Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMoćko, Natalia
dc.date.accessioned2015-09-29T17:04:59Z
dc.date.available2015-09-29T17:04:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12008
dc.description.abstractThe article aims at answering questions about the most popular forms of children’s entertainment available in various social media. It also provides an introduction to the subject of convergence in the media, especially in entertainment for the youngest audiences transferred into virtual reality. The author seeks an answer to the question whether nowadays the television itself is not sufficient, as the Internet offers a prolongation of the possibility of experiencing entertainment by children in the virtual world. Finally, the article focuses on evaluating the impact of convergence in the media on the youngest cartoon viewers and Internet users, and also characterizes postproduction and postproducts, which are effects of participating in Convergence Culture.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectConvergence Culturepl_PL
dc.subjectconvergence in the mediapl_PL
dc.subjectsocial mediapl_PL
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectprograms for childrenpl_PL
dc.titleKonwergencja programów audiowizualnych dla dzieci – od telewizji do internetupl_PL
dc.title.alternativeConvergence in Audiovisual Programs for Children – From Television to the Internetpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number41-56pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Instytut Języka Polskiego, Zakład Lingwistyki Tekstu i Dyskursu, 40-032 Katowice, Plac Sejmu Śląskiego 1.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.contributor.authorBiographicalnoteNatalia Moćko – neurologopeda. Jej zainteresowania naukowe związane są z akwizycją i aspektem socjolingwistycznym języka, zwłaszcza językiem dzieci. Autorkę interesują również zagadnienia związane z językiem mediów w zakresie analizy programów animowanych przeznaczonych dla najmłodszych odbiorców, zwłaszcza produkcji rodzimych emitowanych w telewizji polskiej od początku jej istnienia. Ponadto bliska jest autorce tematyka komunikacji międzyludzkiej i profilaktyki logopedycznej w praktyce edukacyjnej. Najważniejsze publikacje: Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 2, red. K. Węsierska, N. Moćko, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013; Sposoby wyrażania niezadowolenia przez internautów, [w:] Linguarum Silva, t. 3, red. B. Mitrenga, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2014; Analiza dyskursywna programów dla dzieci wyemitowanych w TVP od 1953 do 2013 roku, [w:] „Dokonania Młodych Naukowców” 2014, nr 4; Jakość słowa w wystąpieniach publicznych – spostrzeżenia poczynione okiem logopedy, [w:] Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, red. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2015.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Systemy telewizyjne na świecie, [w:] Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wydawnictwo UWr, Wrocław 1999, s. 128–148.pl_PL
dc.referencesGrabias S., Język w zachowaniach społecznych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1994.pl_PL
dc.referenceshttp://www.pl.jimjam.tv/gry/gry-bolek-i-lolek.html [dostęp: 5.01.2014].pl_PL
dc.referenceshttp://www.samsung.com/pl/article/one-key-to-a-great-tv-intuitive-control [dostęp: 5.01.2014].pl_PL
dc.referenceshttp://www.universalmccann.pl/uploads/images/Gallery/dokumenty/wave7_www_01.pdf [dostęp: 5.01.2013].pl_PL
dc.referenceshttps://www.facebook.com/disneychannelpolska [dostęp: 14.02.2014].pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, WAiP, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKałuzińska E., „Co to jest ślub?”. Analiza wypowiedzi dziecięcych z punktu widzenia teorii gatunków i rejestrów oraz językowego obrazu świata, „Konteksty Kultury” 2012, nr 9, s. 206–217.pl_PL
dc.referencesKita M., Medialna moda na dialog, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 222–237.pl_PL
dc.referencesKita M., Metafora tygla językowego w mediach a koncepcja konwergencji mediów, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1, red. Z. Oniszczuk, M. Wielopolska-Szymura, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 317–335.pl_PL
dc.referencesLoewe I., O dialogu z widzem w polskiej noetelewizji publicznej. Paratekst jako składnik strumienia telewizyjnego, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 85–103.pl_PL
dc.referencesLoewe I., Udział Internetu w kształtowaniu kompetencji kulturowej (w tym językowej), [w:] Oblicza Internetu, red. M. Sokołowski, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg 2004, s. 127–140.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, tłum. N. Szczucka, Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesMielczarek T., Konwergencja polskich mediów. Próba analizy zjawiska, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1, red. Z. Oniszczuk, M. Wielopolska- Szymura, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 67–80.pl_PL
dc.referencesNiesporek-Szamburska B., Jak dziecko poznaje język – od nabywania do kształcenia kompetencji językowej, [w:] Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 2, red. K. Węsierska, N. Moćko, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013, s. 23–42.pl_PL
dc.referencesOciepka B., Wpływ nowych technologii na komunikowanie społeczne, [w:] Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wydawnictwo UWr, Wrocław 1999, s. 149–168.pl_PL
dc.referencesOsmańska-Furmanek W., Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach – realnym i wirtualnym, [w:] Młodzież wobec niegościnnej przyszłości, red. R. Leppert, Z. Melosik, B. Wojtasik, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2005, s. 39–44.pl_PL
dc.referencesPiekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 257–268.pl_PL
dc.referencesSkudrzyk A., Homo videns – nowe media a język młodego pokolenia, [w:] Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 2, red. K. Węsierska, N. Moćko, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013, s. 156–163.pl_PL
dc.referencesUniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.contributor.authorEmailnatalia.mocko@gmail.compl_PL
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord