Show simple item record

dc.contributor.authorGranosik, Mariusz
dc.contributor.authorGulczyńska, Anita
dc.contributor.authorSzczepanik, Renata
dc.date.accessioned2015-10-15T09:59:18Z
dc.date.available2015-10-15T09:59:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationM. Granosik, A. Gulczyńska, R. Szczepanik, Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS), [w:] Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagiczna, red. J. E. Kowalska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 13–71.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-371-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12515
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana w ramach projektu „Terapia przez rozwój”. Program rozwoju sieci placówek dla młodzieży zagrożonej przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagiczna”, red. J. E. Kowalska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.titleKlimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[13]-71pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMariusz Granosik – dr, socjolog, pedagog społeczny, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół pracy socjalnej (instytucjonalizacja, profesjonalizacja, organizacja) oraz metodologii badań interpretatywnych (analiza konwersacyjna, instytucjonalna analiza dyskursu, teoria ugruntowana, badania biograficzne). To ostatnie zainteresowanie zaowocowało pracą nad rozwojem i instytucjonalną implementacją pedagogicznej diagnostyki interpretatywnej. Przez kilka lat pracy w różnych placówkach (Klub Młodzieżowy, DPS, OPS) poszerzył swój warsztat o istotne doświadczenia praktyczne.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAnita Gulczyńska – dr, pedagog społeczny, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół nierówności społecznych i roli badań jakościowych (w tym partycypacyjnych) w procesie zmian upełnomocniających. Szczególnie interesują ją problemy dzieciństwa i młodości w zubożałych społecznościach lokalnych. Ostatnio pracuje również nad rozwojem pedagogicznej diagnostyki interpretatywnej. Prowadziła kilkuletnią obserwację uczestniczącą, rekonstruującą wymiary codzienności grupy nastoletnich mieszkańców jednego ze starych łódzkich sąsiedztw której efekty zebrała w książce pt. „Chłopaki z dzielnicy. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej” (Łódź 2013). W swej pracy dydaktycznej skupia się na alternatywnych – partycypacyjnych, radykalnych i krytycznych – koncepcjach działania społeczno-pedagogicznego.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteRenata Szczepanik – dr, adiunkt w Pracowni Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą pedagogiki resocjalizacyjnej i patologii społecznych (w szczególności przestępczości kobiet, kary pozbawienia wolności oraz systemu zapobiegania demoralizacji nieletnich i przestępczości osób dorosłych).pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record