Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMięsowska, Lidia
dc.date.accessioned2015-07-20T07:38:58Z
dc.date.available2015-07-20T07:38:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1427-9681
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11124
dc.description.abstractThe article presents an attempt to describe the oeuvre of the Russian and French playwright and theatre theoretician Mikhail Volokhov in the context of his relation to the Russian theatre of the absurd of the 1920s as well as to the 1950s western model of theatre of the absurd, represented by Samuel Beckett and Eugène Ionesco. The author also discusses Volokhov’s dramatic works in reference to the philosophy of existentialism.en
dc.language.isoruru
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Rossica;7
dc.subjectcontemporary Russian dramaen
dc.subjectabsurden
dc.subjecttheatre of the Absurden
dc.subjectMartin Esslinen
dc.subjectIonescoen
dc.subjectBecketten
dc.subjectVolokhoven
dc.titleДиалог с абсурдом. Заметки о драматургии Михаила Волоховаru
dc.title.alternativeA Dialogue with the Absurd: Remarks on Mikhail Volokhov’s Dramatic Worksen
dc.typeArticleen
dc.page.number287-295pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej, Zakład Historii Literatury Rosyjskiej, 41-205 Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5pl_PL
dc.identifier.eissn2353-4834
dc.referencesМарусенков М., Абсурдопедия русской жизни Владимира Сорокина. Заумь, гротеск и абсурд, Санкт- Петербург 2012, с. 204.
dc.referencesНабоков В., Лекции по русской литературе, Москва 1999, с. 124.


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord