Show simple item record

dc.contributor.authorDerbich, Jolanta
dc.date.accessioned2015-10-16T07:27:36Z
dc.date.available2015-10-16T07:27:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGuiding through the path of sport and Olympic values – it means to prevent excluding youth from educational system / Prowadzić młodzież po szlaku wartości sportu i olimpizmu – to zapobiegać jej wykluczeniu z systemu oświaty, [in:] Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015, p. 95–106 / s. 281–293.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-564-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12554
dc.descriptionSupporting child and youth development, especially the wards of socio-therapeutic and reclamation centres, is one of the aims of educational process. As can be seen from previous experiences, classes based on education through sport and its values as well as moral models connected with it play an immense role. I hope most sincerely that the lesson plans, games and plays as well as educational classes included here will become a complementation of the previous volume where the issue of social maladjustment of the young people was presented from theoretical perspective.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublished within the project “Therapy through development. Programme of developing a chain of youth centres for young people at risk of being excluded from education system”. Project co-financed by the EU funds as part of the European Social Fund.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej”, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015;
dc.titleGuiding through the path of sport and Olympic values – it means to prevent excluding youth from educational systempl_PL
dc.title.alternativeProwadzić młodzież po szlaku wartości sportu i olimpizmu – to zapobiegać jej wykluczeniu z systemu oświatypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by University of Łódź, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[95]-106; [281]-293pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAcademy of Physical Education in Warsawpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Warszawiepl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteJolanta Derbich – PhD, a senior lecturer at the Department of Pedagogy at the Academy of Physical Education in Warsaw. Graduate of the Academy of Physical Education in Warsaw, Post-graduate College of Pedagogy at the University of Warsaw, Post-graduate College of Sexual Education at the Academy of Physical Education in Warsaw. Between 2010–2012 a participant of a EU project conducted by the European Network of Therapy Workshops in Higher Education (ENOTHE): “Mastering the scientific and teaching potential in the field of workshop therapy – the key to developing universities” . Scientific interests: general pedagogy, PE pedagogy, health pedagogy. She carries out scientific studies into health prevention, educational aspects of sport and movement, filling in free time by various social groups. For several years she has been working as a supervisor of a Students Association.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteJolanta Derbich – dr, starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki przy Katedrze Teorii Wychowania Fizycznego i Pedagogiki AWF w Warszawie. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, Podyplomowego Studium Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowego Studium Wychowania Seksualnego w AWF w Warszawie. W latach 2010–2012 uczestniczka prowadzonego przez Europejską Sieć Terapii Zajęciowej w Szkolnictwie Wyższym (ENOTHE) projektu unijnego: „Doskonalenie potencjału naukowo-dydaktycznego w zakresie terapii zajęciowej kluczem do rozwoju uczelni wyższych”. Zainteresowania naukowe: pedagogika ogólna, pedagogika kultury fizycznej, pedagogika zdrowia. Realizuje badania naukowe w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia, wychowawczych aspektów sportu i rekreacji ruchowej, zagospodarowania czasu wolnego przez różne grupy społeczne. Od kilku lat pracuje jako opiekun Studenckiego Koła Naukowego.pl_PL
dc.referencesBrett R., Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu, Wyd. Insignis, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesRejzner A., Agresja w sporcie jako przejaw zaburzonej socjalizacji, [w:] Z. Dziubiński (red.), Sport a agresja, Akademia Wychowania Fizycznego, Salezjańska Organizacja Sportowa RP, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSzlązakowa A., Korczakowska postawa wobec dziecka, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 1989, nr 4.pl_PL
dc.referenceshttp://www.olimpijski.pl/pl/326,laureaci-konkursow-fair-play-w-polsce-1963-2011.html [dostęp: 2.06.2014].pl_PL
dc.referenceshttp://www.zs10.pl/index.php?strona=dane_o_szkole&podstrona=2011_2012_fair [dostęp: 28.07.2014].pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record