kształtowania umiejętności ... -
„Zaradność życiowa” kontra „taniec”. O dwóch edukacyjnych drogach absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Tekst jest analizą porównawczą dróg edukacyjnych dwóch absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Szczególną uwagę poświęcono formalnym, pozaformalnym i nieformalnym formom edukacji jako elementom budowania ... -
Edukacja uwikłana w historie życia – o edukacji kobiet kilka refleksji z badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W tekście tym autorka podejmuje rozważania dotyczące biografii edukacyjnych kobiet. Rozpoczyna od rozważań teoretycznych dotyczących biograficzności: biografii tematycznych, kompetencji autobiograficznych, historii uczenia ... -
Dlaczego czytam biografie?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Tekst jest autorską analizą dwóch biografii: „Wspomnienia” – ojca Józefa Marii Bocheńskiego oraz „Życie Ewangelią” – księdza Jana Ziei. Autorka wskazuje na te elementy biografii obu duchownych, które mogą stanowić o ich ... -
Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W pierwszej części pracy przybliżona zostaje filozofia spotkań Andrzeja Nowickiego oparta na dwóch głównych hasłach – inkontrologii i ergantropii. Inkontrologia to teoria spotkań. Ergantropia to istnienie człowieka w ... -
O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Artykuł ukazuje możliwości wykorzystania badań biograficzno-narracyjnych do odkrywania historii życia człowieka, nadawania sensów i znaczeń przeżytym zdarzeniom w biografii indywidualnej w perspektywie czasu. Przedstawione ...