Show simple item record

dc.contributor.authorJacoń-Chmielecka, Danuta
dc.date.accessioned2015-10-16T07:26:54Z
dc.date.available2015-10-16T07:26:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citation“Toolkit” helpful in developing the competences of an individual that are useful in building up positive social atmosphere of an organisation (e.g. MOW/MOS) / „Narzędziownik” pomocny w rozwijaniu kompetencji jednostki przydatnych w budowaniu pozytywnego klimatu społecznego organizacji (np. MOW/MOS), [in:] Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015, p. 47–67 / s. 231–252.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-564-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12553
dc.descriptionSupporting child and youth development, especially the wards of socio-therapeutic and reclamation centres, is one of the aims of educational process. As can be seen from previous experiences, classes based on education through sport and its values as well as moral models connected with it play an immense role. I hope most sincerely that the lesson plans, games and plays as well as educational classes included here will become a complementation of the previous volume where the issue of social maladjustment of the young people was presented from theoretical perspective.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublished within the project “Therapy through development. Programme of developing a chain of youth centres for young people at risk of being excluded from education system”. Project co-financed by the EU funds as part of the European Social Fund.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej”, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015;
dc.title“Toolkit” helpful in developing the competences of an individual that are useful in building up positive social atmosphere of an organisation (e.g. MOW/MOS)pl_PL
dc.title.alternative„Narzędziownik” pomocny w rozwijaniu kompetencji jednostki przydatnych w budowaniu pozytywnego klimatu społecznego organizacji (np. MOW/MOS)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by University of Łódź, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[47]-67; [231]-252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUNIKATUM Personal Development Workshoppl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPracownia Rozwoju Osobistego UNIKATUMpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteDanuta Jacoń-Chmielecka – MA, a psychologist, graduate of the University of Łódź (specialisation: clinical psychology and psychology of health), completed numerous trainings, i.e. mental training, rational-behavioural therapy. Since 2005 she has been a practising psychologist. She practices coaching using a Coachwise method, she is also a trainer (Academy of a Trainer, Marschall Poland) with academic experience. She co-operates with training companies, national institutions and participates in EU projects. She promotes and develops Approach Focused on Solutions (CTK and ITSR certificates) and holistic coaching models. She is the manager of Personal Development Workshop Unikatum, located in Pabianice.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteDanuta Jacoń-Chmielecka – mgr, psycholog, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego (specjalności: psychologia kliniczna i zdrowia), ukończyła liczne szkolenia, m.in. w zakresie treningu mentalnego i terapii racjonalno-behawioralnej. Od 2005 r. pracuje w zawodzie. Jest praktykiem coachingu i certyfikowanym coachem metody Coachwise oraz trenerem (Akademia Trenera Marschall Polska) z doświadczeniem akademickim. Współpracuje z firmami szkoleniowymi, instytucjami państwowymi, a także w ramach projektów unijnych. Promuje i rozwija Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (certyfikat CTK oraz ITSR) oraz holistyczne modele coachingowe. Jest managerem Pracowni Rozwoju Osobistego Unikatum w Pabianicach.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Wyciślak M., Klimat organizacyjny: pojęcie, mierzenie, badania i diagnoza, „Prakseologia” 1980, nr 4 (76).pl_PL
dc.referencesKliber M. C., Wyrwicka M. C., Analiza klimatu społecznego w wybranym przedsiębiorstwie handlowym, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2012, nr 58.pl_PL
dc.referencesLevine K., Field Theory in Social Science: Elected Theoretical Papers, Harper & Row, New York 1951.pl_PL
dc.referencesLouart P., Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesMartan L., W sprawie tożsamości nauk o kierowaniu organizacjami, „Organizacja i Kierowanie” 1991, nr 2 (64).pl_PL
dc.referencesMoos R. H., Evaluating Correctional and Community Settings, John Wiley & Sons, New York–London–Sydney–Toronto 1975.pl_PL
dc.referencesStaniaszek M., Klimat społeczny młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce. Studium resocjalizacyjne, niepublikowana praca doktorska, Wydział Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa 1978.pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record