Wydział Zarządzania | Faculty of Management
Browse by
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Sub-communities within this community
-
Projekty badawcze | Research Projects [5]
Dane badawcze i inne materiały projektowe | Research data and other project materials
Collections in this community
-
Varia [1]
Recent Submissions
-
The Effect of Self-Place Congruity and Individualism on Visit Intention
(2024)Based on the metaphor of the brand as a person, marketers intentionally imbue their brands with human characteristics through advertising. Destination marketers have observed that tourists prefer to visit destinations ... -
Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W publikacji zaprezentowano ważne kwestie związane z zachowaniami współczesnych przedsiębiorców w radykalnie zmienionych warunkach rozwoju firm na skutek oddziaływania nowego paradygmatu cywilizacyjnego. W ramach podjętych ... -
Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-08-18)Autorka podejmuje rzadko tak szczegółowo omawianą w ramach zarządzania zasobami ludzkimi problematykę, jaką jest utrzymywanie relacji organizacji z pracownikami, którzy już w firmie nie pracują. W obecnych czasach deficytów ... -
Cyfryzacja w działaniach na rzecz efektywności energetycznej w firmach sektora MŚP
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)Transformacja cyfrowa to kierunek, który zmienia nie tylko biznesowy sposób funkcjonowania, ale ma wpływ na wzrost efektywności energetycznej w organizacjach. W monografii zawarto rozważania teoretyczne dotyczące potencjału ... -
Instrumenty tworzenia wartości dla klientów indywidualnych na rynku usług lotniczych w Polsce
(2024)The air services market has evolved dynamically, driven by increasing passenger numbers, competition among airlines, and rising customer expectations. This thesis aims to identify customer value attributes and instruments ... -
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Sektor kreatywny zaliczyć można niewątpliwie do jednego z najbardziej obiecujących sektorów gospodarki na świecie. W obszarze jego zainteresowań jest wiele różnych rodzajów działalności, które charakteryzują się innowacyjnością ... -
Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-07-06)Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest ... -
Wpływ rad nadzorczych na efektywność ładu korporacyjnego na przykładzie polskich spółek Skarbu Państwa
(2024)Przedmiotem niniejszej rozprawy jest ocena związku między rolą rad nadzorczych a efektywnością ładu korporacyjnego w polskich spółkach Skarbu Państwa. Głównym celem było określenie roli rad nadzorczych w procesie kreowania ... -
Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-12)Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji naukowej na temat rozwoju franczyzy w Polsce, podkreślając jej znaczenie w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W Polsce taka działalność najczęściej jest wykorzystywana ... -
Determinanty działalności innowacyjnej gospodarstw rolnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-12)W monografii poruszono ważną i aktualną problematykę dotyczącą działalności innowacyjnej gospodarstw rolnych, która jest jedną z wielu metod przeciwdziałania skutkom nasilających się zmian klimatycznych. Wdrażanie nowych ... -
Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-18)Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich z roku na rok zyskują znaczenie. Stają się łatwiejsze i bardziej intuicyjne w użytkowaniu, są przyjazne dla uczących się i nauczających, pozwalają „uczyć się na życzenie”. W ... -
Influencer marketing w dobie nowych mediów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-25)Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju ... -
Mechanizmy ładu korporacyjnego a system kontroli nad sprawozdawczością finansową: Perspektywa raportów zarządu polskich i niemieckich spółek publicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-04-17)System kontroli nad sprawozdawczością finansową, będący przedmiotem prezentowanej publikacji, stanowi jeden z przejawów konwergencji standardów ładu korporacyjnego polegający na implementacji tego systemu, wdrożonego na ... -
Zdolności dynamiczne a rozwój małych przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-25)Książka dotyczy zdolności dynamicznych małych przedsiębiorstw, które odnoszą się głównie do relacji tych podmiotów z otoczeniem i są kształtowane przez jego stopień zmienności. Zdolności dynamiczne wskazują na potencjał ... -
Finansyzacja gospodarki w teorii i praktyce: Pomyśleć kapitalizm od nowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-06)Finansyzacja przynależy do tej kategorii zjawisk ekonomicznych, które niczym w soczewce skupiają w sobie największe słabości współczesnego systemu kapitalistycznego (wśród nich m.in. krótkowzroczność inwestorów, inflację ... -
Zarządzanie publiczne w lokalnym sektorze kultury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Lokalny sektor kultury to w Polsce tysiące instytucji kultury (IK) w postaci teatrów, muzeów, domów kultury, galerii, czy bibliotek. Zdecydowana większość z nich to podmioty prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego ... -
Kapitał regionalny a zarządzanie innowacyjnym rozwojem regionu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-04-14)Ze względu na nieustannie rosnące tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach gospodarki oraz zmieniające się uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i polityczne konieczne jest ... -
Organisational Decision-Making in Water Reuse for Smart Cities (SMART-WaterDomain). Guide To Smart Water Management For Public Administration
(SMART-WaterDomain Project, 2024)Climate change is prompting every organisation, regardless of its type, size or sector, to take various actions to limit its negative impact on the environment. Caring for the climate is currently a priority issue, but one ... -
Organisational Decision-Making in Water Reuse for Smart Cities (SMART-WaterDomain). SMART-WaterDomain Decision Support Tool
(SMART-WaterDomain Project, 2024)Organisations in all sectors are increasingly under pressure to reduce the negative environmental impact of their activities. This applies to: businesses involved in production or service activities and to public administrations ... -
Organisational Decision-Making in Water Reuse for Smart Cities (SMART-WaterDomain). Case Study Report. Water as a strategic resource
(SMART-WaterDomain Project, 2024)Water quality and industrialization are two aspects that are closely interrelated and continuously co-dependent. Especially in areas with intense industrial activity, water quality and availability can be heavily affected ...