Show simple item record

dc.contributor.authorFeltynowski, Marcin
dc.date.accessioned2012-10-30T12:36:15Z
dc.date.available2012-10-30T12:36:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978–83–88529–44–3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1041
dc.descriptionArtykuł ukazał się w "Miasta i regiony wobec współczesnych wyzwań" pod red. Mariusza E. Sokołowiczapl_PL
dc.description.abstractOtaczający nas świat wkroczył w erę wiedzy, która jest trzecią fazą transformacyjną organizacji, po fazach industrialnej i informacyjnej. Istotą tej kategorii w rozwoju organizacji jest dążenie do tworzenia ładu społeczno-gospodarczego przez budowanie możliwości pozyskiwania wszelkiego rodzaju wiedzy przez uczestników organizacji. Ważną rolę odgrywają powiązania między aktorami w globalnej gospodarce, które możliwe są przy użyciu dostępnych technologii informacyjnych. Jedną z dostępnych metod gromadzenia, analizowania i przetwarzania danych w połączeniu z ich wizualizacją graficzną jest technologia GIS, która z dużym powodzeniem jest wykorzystywana w planowaniu przestrzennym w krajach zachodniej Europy. Gospodarka oparta na wiedzy wymusza na jej uczestnikach dostrzeżenie aktywów, które dotychczas nie miały tak istotnego znaczenia w gospodarce, a mianowicie roli informacji i wiedzy. Dostępność tych dwóch elementów dla aktorów uczestniczących w procesach rozwoju społeczno-gospodarczego, w tym również samorządów lokalnych, reprezentujących wspólnoty lokalne danego terytorium, wymusza generowanie i porządkowanie dużych strumieni informacji. Segregacja informacji ma zapobiec chaosowi informacyjnemu, który pojawia się często w przypadku nadmiaru wiadomości płynących z różnych źródeł.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Bibliotekapl_PL
dc.subjectnowe technologie informacyjnepl_PL
dc.subjectplanowanie przestrzennepl_PL
dc.subjectspołeczeństwo informacyjnepl_PL
dc.subjectICTpl_PL
dc.subjectGISpl_PL
dc.titlePotrzeby kształcenia w zakresie nowych technologiipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record