Show simple item record

dc.contributor.authorBarlow, Peter
dc.date.accessioned2015-11-24T15:25:55Z
dc.date.available2015-11-24T15:25:55Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.issn1427-9673
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14316
dc.description.abstractZrozumienie anachronizmów w angielskim religijnym dramacie średniowiecznym rozpatrywane jest w zależności od aktualnego religijnego pojęcia natury czasu. Uważam, iż obok figuralnych interpretacji (tzw. figur), Auerbach przyczynił się do wprowadzenia konceptów humilitas i sublimitas do dramatycznej formy artystycznej, której nie moża oceniać poprzez porównanie, a zwłaszcza poprzez porównanie do późniejszej estetyki. Anachronizmy biorą swój początek nie z niewiedzy, lecz służą wysoce wyszukanej formie artystycznej, skoncentrowanej na efektywnej społecznej prezentacji prawd duchowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Anglica;3
dc.titleCyclical and Linear Aspects of the Medieval Time-Frame: Does the view of time which pervades English medieval religious drama preclude the frequent criticism that the dramatists are guilty of “NAIVE ANACHRONISM”?pl_PL
dc.title.alternativeCykliczne i linearne aspekty średniowiecznej ramy czasowej. Czy pojęcie czasu, który tak przenika angielski religijny dramat średniowieczny, wyklucza częste oskarżenia dramaturgów o „NAIWNY ANACHRONIZM”?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[5]-11pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Department of English Literature and Culturepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record