dc.contributor.author | Granosik, Mariusz | |
dc.contributor.author | Gulczyńska, Anita | |
dc.contributor.author | Szczepanik, Renata | |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T09:59:18Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T09:59:18Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | M. Granosik, A. Gulczyńska, R. Szczepanik, Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS), [w:] Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagiczna, red. J. E. Kowalska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 13–71. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-371-9 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12515 | |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana w ramach projektu „Terapia przez rozwój”. Program rozwoju sieci placówek dla młodzieży zagrożonej przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagiczna”, red. J. E. Kowalska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.title | Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS) | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | [13]-71 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Mariusz Granosik – dr, socjolog, pedagog społeczny, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół pracy socjalnej (instytucjonalizacja, profesjonalizacja, organizacja) oraz metodologii badań interpretatywnych (analiza konwersacyjna, instytucjonalna analiza dyskursu, teoria ugruntowana, badania biograficzne). To ostatnie zainteresowanie zaowocowało pracą nad rozwojem i instytucjonalną implementacją pedagogicznej diagnostyki interpretatywnej. Przez kilka lat pracy w różnych placówkach (Klub Młodzieżowy, DPS, OPS) poszerzył swój warsztat o istotne doświadczenia praktyczne. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Anita Gulczyńska – dr, pedagog społeczny, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół nierówności społecznych i roli badań jakościowych (w tym partycypacyjnych) w procesie zmian upełnomocniających. Szczególnie interesują ją problemy dzieciństwa i młodości w zubożałych społecznościach lokalnych. Ostatnio pracuje również nad rozwojem pedagogicznej diagnostyki interpretatywnej. Prowadziła kilkuletnią obserwację uczestniczącą, rekonstruującą wymiary codzienności grupy nastoletnich mieszkańców jednego ze starych łódzkich sąsiedztw której efekty zebrała w książce pt. „Chłopaki z dzielnicy. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej” (Łódź 2013). W swej pracy dydaktycznej skupia się na alternatywnych – partycypacyjnych, radykalnych i krytycznych – koncepcjach działania społeczno-pedagogicznego. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Renata Szczepanik – dr, adiunkt w Pracowni Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą pedagogiki resocjalizacyjnej i patologii społecznych (w szczególności przestępczości kobiet, kary pozbawienia wolności oraz systemu zapobiegania demoralizacji nieletnich i przestępczości osób dorosłych). | pl_PL |