Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRatowska-Dziobiak, Eleonora
dc.date.accessioned2015-08-18T10:43:26Z
dc.date.available2015-08-18T10:43:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1429-3730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11533
dc.description.abstractThis article presents an analysis of changes in the Polish insurance market generated by the globalization and internalization of financial institutions. Conclusions on consumer attitudes to an expanded range of insurance services are derived from the collected research material (through expert interviews with representatives of the management of leading insurance companies on the Polish market, and focused interviews). According to modern theories of marketing, distribution is treated as a synonym for client comfort. In the opinion of author’s interlocutors comprehensive customer service, better suited to customer’s needs, has become a standard. The delivery of insurance products in the optimal way, to the right place, and at a price convenient for the customer leads to the improvement of a company’s competitiveness.pl_PL
dc.description.abstractPostępujący proces globalizacji istotnie wpływa na strukturę polskiego rynku ubezpieczeń oraz na procesy innowacyjne, jakie się na nim dokonują. Celem artykułu jest ocena zmian – zachodzących w tym segmencie rynku finansowego – z punktu widzenia klientów firm ubezpieczeniowych i współpracujących z nimi banków. Wnioski na temat stosunku konsumentów do rozszerzonej oferty usług ubezpieczeniowych wyprowadzono w oparciu o zebrany materiał badawczy (m. in. poprzez wywiady eksperckie z przedstawicielami dyrekcji czołowych ubezpieczycieli obecnych na polskim rynku oraz badania fokusowe). W myśl współczesnych teorii marketingu dystrybucja traktowana jest jako synonim komfortu dla klienta. Zdaniem rozmówców autorki kompleksowa obsługa nabywcy, lepiej dostosowana do jego potrzeb, stała się standardem. Dostarczenie produktów w odpowiedniej formie, we właściwym miejscu, po dogodnej cenie przekłada się na większą atrakcyjność oferty danego podmiotu w stosunku do wachlarza usług rywalizujących z nim instytucji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Ekonomii, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesGospodarka w praktyce i teorii;2
dc.subjectinsurance servicespl_PL
dc.subjectstructure of demandpl_PL
dc.subjectinsurance market in Polandpl_PL
dc.subjectusługi ubezpieczeniowepl_PL
dc.subjectusługi ubezpieczeniowepl_PL
dc.subjectpolski rynek ubezpieczeńpl_PL
dc.titleStruktura popytu na usługi ubezpieczeniowe w Polsce (w oparciu o badania własne)pl_PL
dc.title.alternativeStructure of demand for insurance services in Poland (in the light of own research)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[69]-92pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Ekonomii Rozwoju, Instytut Ekonomii, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBąkiewicz A., Wokół globalizacji, [w:] Gospodarka i społeczeństwo w dobie globalizacji, red. A. Bąkiewicz, DIALOG, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBanasiński A., Ubezpieczenia gospodarcze, Poltext, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesFaulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner i Ska, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja – wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext (Euromanagement), Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGlobalizacja gospodarki światowej a integracja regionalna, Komitet Prognoz „Polska w XXI wieku”, PAN, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGorczyńska M., Szustak G., Bancassurance jako forma wzmocnienia konkurencyjności banków i ubezpieczycieli w dobie globalizacji, [w:] Ubezpieczenia wobec procesów globalizacji, red. L. Pawłowicz, R. Wierzba, Gdańska Akademia Bankowa przy Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową, CeDeWu, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGórski M., Architektura systemu finansowego gospodarki, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesEkonomia rozwoju, red. R. Piasecki, PWE, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesHayek F.A., The Fatal Conceit: The Errors of Socialism, University of Chicago Press, Chicago 1988.pl_PL
dc.referencesJadachowski Ł., Synergia jest możliwa, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy” 2013, nr 1.pl_PL
dc.referencesKarmańska A., Rachunkowość zarządcza ubezpieczyciela, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKowalewski E., Prawo ubezpieczeń gospodarczych, Wydawnictwo Branta, Bydgoszcz–Toruń 2006.pl_PL
dc.referencesKrukowska E., Konkurencja zagranicznych firm na polskim rynku ubezpieczeń gospodarczych, [w:] Kierunki rozwoju polskiego rynku finansowego w procesie integracji z Unią Europejską, red. J. Rutkowski, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 2000.pl_PL
dc.referencesŁańcucki J., Warunki i perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeniowego w Polsce, „Wiadomości Ubezpieczeniowe” 1992, nr 4–6.pl_PL
dc.referencesŁazowski J., Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Wydawnictwo Prawnicze „Lex”, Sopot 1998.pl_PL
dc.referencesOhmae K., The Global Logic of Strategic Alliances, “Harvard Business Review” 1989.pl_PL
dc.referencesPiasecki R., Globalizacja procesów gospodarczych, [w:] Podstawy ekonomii, red. E. Kwiatkowski, R. Milewski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesPierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPolskie firmy wobec globalizacji. Luka kompetencyjna, red. A. Sitko-Lutek, PWN, Wyd. Naukowe Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPodstawy ubezpieczeń, t. 2, Produkty, red. J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesRitzer G., The McDonaldization of Society, Pine Forge Press, Thousand Oaks 2004.pl_PL
dc.referencesSowa K., Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesStonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesTreder H., Rozwój polskiego rynku ubezpieczeń gospodarczych w warunkach konkurencji międzynarodowej, „Prace Naukowe AE we Wrocławiu” 1999, nr 836.pl_PL
dc.referencesUbezpieczenia, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” red. S. Wieteska, 2010, nr 244.pl_PL
dc.referencesUbezpieczenia, red. J. Handschke, J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesUbezpieczenia gospodarcze. Ryzyko i metodologia oceny, red. T. Michalski, A. Karmańska, A. Śliwiński, C.H. Beck, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesWierzbicka E., Rynek ubezpieczeniowy, [w:] System finansowy w Polsce, red. B. Pietrzak, Z. Polański, B. Woźniak, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesWróbel P., Wizerunek: ubezpieczony, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy” 2013, nr 3.pl_PL
dc.referenceswww.knf.gov.pl [dostęp 12.06.2014].pl_PL
dc.referenceswww.swissre.com [dostęp 12.06.2014].pl_PL
dc.referenceswww.piu.org.pl [dostęp 13.06.2014]..pl_PL
dc.relation.volume35pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord