Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewska, Magdalena
dc.contributor.authorGłodek, Paweł
dc.contributor.authorTrzmielak, Dariusz
dc.date.accessioned2015-11-10T11:55:46Z
dc.date.available2015-11-10T11:55:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-83-7969-852-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13484
dc.descriptionTematyką niniejszej książki jest wdrażanie i funkcjonowanie systemu scoutingu wiedzy w ramach uczelni wyższej. Zawiera ona szereg modeli wdrażania zmian oraz praktycznych wskazówek, odnoszących się m.in. do zasad działania scoutingu wiedzy, pozyskiwania zasobów niezbędnych dla jego uruchomienia oraz innych wyzwań, którym trzeba sprostać, by osiągnąć jego efektywność. Uczelniany scouting wiedzy to rozwiązanie nowe w warunkach polskich. Stanowi ono ważne uzupełnienie istniejących na uczelniach struktur i działań dotyczących komercjalizacji wiedzy. Jego celem jest systematyczny i aktywny monitoring, a następnie wstępna ocena efektów prac badawczych i innych składników wiedzy. Polega on na wprowadzeniu do struktur organizacyjnych uczelni tzw. scoutów technologicznych. Nie zastępują oni działalności istniejących centrów transferu technologii, ale poprzez swoją pracę wspierają je i podnoszą efektywność ich działań. Scouting wiedzy stosowany jest w wiodących europejskich uczelniach i instytucjach badawczych, m.in. na Uniwersytecie w Oxfordzie, Politechnice w Turynie, Politechnice w Eindhoven czy Biomedicum w Helsinkach. Wśród uczelni wyższych w Polsce pionierem wdrażania uczelnianego scoutingu wiedzy jest Uniwersytet Łódzki. Opracowanie niniejsze stanowi podsumowanie doświadczeń Uniwersytetu Łódzkiego w tym zakresie. Posiada zarówno walory teoretyczne, jak i praktyczne, poszerzając dotychczasową wiedzę związaną z zarządzaniem kapitałem intelektualnym uczelni wyższych.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Scouting – aktywny system monitoringu i oceny potencjału rynkowego prac badawczych kluczem do współpracy nauki i przedsiębiorców” (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, działanie 8.2.1)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.titleWdrażanie scoutingu wiedzy w polskiej uczelni wyższej. Aspekty praktycznepl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[1]-[136]pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem, Zakład Zarządzania Regionem, 90-237 Łódź, ul. Jana Matejki 22/26.pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, 90-237 Łódź, ul. Jana Matejki 22/26.pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu, Zakład Badań Marketingowych, 90-237 Łódź, ul. Jana Matejki 22/26.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-928-5
dc.referencesAubuchon N., The anathomy of persuasion, Amacon, New York 1997.pl_PL
dc.referencesBąkowski A., Centra transferu technologii, [w:] A. Bąkowski, M. Mażewska (red.), Ośrodki Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Poznań–Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesBlikle A. J., Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, One Press, Gliwice 2014.pl_PL
dc.referencesBłońska K., Lider innowacyjności – psychologiczne uwarunkowania aktywności innowacyjnej, [w:] D. M. Trzmielak, J. Żurawska (red.), Zarządzanie innowacją. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesBurtny P., Kreatywność, Open Innovation i analiza statystyczna pozycji innowacyjnej Polski i województw, [w:] D. M. Trzmielak, J. Żurawska (red.), Zarządzanie innowacją. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesCieślik J., Guliński J., Matusiak K. B., Skała-Późniak A., Edukacja dla przedsiębiorczości, PARP, Poznań–Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesConceição P., Gibson D. V., Heitor M. V., Stolp Ch., Knowledge and innovation for global learning economy: Building capacity for development, [w:] Systems and Policies for the Global Learning Economy, Praeger, London 2003.pl_PL
dc.referencesCzapla T., Rola kompetencji we wspieraniu kreatywności, [w:] D. Trzmielak (red.), Transfer technologii i przedsiębiorczość innowacyjna w rozwoju firm, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesDavila T., Epstein M. J., Shelton R., Making innovation work. How to manage it, measure it, and profit from it, Wharton School Publishing, New Jersey 2005.pl_PL
dc.referencesDebackere K. (red.), Boosting innovation and knowledge transfer, Komisja Europejska, Bruksela 2014, http://ec.europa.eu/research/innovation-union/pdf/b1_studies-b5_web-publication_mainreport-kt_oi.pdf#view=fit&pagemode=none [dostęp 24.09.2014].pl_PL
dc.referencesDodgson M., Gann D., Salter A., Thing, play, do. Technology innovation, and organization, Oxford University Press, New York 2005.pl_PL
dc.referencesDworczak M., Szlasa R., Zarządzanie innowacjami, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Metodyka przeprowadzenia oceny wstępnej projektów transferu technologii, [w:] Z. Wysokińska, E. Stawasz, P. Głodek (red.), Wybrane metody i mierniki oceny transferu technologii w obszarze innowacyjnych projektów i ich efektów rynkowych, Instytut Technologii Eksploatacji – PIB, Radom 2009.pl_PL
dc.referencesGuliński J., Wajda J., Doświadczenia francuskie, brytyjskie, włoskie i skandynawskie. Innowacyjna przedsiębiorczość akademicka – światowe doświadczenia, PARP, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesGwarda-Gruszczyńska E., Czapla T., Kluczowe kompetencje menedżera ds. komercjalizacji, PARP, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesIdzik M., Kluczowe kompetencje w generowaniu innowacji w przedsiębiorstwie, [w:] D. M. Trzmielak, J. Żurawska (red.), Zarządzanie innowacją. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesJasiński A. H., Aktywność badawczo-rozwojowa przedsiębiorstw kluczem do wzrostu innowacyjności gospodarki, [w:] Przedsiębiorczość – droga do innowacyjnej gospodarki, SOOIPP Annual 2013, Zeszyty Naukowe, nr 795, Ekonomiczne problemy usług, nr 109, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2013.pl_PL
dc.referencesKsiążek E., Pruvot J. M., Budowanie sieci współpracy i partnerstwa dla komercjalizacji wiedzy i technologii, PARP, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B., Kadry dla nowoczesnej gospodarki – wyzwania dla systemu edukacji, [w:] P. Niedzielski, J. Guliński, K. B. Matusiak (red.), Kreatywność – innowacje – przedsiębiorczość, SOOIPP Annual 2009, Zeszyty Naukowe, nr 579, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 47, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B. (red.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesNowak M., Miasta uniwersyteckie, jako obszar przepływu wiedzy między przedsiębiorstwami a uczelnią, [w:] P. Niedzielski, K. B. Matusiak (red.), Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości opartej na wiedzy, SOOIPPAnnual 2010, Zeszyty Naukowe, nr 642, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 64, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011.pl_PL
dc.referencesNowak M., Rola pośrednictwa innowacyjnego w tworzeniu i przepływie innowacji, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 93, Zaszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 717, Szczecin 2012.pl_PL
dc.referencesOECD, SMEs, Entrepreneurship and Innovation, OECD Publishing, 2010.pl_PL
dc.referencesPolak B., Podstawy teorii kształcenia, Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum, Szczecin 2013.pl_PL
dc.referencesProdukt finalny. Innowacyjny System Identyfikowania, Monitorowania i Oceny Potencjału Komercjalizacyjnego Wyników Prac Badawczych, materiał opracowany w ramach projektu „SCOUTING” – aktywny system monitoringu i oceny potencjału rynkowego prac badawczych kluczem do współpracy nauki i przedsiębiorców” maszynopis powielony, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesRohrbeck R., Harnessing a Network of Experts for Competitive Advantage: Technology Scouting in the ICT Industry, „R&D Management” 2010, Vol. 40, No. 2, s. 169–180.pl_PL
dc.referencesStopczyńska K., Wykorzystanie nowych technologii w komunikacji wizerunkowej na przykładzie Off Piotrkowska Center, [w:] Przedsiębiorczość – droga do innowacyjnej gospodarki, SOOIPP Annual 2013, Zeszyty Naukowe, nr 795, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 109, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2013.pl_PL
dc.referencesThorp H., Goldstein B., Engines of innovation. The entrepreneurial university in the Twenty – First Centry, The University of North Carolina Press, Chapel Hill 2010.pl_PL
dc.referencesTidd J., Bessant J., Pavitt K., Managing Innovation. Integrating technological market and organizational change, John Wiley & Sons Ltd., 2005.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D., Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D., Gregor B., Badania rynkowe w sektorze nowoczesnych technologii – ocena potencjału rynkowego metodą Quicklook, [w:] Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, nr 1107, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2006.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D. M., Marketing nowych technologii – koncepcja i strategia 5W, [w:] Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesWissema J. G., Uniwersytet Trzeciej Generacji. Uczelnia XXI wieku, Wydawnictwo Zante 2009.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord